Buďte správne informovaný! Získajte prémiový účet TU
Prihlásenie
E-shop
Používate zastaralý prehliadač, stránka sa nemusí zobraziť správne, môže sa zobrazovať pomaly, alebo môžu nastať iné problémy pri prehliadaní stránky. Odporúčame Vám stiahnuť si nový prehliadač tu.

Hlavné trendy v maloobchodnom sektore v roku 2015

Hlavné trendy v maloobchodnom sektore v roku 2015
Ilustračné foto: FreeDigitalPhotos.net
17. januára 2015 Tlačiť

Na vzostupe je mobilný a zážitkový maloobchodný predaj.

Významným trendom v maloobchodnom sektore ostáva rýchlosť

Maloobchodný sektor prechádza významným obdobím zmien. Odvetvie sa bude naďalej musieť vyrovnávať s rýchlosťou inovácií a prevratnými zmenami, keďže požiadavky zákazníkov sa budú neustále zvyšovať, uviedla to spoločnosť Deloitte v štúdii Global Powers of Retailing. Tá analyzovala 250 najväčších maloobchodných reťazcov z celého sveta z hľadiska ich finančnej výkonnosti, geografického regiónu, produktového sektora a elektronického obchodovania. 

„Aby mohli v takomto prostredí maloobchodné reťazce uspieť, musia byť schopné rýchlo reagovať na hrozby a príležitosti, aby zaistili rýchlu realizáciu svojich inovatívnych riešení. To bude vyžadovať prepojenú stratégiu, schopnosti a špecifické iniciatívy založené na pochopení trhových údajov,“ uviedla Vicky Eng, riaditeľka oddelenia spotrebiteľského priemyslu spoločnosti Deloitte. Firma pomenovala aj hlavné trendy v maloobchodnom sektore v roku 2015:

Maloobchodný predaj ovplyvnený cestovným ruchom

Medzinárodný cestovný ruch bude aj naďalej prekonávať očakávania, a to aj napriek neustálym svetovým geopolitickým a ekonomickým problémom. Rozrastajúca sa stredná trieda na novovznikajúcich trhoch cestuje do svetových metropol a zvyšuje maloobchodné tržby.

Napríklad, viac ako polovica zo 16 miliárd EUR, čo sú tržby za luxusný tovar vo Francúzsku, pochádza od turistov. Očakáva sa, že v roku 2015 budú maloobchodné reťazce obsluhovať stále viac cudzincov nakupujúcich drahý tovar, pričom hlavnými faktormi rastu budú najmä turisti z novovznikajúcich trhov.

Mobilný maloobchodný predaj 

V súvislosti s mobilným maloobchodným predajom sa očakáva pokračovanie agresívneho rastu. Do roku 2015 bude 65 % populácie na celom svete používať mobilný telefón a podľa odhadov až 83 % internetových používateľov bude mať prístup na internet prostredníctvom prenosných zariadení. 

Maloobchodné reťazce sa budú musieť prispôsobiť a zabezpečiť bezdrôtové pripojenie na internet v kamenných obchodoch alebo vytvoriť užívateľsky jednoduché webové stránky prispôsobené rôznym druhom osobných mobilných zariadení.

Zvýši sa dôraz na súkromie a bezpečnosť, nakoľko dôvera, transparentnosť a ochrana údajov zákazníkov bude zohrávať hlavnú úlohu pri udržaní si lojálnych zákazníkov, keďže maloobchodný predaj prostredníctvom mobilných zariadení sa stane bežnou záležitosťou. 

Rýchlejší maloobchodný predaj

Významným trendom v maloobchodnom sektore ostáva rýchlosť, čo zahŕňa koncept „najaktuálnejšej módy“ (t. j. čo najrýchlejšie dostať najnovšie trendy z prehliadkových mól do obchodov), časovo obmedzenú ponuku výrobkov a jednorazové ponuky, ktorých cieľom je vzbudiť pocit naliehavosti vedúci k okamžitému nákupu, dočasné predajne, ktorých zámerom je rýchlo uviesť výrobky a služby na trh a vyvolať rozruch, a samoobslužné pokladne a stánky, ktoré majú skrátiť alebo úplne eliminovať čakanie.

Podľa prognóz sa maloobchodný predaj v roku 2015 ešte viac zrýchli, čo umožní uspokojenie potrieb zákazníkov. Medzi hlavné faktory tohto vývoja budú patriť zástupcovia generácie Y (t. j. ľudia narodení v 80. a začiatkom 90. rokov), keďže ide o najpočetnejšiu generáciu s vysokou kúpnou silou a vplyvom. Táto generácia kladie dôraz na rýchlu reakciu a okamžité uspokojenie potrieb, čomu sa budú musieť maloobchodní predajcovia prispôsobiť. 

Zážitkový maloobchodný predaj

Maloobchodný predaj už nie je len predaj samotného výrobku, ale zahŕňa aj zážitok. Maloobchodní predajcovia budú pokračovať vo využívaní inovatívnych spôsobov, ako sú kampane na sociálnych médiách, festivaly, módne prehliadky a interaktívne expozície, ktoré posilňujú zážitok zákazníkov z nakupovania. 

Inovatívny maloobchodný predaj

Situáciu v odvetví maloobchodu budú naďalej komplikovať nové technológie a inovatívne konkurenčné postupy. Je pravdepodobné, že viaceré maloobchodné reťazce budú zavádzať inovatívne postupy, prijímať technológie a kreatívne ich využívať.

Zdroj: Deloitte Slovensko, poskytovateľ služieb v oblasti auditu, daní, poradenstva a finančného poradenstva

Odporúčané články

Najčítanejšie za 24 hodín

Z kategórie Marketing

Poradca podnikateľa a živnostníka

Prémiový obsah pre členov klubu Podnikam.sk

Zobraziť ďalšie články

Seriály na Podnikam.sk

Školenia, semináre, kurzy

BOZP - Bezpečnosť a ochrana zdravia pri práci
BOZP vo výrobe
Cash flow
Clo
Clo a logistika
Controlling
Dane a účtovníctvo
Doprava
DPH - Daň z pridanej hodnoty
DzP - Dane z príjmu
Enviro
Environmentalistika
Finančné riadenie
IAS/IFRS
Legislatíva a zákony
Legislatíva, zákony
Logistika
Manažérske zručnosti
Manažment
Marketing
Marketing a predaj
Medzinárodné účtovné štandardy (IAS/IFRS, US GAAP)
Medzinárodné zdaňovanie
Mzdy a odvody
Nehnuteľnosti
Osobný rozvoj
Ostatné dane
Personalistika
Pohľadávky
Pracovné právo
Právo
Riadenie firmy
Riadenie ľudských zdrojov
Samospráva
Školstvo
Školy
Stavebníctvo
Účtovníctvo
Účtovníctvo a dane
Verejná správa
Verejné obstarávanie-obstarávateľ
Verejné obstarávanie-uchádzač
Výroba
žiadny
Živnosť

jún

25jún6:30IFRS komplexný kurz II.6:30 Udalosť usporiadaná: Verlag Dashöfer, s.r.o. Typ Udalosti:ŠkolenieOblasť školenia:Medzinárodné účtovné štandardy (IAS/IFRS, US GAAP),Účtovníctvo

09júl6:30Transferové oceňovanie, dokumentácia transferového oceňovania a zmeny v roku 2018 6:30 Udalosť usporiadaná: Verlag Dashöfer, s.r.o. Typ Udalosti:ŠkolenieOblasť školenia:DzP,Účtovníctvo

09júl6:30Ochrana zdravia pri práci – povinnosti zamestnávateľa, pracovná zdravotná služba6:30 Udalosť usporiadaná: Verlag Dashöfer, s.r.o. Typ Udalosti:ŠkolenieOblasť školenia:BOZP,BOZP vo výrobe

Zobraziť všetky školenia

Eshop Podnikam.sk

Prejsť do eshopu

Zoznam firiem B2B

Zobraziť všetky firmy
Copyright © iSITA s.r.o. Všetky práva vyhradené. iSITA si vyhradzuje právo udeľovať súhlas na rozmnožovanie, šírenie a na verejný prenos tohto článku, jeho častí a zverejnených fotografií. Ochrana osobných údajov | Podmienky používania | Kontakt
OK

Web obsahuje cookies. Prevádzkovateľ webu nezbiera žiadne osobné údaje, ak nie ste registrovaný. Web obsahuje prvky tretích strán. Viac k: Ochrana osobných údajov a cookies

X