Zásady pri tvorbe profesionálneho e-mailu
Ako zodpovední marketéri by sme mali dodržiavať niekoľko krokov:
Ovládame spôsob doručenia e-mailov?
Napriek tomu, že ide o technickú záležitosť, mali by sme vedieť, ako sa e-mail doručí, čo súvisí s ďalšími oblasťami. Naučme sa rozdiel medzi RBL a URIB a tiež ako funguje blokovanie a spamovanie. Ako marketéri by sme mali taktiež ovládať základné pojmy ako je poštový server a DNS až po SMTP (Simple Mail Transport Protocol).
Zobrazenie e-mailu
HTML (Hypertextový značkový jazyk) je odlišný, ako ten ktorý sa používa pri webových stránkach. E-mail sa zobrazuje na displeji počítača určitým spôsobom a inak na mobilnom telefóne. Preto ho vytvárame vo vhodnom dizajne, čo najprehľadnejšie s jednoduchým ovládaním.
Súkromie a bezpečnosť
Buďme zaškolení, pripravení a aktívni pri správnom používaní direct e-mailov. Nezabúdajme na bcc (blind copy). Dbajme na správny zber, skladovanie a transfer používania našich dát a databáz.
A čo štatistika?
Aké dáta sú pre nás relevantné? Pamätáme na ich merateľnosť? Počet odoslaných e-mailov, koľko e-mailov bolo otvorených, počet klikov na odkazy. Štatisticky významné je pre nás efektívne využívanie získaných dát a prínosný výstup pre ďalšie vyhodnotenie.
Pravidlá priameho marketingu
Pamätajme na známe 4 P marketingu: Product, Place, Price, Promotion. Napriek dobe širokého spektra mobilných aplikácií, sú stále v kurze. Nie len pri e-mailoch ale aj pri komunikácii cez ďalšie predajné kanále.
Ak chceme, aby náš e-mail vyzeral profesionálne a priniesol nám plánovaný efekt, je pre nás nevyhnutné poznať tieto pravidlá.