Ste v marketingu sám sebe pánom?
Čaká nás uspech, keď riadime a aj plníme svoje marketingové úlohy ako jediný človek?
Určme si priority
Zamyslite sa nad obchodnými prioritami a pracujte na nich, hovorí Bill Flitter, generálny riaditeľ spoločnosti dlvr.it, Portland, Ore. Spoločnosť bola založená za účelom distribúcie mediálneho obsahu. Autor píše blogy o tipoch a riadení času pre sólové marketingové tímy. „Či už sa jedná o predaj káblov, alebo prevádzku, je potrebné stanoviť si ciele v krátkodobom, strednodobom a dlhodobom horizonte a tiež si určiť ako tieto úlohy dosiahnuť. Každý deň si vyhraďte úlohu, ktorú zrealizujete za 15 minút, pol hodiny, alebo hodinu.“
Komunikujme a spolupracujme
Stretávajme sa na pravidelnej báze s kolegami iných oddelení, aby sme sa ubezpečili, že kráčame správne za rovnakým firemným cieľom. Zároveň zapojme ostatných do svojich úloh. Napríklad, požiadajme kolegu (produktového manažéra), aby nám navrhol obsah, ktorý chceme publikovať na sociálne médiá. Pozdvihnime jeho dôležitosť. Zodpovednosť zostane na našej strane, no zároveň zefektívnime svoj čas. Môžeme si byť istý, že jeho téma bude relevantná v rámci podnikových cieľov.
Rozpočet
Naša realita: mám malý rozpočet a chcem ho využiť čo najefektívnejšie. Aké kroky podniknúť? Vyberieme si reklamnú agentúru, s ktorou máme bohaté skúsenosti a neprekvapí nás obrovskými nákladmi na nezmyselné kampane. Veľa reklamných taktík si budeme musieť „pripraviť sami na kolene“. S touto skutočnosťou sme sa dokonca stretli aj nedávno, počas volebnej kampane nemenovanej strany do NR SR. Predseda strany ušetril balík peňazí aj z dôvodu, pretože sám kontroloval pripojenie káblov určenej pre novinárov. Celkovo vraj minul nepomerne menej ako iná, konkurenčná strana. A strana uspela, budú v parlamente.
Buďme realisti
V prípade práce so sociálnymi médiami nie je vždy potrebné, aby sme boli viditeľní na všetkých kanáloch. Uvažujme nad našim trhom a potenciálom. A v závere si pripomeňme, ako sa hovorí: ak niečo robíme, robme to naplno.