- Podnikam.sk
- Články
- Ekonomika
- Prieskumy
- Viete, prečo si vás personalisti preverujú na rôznych sociálnych sieťach?
Viete, prečo si vás personalisti preverujú na rôznych sociálnych sieťach?
Počet personalistov, ktorí aktívne využívajú sociálne médiá na preverovanie uchádzačov o prácu v rámci náborových procesov za posledných desať rokov výrazne vzrástol. Vyplýva to z výsledkov novej štúdie americkej spoločnosti CareerBuilder.
Zároveň s tým sa zvýšil aj počet zamestnávateľov, ktorí vyhľadávajú kandidátov prostredníctvom rôznych sociálnych sietí. V porovnaní s rovnakým obdobím pred rokom sa toto číslo zvýšilo až o 52 % a o 11 % oproti roku 2006, potvrdzuje uvedená štúdia. „Nástroje ako Facebook, Twitter či Linkedin poskytujú zamestnávateľom rýchly pohľad na údaje o uchádzačoch, ktoré sa nenachádzajú v ich životopisoch či motivačných listoch,“ uviedla riaditeľka CareerBuilder pre ľudské zdroje Rosemary Haefner. Dobrou správou však podľa nej ostáva, že len 21 % náborových pracovníkov detailne skúma sociálne siete potenciálnych kandidátov v snahe vyradiť ich z výberového konania.
Až 60 % z nich zároveň potvrdilo, že sociálne médiá uchádzačov pozerajú preto, aby získali doplňujúce informácie o uchádzačoch, ktoré podporia ich kvality pre otvorenú pracovnú pozíciu. Štúdia ďalej ukázala, že 53 % personalistov si preveruje kandidátov na týchto médiách preto, že chcú vidieť, ako sa prezentujú ako online profesionáli. 30 % z opýtaných personalistov tiež zaujíma, čo iní ľudia hovoria o týchto kandidátoch. Aj napriek skutočnosti, že väčšina náborových manažérov prioritne neskúma negatívne príspevky o uchádzačoch, takmer polovica z nich v prieskume potvrdila, že niektoré informácie, ktoré našli na sociálnych sieťach, ich napokon presvedčili o tom, aby konkrétnych kandidátov neprijali.
Vyštudovala Právnickú fakultu Univerzity Komenského v Bratislave. V praxi sa venuje copywritingu, prekladateľskej činnosti a korporátnemu právu.