- Podnikam.sk
- Články
- Podnikateľský plán pre získanie úveru
- Ako začať podnikať
- Podnikateľský plán
- Ako vytvoriť podnikateľský plán na získanie úveru – Skúsenosti
Ako vytvoriť podnikateľský plán na získanie úveru – Skúsenosti
Na základe praktických skúseností zo získavaním podnikateľského úveru na slovenskom trhu sme sa rozhodli pripraviť pre vás sériu viacerých článkov venovaných tematike vytvorenia kvalitného podnikateľského plánu, ktorého hlavným cieľom je predloženie pri získavaní finančných prostriedkov od bánk určených na financovanie podnikateľskej činnosti. V prvom z týchto článkov sa budeme venovať tomu, ako vypracovať prvú v dôležitých sekcií, ktorú sme nazvali – skúsenosti a priblížime si niektoré dôvody, prečo banky môžu vyžadovať tieto informácie.
Čo je podnikateľský plán?
Podnikateľský plán patrí v praxi často medzi podceňované dokumenty. Mnohí začínajúci podnikatelia mu nevenujú náležitú pozornosť, prípadne ho nevytvárajú vôbec. Argumentom je podľa mnohých z nich zbytočnosť takého materiálu a časová náročnosť spojená s tvorbou. Ak ho však vypracujeme skutočne podrobne, tento dokument nám poskytne veľmi dôležitý prehľad o plánovanom podnikaní, jednotlivých jeho atribútoch a ich vzájomných vzťahoch.
Podnikateľský plán je efektívnym nástrojom pre riadenie a rast každého podnikania. Kvalitne vypracovaný biznis plán je užitočným sprievodcom pri štarte akejkoľvek podnikateľskej činnosti. Primárnym cieľom tohto dokumentu je definovať základnú víziu a ciele daného podnikania.
Detailne vypracované podnikateľský plán nám však pomáha aj pravidelne monitorovať plnenie stanovených cieľov a vízií a ukazuje nám skutočný vývoj našej činnosti v porovnaní s pôvodnými prognózami. Potenciálnym investorom a spoločníkom zároveň poskytuje prehľad o kľúčových informáciách nevyhnutných pre ich rozhodovanie o financovaní alebo o spoluúčasti na projekte.
Podrobne pripravený biznis plán predstavuje komplexný materiál, ktorý nám okrem iného ukazuje, na základe čoho sme sa rozhodli pre vstup do príslušného podnikania, cieľovú skupinu klientov a zákazníkov, ktorú plánujeme osloviť, ako aj ďalšie nevyhnutné marketingové a komunikačné nástroje a postupy, rôzne mechanizmy cenotvorby, financovanie činností, plánované investície a s tým súvisiace riziká. Súčasťou podnikateľského plánu sa tak často stáva marketingový plán a obsahuje aj základné prvky zvolenej podnikateľskej stratégie.
V prémiovej časti obsahu nájdete:
- Čo by mal obsahovať podnikateľský plán
- Prečo banky zaujímajú naše skúsenosti
- Praktické príklady
Exkluzívny obsah pre členov klubu
Tu sa nachádza obsah prístupný iba členom Klubu Podnikam.sk. Ziskajte pristup k celému článku a všetky výhody členstva klubu.
Ing. Lenka Falatová študovala manažment na ekonomickej univerzite. Následne pôsobila niekoľko rokov ako produktová manažérka vydavateľstva odbornej literatúry, kde sa venovala problematike živnostenského podnikania, daní, účtovníctva, ale aj školstva a odpadového hospodárstva. Následne pracovala na pozícii produktovej manažérky a projektovej manažérky. Venuje sa tiež problematike E-commerce, AI a automatizácii a procesnej analýze v podnikoch.