Buďte správne informovaný! Získajte prémiový účet TU
Prihlásenie
Zakúpiť členstvo
Používate zastaralý prehliadač, stránka sa nemusí zobraziť správne, môže sa zobrazovať pomaly, alebo môžu nastať iné problémy pri prehliadaní stránky. Odporúčame Vám stiahnuť si nový prehliadač tu.
FOAF.sk - Aký má firma zisk? Kto ju vlastní? Kto má dlhy? Zistite TU

Audit marketingovej kontroly (otestujte sa)

Audit marketingovej kontroly
Fotobanka Pixmac
24. júla 2012 Tlačiť

Okrem už skôr spomínaných auditov by ste nemali vynechať ani ten nasledujúci. Kontrola je dôležitá na odsledovanie úspešnosti vašich marketingových aktivít. Predstavuje spätnú väzbu, ktorá vám pomôže odhaliť slabiny a urobiť ďalší krok vpred. Nakoľko sa venujete marketingovej kontrole vo svojom podniku vy? Ako ju uskutočňujete a aké kontrolné mechanizmy využívate?

 

Audit marketingovej kontroly

1. Kontroluje podnik svoje marketingové aktivity?A) Nie. Myslíme si, že tržby hovoria samy za seba.B) Nepravidelne kontrolujeme marketingové výsledky.C) Áno. Vypracovali sme kontrolný mechanizmus, ktorý je využívaný systematicky a pravidelne.

 

2. Ktoré časti marketingového procesu podnik kontroluje?A) Väčšinou tržby.B) Kontrolujeme všetky činnosti, ktoré sú ľahko merateľné.C) Kontrolujeme všetky aktivity, v ktorých sa objavujú náklady alebo rozdelenie zdrojov.3. Do akej miery využíva podnik kontrolné mechanizmy pre zlepšenie riadenia marketingových činností?A) Do tej miery, aby bolo možné výsledky využiť na kritiku predajných síl.B) Do tej miery, aby nám to pomohlo pri vypracovaní plánov budúcnosti.C) Do tej miery, aby sme výsledky kontroly mohli využiť na nápravné opatrenia, pokiaľ sú nutné v priebehu roka. Výsledky sú tiež hodnotným vstupom pre budúce plánovanie.4. Sú marketingové stratégie merané a hodnotené?A) Nie.B) Áno, ale neurčitými merítkami.C) Stratégie sú neustále sledované. Za každých okolností je našim cieľom sledovať, či sú dosahované rozhodujúce ukazovatele úspešnosti stanovené v plánoch.5. Sleduje podnik účinnosť marketingového mixu?A) Nie. Myslíme si, že marketingový mix je v poriadku len teoreticky.B) Áno, ale nie systematickým spôsobom.C) Áno. Sledujeme zmeny marketingového mixu v priebehu životného cyklu tovarov systematickým spôsobom. Manažéri chápu túto koncepciu a využívajú ju.6. Kontroluje podnik efektívnosť zloženia sortimentu?A) Nie. Vieme, kedy sa tovar, alebo značka dostane do ťažkostí.B) Snažíme sa využívať rôzne analýzy, ale len občas, pretože ich považujeme len za čiastočne merateľné.C) Venujeme veľké úsilie pochopeniu nášho sortimentu z hľadiska hľadania priorít pre zlepšenie predtým, než s ním vznikne problém.7. Snaží sa podnik merať svoju konkurencieschopnosť?A) U našich konkurentov sledujeme len cenovú politiku.B) O každom našom konkurentovi zhromažďujeme súbor údajov.C) Konkurenčný priestor sledujeme pravidelne. To znamená, že sledujeme všetky sily, ktoré vyvolávajú konkurenčné tlaky, vrátane novo vstupujúcich podnikov do našej oblasti podnikania, vplyv dodávateľov, vplyv zákazníkov a substitútov.8. Kontroluje podnik okrem úrovne výkonnosti a efektívnosti predaja tiež ostatné marketingové nástroje?A) Nie. Kontrola predajného úsilia je veľmi zložitá.B) Áno. Snažíme sa občas merať efektivitu nášho distribučného systému a inzercie.C) Kedykoľvek vynakladáme peniaze, spracovávame aj systém kontroly ich využitia. V našej firme platí pravidlo, že sa nepoužijú žiadne peniaze, pokiaľ nie je známy spôsob merania výsledkov, ktorý to prinesie.9. Podieľa sa na marketingovej kontrole aj ekonomické oddelenie?A) Určite nie. To nie je ich predmet činnosti.B) Občas. Len vtedy, keď ich k tomu marketingové oddelenie vyzve.C) Ekonomické oddelenie a oddelenie marketingu pracujú ako jeden tím. Obe oddelenia sa podieľajú na kontrole efektívnosti vynakladaných nákladov spojených s marketingom.10. Kto sa podieľa na vypracovaní kontrolných postupov?A) Pokiaľ máme takéto kontrolné postupy spracované, podieľa sa na nich manažér predaja.B) Spracováva ich riaditeľ marketingu a jeho zástupcovia.C) Veríme vo význam kontroly, a preto máme vypracované také systémy, na ktorých sa podieľa široký okruh ľudí. Sledovanie výdavkov v našej firme je považované za súčasť systému spoločne zdieľaných hodnôt.Vyhodnotenie

Odpoveď A = 0 bodovOdpoveď B = 1 bodOdpoveď C = 2 body

 

Dosiahnutý počet bodov

0 – 4 bodov firma v oblasti marketingovej kontroly nevyužíva dostatočne marketingové prostriedky, nástroje a postupy5 – 9 bodov firma sa správa marketingovo, no je potrebné rozvíjať v tejto oblasti viac marketingové postupy10 – 14 bodov firma pristupuje k danej oblasti zodpovedne a zdokonaľuje svoju marketingovú činnosť aj v oblasti marketingovej kontroly15 – 20 bodov firma je čo sa týka kontroly marketingovo orientovaná

 

Zdroj: KOTLER, P.: Marketing podle Kotlere. Praha: Management press, 2000

lm

K téme

FOAF.sk firmy - Hosp. výsledky, súvahy, výkazy, DLHY, vlastníci - Zistite TU

Najčítanejšie za 24 hodín

Z kategórie Marketing

Poradca podnikateľa a živnostníka

Prémiový obsah pre členov klubu Podnikam.sk

Zobraziť ďalšie články

Seriály na Podnikam.sk

Školenia, semináre, kurzy

BOZP - Bezpečnosť a ochrana zdravia pri práci
BOZP vo výrobe
Cash flow
Clo
Clo a logistika
Controlling
Dane a účtovníctvo
Doprava
Dotácie
DPH - Daň z pridanej hodnoty
DzP - Dane z príjmu
Enviro
Environmentalistika
Eurofondy
Finančné riadenie
IAS/IFRS
Industry 4.0
ISO
Komunikačné zručnosti
Koronavírus
Legislatíva a zákony
Legislatíva, zákony
Logistika
Manažérske zručnosti
Manažment
Marketing
Marketing a predaj
Marketingové zručnosti
Medzinárodné účtovné štandardy - IAS/IFRS, US GAAP
Medzinárodné účtovné štandardy (IAS/IFRS, US GAAP)
Medzinárodné zdaňovanie
Mzdy a odvody
Nehnuteľnosti
Osobný rozvoj
Ostatné dane
Personalistika
Počítačové zručnosti
Pohľadávky
Pracovné právo
Právo
Právo, Pracovné právo
Predaj
Riadenie
Riadenie firmy
Riadenie ľudských zdrojov
Samospráva
Školstvo
Školy
Smernice
Stavebníctvo
Účtovníctvo
Účtovníctvo a dane
Účtovníctvo verejnej správy
Umelá inteligencia
Verejná správa
Verejné obstarávanie-obstarávateľ
Verejné obstarávanie-uchádzač
Výroba
žiadny
Živnosť

apríl

02máj8:30Pochopenie zmlúv 2 - seminár v anglickom jazyku (Understanding Contracts 2)8:30 Udalosť usporiadaná: Verlag Dashöfer, s.r.o. Typ Udalosti:ŠkolenieOblasť školenia:Právo

02máj8:30Pochopenie zmlúv 2 - seminár v anglickom jazyku (Understanding Contracts 2)8:30 Udalosť usporiadaná: Verlag Dashöfer, s.r.o. Typ Udalosti:ŠkolenieOblasť školenia:Právo

06máj8:30Aktuálne zmeny v zamestnávaní cudzincov z tretích krajín8:30 Udalosť usporiadaná: Verlag Dashöfer, s.r.o. Typ Udalosti:ŠkolenieOblasť školenia:Personalistika

Zobraziť všetky školenia

Eshop Podnikam.sk

Prejsť do eshopu

Zoznam firiem B2B

Zobraziť všetky firmy
Copyright © iSicommerce s.r.o. Všetky práva vyhradené. Vyhradzujeme si právo udeľovať súhlas na rozmnožovanie, šírenie a na verejný prenos obsahu. Ochrana osobných údajov | Podmienky používania | Kontakt | GDPR - Nastavenie sukromia
X