Buďte správne informovaný! Získajte prémiový účet TU
Prihlásenie
E-shop
Používate zastaralý prehliadač, stránka sa nemusí zobraziť správne, môže sa zobrazovať pomaly, alebo môžu nastať iné problémy pri prehliadaní stránky. Odporúčame Vám stiahnuť si nový prehliadač tu.

Bývalá agentka FBI predstavila 8 spôsobov, ako odhaliť klamára

Http://brobible.com/life/article/how to spot liar/
brobible.com
26. marca 2017 Zdroj www.inc.com Tlačiť

LaRae Quy pôsobila 23 rokov ako agentka FBI. V súčasnosti učí a odovdzáva nadobudnuté poznatky ostatným ľuďom po celom svete. Vedomosti získané v rámci tejto vzrušujúcej profesie však nie sú využiteľné len pri vyšetrovaní trestných činov, ale poslúžia ako skvelý podklad aj pre kohokoľvek iného vrátane podnikateľov.

Quy má za sebou množstvo špeciálnych cvičení v čítaní iných jednotlivcov a odhaľovaní skrytých právd, ktoré môžu pomôcť napríklad náborovým pracovníkom pri prijímaní potenciálnych uchádzačov, ale aj podnikateľom pri rôznych obchodných rokovaniach. V nasledujúcich riadkoch nájdete jej odporúčania.

  1. Vybudujte si vzťah

Prax ukazuje, že „dobrý policajt“ väčšinou dosiahne lepšie výsledky v porovnaní s jeho „zlým kolegom“. Skúste zapojiť človeka, s ktorým jednáte, do empatickej konverzácie a on sa vám viac otvorí, ako keď keď ste len chladní a strohí.

  1. Prekvapte

Klamár sa bude snažiť predpovedať vaše otázky, takže jeho odpovede môžu znieť veľmi inštinktívne a prirodzene. Mnohí ľudia si odpovede na ne dokonca vopred nacvičia. Spýtajte sa ich preto niečo, čo by skutočne nemohli očakávať.

  1. Počúvajte viac, ako rozprávajte

Klamári majú tendenciu hovoriť viac, ako úprimní ľudia. Cieľom tejto ich stratégie je znieť čo presvedčivejšie a získať si tým potrebnú pozornosť. Zvyknú pritom používať komplexnejšie vety, aby v nich zamaskovali pravdu. Ľudia v strese tiež rozprávajú hlasnejšie a rýchlejšie. Trhliny v hlase zase môžu naznačovať, že niečo nie je celkom v súlade s kostolným poriadkom. Opakované odkašliavanie a čistenie hlasu tiež symbolizuje napätie. Ak sa objavia tieto znaky u človeka, s ktorým komunikujete, neznamená to hneď, že vám musí klamať. Je však dobré zbystriť pozornosť.

  1. Dávajte pozor na to, ako hovoria „nie“

„Nie“ je kľúčovým slovom, pomocou ktorého dokážete pozorovať, či sa vám niekto snaží klamať. Osoba, ktorá by mohla vykazovať známky klamára, môže robiť nasledovné:

  • povie „nie“ a odvráti zrak iným smerom,
  • povie „nie“ a zavrie oči,
  • povie „nie“ po určitom zaváhaní,
  • povie „nieeeeeee“ s odstupom času,
  • povie „nie“ spevavým spôsobom.
  1. Sledujte zmeny v správaní

Aj drobná zmena v správaní človeka môže signalizovať klamstvo. Buďte preto opatrní, ak u človeka, s ktorým komunikujete, zbadáte nasledovné prejavy správania:

  • odhalí chybu v pamäti v kľúčovom čase (aj napriek výbornej pozornosti v predchádzajúcej konverzácii),
  • odpovedá na otázky príliš stručne a odmieta pritom poskytnúť podrobnosti,
  • začne rozprávať príliš formálne (to je znak toho, že začína byť v strese),
  • používa príliš veľa superlatív a prehnaných odpovedí (všetko je úžasné, perfektné a podobne).
  1. Spýtajte sa spätne na vyrozprávaný príbeh

Úprimní ľudia zvyknú pridávať detaily a pamätajú si viac faktov aj pri opätovnom opise skôr vyrozprávaného príbehu. Na druhej strane, klamári sa väčšinou naučia svoj príbeh naspamäť a potom opakujú opäť len to isté.

  1. Pozor na príliš veľa komplimentov

Ak sa niekto snaží urobiť dojem s príliš veľkým množstvom komplimentov, určite treba minimálne zbystriť pozornosť. Súhlas so všetkými vašimi názormi, neustály prejav ocenenia a smiech na každom vašom vtipe, reflektuje nedostatok autenticity a úprimnosti u osoby, s ktorou sa rozprávate.

  1. Spýtajte sa doplňujúce otázky

Nikto z nás nechce, aby mu niekto klamal. Je preto dôležité pamätať si, že odpovede na niektoré otázky môžu ľudí zaskočiť. Dobrým príkladom je pracovný pohovor, kedy sa uchádzači snažia skryť niektoré detaily toho, prečo odišli z predchádzajúceho zamestnania. Ak je však tento človek dostatočne kvalifikovaný, má dobrú povahu a hodí sa na otvorenú pracovnú pozíciu aj do radov vašej spoločnosti, položte mu ešte ďalšie doplňujúce otázky. Tieto vám môžu pomôcť s vyjasnením celej situácie a presvedčiť vás, že je to človek na správnom mieste, alebo klamár, s ktorým nechcete mať nič dočinenia.

Odporúčané ebooky

Odporúčané články

Témy

agentka FBIbiznisklamstvoodhaleniepodnikanieprácaPracovný pohovorpsychológiatipy

Najčítanejšie za 24 hodín

Z kategórie Inšpirácia

Poradca podnikateľa a živnostníka

Prémiový obsah pre členov klubu Podnikam.sk

Zobraziť ďalšie články

Seriály na Podnikam.sk

Školenia, semináre, kurzy

BOZP - Bezpečnosť a ochrana zdravia pri práci
BOZP vo výrobe
Cash flow
Clo
Clo a logistika
Controlling
Dane a účtovníctvo
Doprava
Dotácie
DPH - Daň z pridanej hodnoty
DzP - Dane z príjmu
Enviro
Environmentalistika
Finančné riadenie
IAS/IFRS
Legislatíva a zákony
Legislatíva, zákony
Logistika
Manažérske zručnosti
Manažment
Marketing
Marketing a predaj
Medzinárodné účtovné štandardy (IAS/IFRS, US GAAP)
Medzinárodné zdaňovanie
Mzdy a odvody
Nehnuteľnosti
Osobný rozvoj
Ostatné dane
Personalistika
Pohľadávky
Pracovné právo
Právo
Riadenie
Riadenie firmy
Riadenie ľudských zdrojov
Samospráva
Školstvo
Školy
Stavebníctvo
Účtovníctvo
Účtovníctvo a dane
Verejná správa
Verejné obstarávanie-obstarávateľ
Verejné obstarávanie-uchádzač
Výroba
žiadny
Živnosť

júl

01aug6:30Špecifiká účtovania vo výrobnej spoločnosti v roku 2019 6:30 Udalosť usporiadaná: Verlag Dashöfer, s.r.o. Typ Udalosti:ŠkolenieOblasť školenia:Účtovníctvo,Účtovníctvo a dane

05aug6:30Výkon činnosti stavbyvedúceho a vedúceho montéra 6:30 Udalosť usporiadaná: Verlag Dashöfer, s.r.o. Typ Udalosti:ŠkolenieOblasť školenia:Stavebníctvo

06aug6:30CASH FLOW - Prehľad peňažných tokov a jeho zostavenie6:30 Udalosť usporiadaná: Verlag Dashöfer, s.r.o. Typ Udalosti:ŠkolenieOblasť školenia:Cash flow,Manažérske zručnosti,Manažment

Zobraziť všetky školenia

Eshop Podnikam.sk

Prejsť do eshopu

Zoznam firiem B2B

Zobraziť všetky firmy
Copyright © iSicommerce s.r.o. Všetky práva vyhradené. Vyhradzujeme si právo udeľovať súhlas na rozmnožovanie, šírenie a na verejný prenos obsahu. Ochrana osobných údajov | Podmienky používania | Kontakt
OK

Web obsahuje cookies. Prevádzkovateľ webu nezbiera žiadne osobné údaje, ak nie ste registrovaný. Web obsahuje prvky tretích strán. Viac k: Ochrana osobných údajov a cookies

X