Buďte správne informovaný! Získajte prémiový účet TU
Prihlásenie
Zakúpiť členstvo
Používate zastaralý prehliadač, stránka sa nemusí zobraziť správne, môže sa zobrazovať pomaly, alebo môžu nastať iné problémy pri prehliadaní stránky. Odporúčame Vám stiahnuť si nový prehliadač tu.
FOAF.sk - Aký má firma zisk? Kto ju vlastní? Kto má dlhy? Zistite TU

Corporate performance management verzus tradičný prístup riadenia výkonnosti firmy

28. júna 2009 Tlačiť

Slovné spojenie „Corporate Performance Management“ (CPM)  predstavuje business termín, ktorý bol zavedený poradenskou spoločnosťou Gartner Research, pričom je tento termín spoločným menovateľom štyroch základných entít pre monitorovanie a riadenie výkonnosti podnikov: metodológia, ukazovatele, procesy a systémy.Systémy na sledovanie a riadenie výkonnosti firiem prechádzajú dlhoročným vývojom, ktorý začína niekedy v sedemdesiatych rokoch, kedy vznikali prvé systémy na podporu rozhodovania „decision support systems“ (DSS). DSS predstavovali nástroje s možnosťou využitia multidimenzionálnych technológií, využívané finančnými oddeleniami v spolupráci s operačným výskumom na analýzy a plány podľa distribučných kanálov, zákazníkov, produktov a pod., čo v konečnom dôsledku pomáhalo firmám lepšie poznať trh a podľa toho zvoliť správnu stratégiu.Približne o dekádu neskôr prišli na rad tzv. „executive information systems“ (EIS), ktoré boli primárne cielené na používateľov z rady manažérov a exekutívy vo firmách.  Manažment bol schopný získavať relevantné informácie o silných a slabých stránkach spoločnosti bez nutnej pomoci programátorov.Ďalším typom systémov v poradí sú tzv.„business intelligence“ (BI). Vznik BI možno sledovať ako akýsi sprievodný jav popri dramatickej akcelerácii businessu v 90. rokoch minulého storočia, ktorý maximálne podporil urýchlenie procesov plánovania, reportingu a analýz.Popri systémoch tzv. „enterprise resource planning“(ERP) slúžiacich na pokrytie väčšiny operatívnych činností firiem, ktoré sú považované za jednoducho nevyhnutné systémy pre takmer každý typ spoločnosti vznikali ďalšie špecializované systémy, napr. tzv. „customer relationship management“ (CRM), ktoré sa tiež zaradili medzi pomerne strategické systémy v rámci businessu.Vývoj spomenutých technológií bol nepochybne krokom vpred, ale stále nemožno jednoznačne tvrdiť, že sa tým vyriešili definitívne otázky strategického manažmentu.Postupom času boli technológie dopĺňané množstvom metodológií a postupov, napr. „balanced scorecard“ (BS), ktorej dôraz je kladený na plánovanie a monitorovanie všetkých základných aspektov businessu, nie len finančných ukazovateľov.Doplnením navrhovaných metodológií a technológií o riadiace procesy typu rozpočtovníctvo, prognózy, reporting atď. možno lepšie plánovať, merať a porovnávať relevantné ukazovatele a teda v maximálnej miere ovplyvňovať strategické rozhodovanie vo firme, inak povedané uplatňovať corporate performance management. CPM je prakticky nikdy nekončiaci cyklus v rámci firmy, kde za začiatok možno považovať analýzu aktuálneho stavu firmy a požadovaného stavu a s tým súvisiace ciele. Nasleduje definovanie plánov na všetkých úrovniach riadenia, priradenie zdrojov na ich plnenie a následný monitoring výkonnosti plánov a vyhodnocovanie. Analýza odchýlok reality od plánov dáva odpovede na to, ako korigovať súčasné plány a vytvárať nové v budúcnosti.Zdroj: Ing. Róbert Mikulčík, MBA, ISP spol. s r.o.

Odporúčané ebooky

K téme

FOAF.sk firmy - Hosp. výsledky, súvahy, výkazy, DLHY, vlastníci - Zistite TU

Najčítanejšie za 24 hodín

Z kategórie Manažment

Poradca podnikateľa a živnostníka

Prémiový obsah pre členov klubu Podnikam.sk

Zobraziť ďalšie články

Seriály na Podnikam.sk

Školenia, semináre, kurzy

BOZP - Bezpečnosť a ochrana zdravia pri práci
BOZP vo výrobe
Cash flow
Clo
Clo a logistika
Controlling
Dane a účtovníctvo
Doprava
Dotácie
DPH - Daň z pridanej hodnoty
DzP - Dane z príjmu
Enviro
Environmentalistika
Eurofondy
Finančné riadenie
IAS/IFRS
Industry 4.0
ISO
Komunikačné zručnosti
Koronavírus
Legislatíva a zákony
Legislatíva, zákony
Logistika
Manažérske zručnosti
Manažment
Marketing
Marketing a predaj
Marketingové zručnosti
Medzinárodné účtovné štandardy - IAS/IFRS, US GAAP
Medzinárodné účtovné štandardy (IAS/IFRS, US GAAP)
Medzinárodné zdaňovanie
Mzdy a odvody
Nehnuteľnosti
Osobný rozvoj
Ostatné dane
Personalistika
Počítačové zručnosti
Pohľadávky
Pracovné právo
Právo
Právo, Pracovné právo
Predaj
Riadenie
Riadenie firmy
Riadenie ľudských zdrojov
Samospráva
Školstvo
Školy
Smernice
Stavebníctvo
Účtovníctvo
Účtovníctvo a dane
Účtovníctvo verejnej správy
Verejná správa
Verejné obstarávanie-obstarávateľ
Verejné obstarávanie-uchádzač
Výroba
žiadny
Živnosť

marec

27mar9:30ChatGPT a Bard – využitie v biznise9:30 Udalosť usporiadaná: Verlag Dashöfer, s.r.o. Typ Udalosti:ŠkolenieOblasť školenia:Marketing

27mar9:30ChatGPT a Bard – využitie v biznise9:30 Udalosť usporiadaná: Verlag Dashöfer, s.r.o. Typ Udalosti:ŠkolenieOblasť školenia:Marketing

27mar9:30ChatGPT a Bard – využitie v biznise9:30 Udalosť usporiadaná: Verlag Dashöfer, s.r.o. Typ Udalosti:ŠkolenieOblasť školenia:Marketing

Zobraziť všetky školenia

Eshop Podnikam.sk

Prejsť do eshopu

Zoznam firiem B2B

Zobraziť všetky firmy
Copyright © iSicommerce s.r.o. Všetky práva vyhradené. Vyhradzujeme si právo udeľovať súhlas na rozmnožovanie, šírenie a na verejný prenos obsahu. Ochrana osobných údajov | Podmienky používania | Kontakt | GDPR - Nastavenie sukromia
X