Buďte správne informovaný! Získajte prémiový účet TU
Prihlásenie
Zakúpiť členstvo
Používate zastaralý prehliadač, stránka sa nemusí zobraziť správne, môže sa zobrazovať pomaly, alebo môžu nastať iné problémy pri prehliadaní stránky. Odporúčame Vám stiahnuť si nový prehliadač tu.

Každý z nás je predajca

Každý z nás je predajca
Fotobanka Pixmac
30. januára 2013 Zdroj Podnikam.SK, Peter Sanczel, www.predajviac.sk Tlačiť

Každý je určitým spôsobom v procese predaja. Od momentu keď ráno vstanete až do momentu keď si ľahnete spať.

 
Neustále vyjednávate, komunikujete, ovplyvňujete a snažíte sa spolupracovať s ostatnými, aby robili to, čo chcete vy. 
 

Zamyslite sa, čo získa zákazník predajom

Každý vynikajúci manažér je výborný predajca. Každý efektívny rodič je výborný predajca. Všetky šikovné deti sú schopné predať svoje myšlienky rodičom. Skvelí zamestnanci, dokážu nasmerovať svojho nadriadeného tak, aby im pomáhal vykonať ich prácu. Vašou úlohou je však stať sa veľmi dobrým predajcom. 
 
 
Mnoho ľudí považuje predaj za niečo menejcenné a nechcú s ním mať nič spoločné. Na školách neexistuje predmet s názvom „Predaj“. Pritom predajcovia sú tí, ktorí hýbu ekonomikou. Firmy rastú a zanikajú na základe toho, či dokážu predávať dostatočný počet svojich produktov a služieb za primeranú cenu. 
 

Rozhodujú emócie

Pri predaji je veľmi dôležité uvedomiť si jednu vec. Ľudia sa vo veľkej miere rozhodujú na základe toho, aký výsledok získajú,  ak rozhodnutie o kúpe spravia. A keďže takéto rozhodnutia robí veľa ľudí na základe emócií, dôležité je vedieť sa vcítiť do kože zákazníka, ktorý sa o kúpe produktu alebo služby rozhoduje.
 
Príklad: 
Predstavte si situáciu, že sedíte v reštaurácii a vyberáte si z menu. Vyberiete si jedno jedlo, o ktorom si myslíte, že vám momentálne najviac vyhovuje a že vám bude najviac chutiť. Neznamená to ale, že ostatné jedlá chutia zle. Znamená to len toľko, že momentálne cítite najväčšie uspokojenie práve výberom tejto možnosti. 
 
Toto je presne spôsob, akým nakupujeme potraviny alebo oblečenie a ďalšie produkty. Zamýšľame sa nad tým, ako sa budeme cítiť, ak si oblečieme daný kus v porovnaní s ostatnými vecami, ktoré sú v predajni za rovnakú cenu.
 
Rozhodnutie o kúpe robíme na základe toho, aké pocity a emócie očakávame, keď si danú vec zaobstaráme.
 

Vyriešte zákazníkov problém

Vhodnými otázkami môžete dosiahnuť to, že váš zákazník začne predstavovať ideálny stav, ktorý nastane po kúpe. Stav, ktorý je riešením JEHO problému. Preto sa nesnažte tlačiť zákazníkov do rozhodnutí. Radšej im ukážte problém, ktorý momentálne existuje a stav, ktorý môžu dosiahnuť. Následne im ponúknite riešenie, ktoré splní ich očakávanie. 
 
Môžete použiť aj príklady iných zákazníkov, ktorí mali podobné problémy a využitím vašich služieb dokázali problém odstrániť. Opíšte im úspešný príbeh! Dobrý predajca z vás bude vtedy, ak budú mať vaši zákazníci pocit, že ste im pomohli zlepšiť  život a nie to, že ste im predali produkt, ktorý možno nepotrebujú, alebo nechcú.
 

K téme

Najčítanejšie za 24 hodín

Z kategórie Marketing

Poradca podnikateľa a živnostníka

Prémiový obsah pre členov klubu Podnikam.sk

Zobraziť ďalšie články

Seriály na Podnikam.sk

Školenia, semináre, kurzy

BOZP - Bezpečnosť a ochrana zdravia pri práci
BOZP vo výrobe
Cash flow
Clo
Clo a logistika
Controlling
Dane a účtovníctvo
Doprava
Dotácie
DPH - Daň z pridanej hodnoty
DzP - Dane z príjmu
Enviro
Environmentalistika
Finančné riadenie
IAS/IFRS
Koronavírus
Legislatíva a zákony
Legislatíva, zákony
Logistika
Manažérske zručnosti
Manažment
Marketing
Marketing a predaj
Medzinárodné účtovné štandardy (IAS/IFRS, US GAAP)
Medzinárodné zdaňovanie
Mzdy a odvody
Nehnuteľnosti
Osobný rozvoj
Ostatné dane
Personalistika
Pohľadávky
Pracovné právo
Právo
Právo, Pracovné právo
Predaj
Riadenie
Riadenie firmy
Riadenie ľudských zdrojov
Samospráva
Školstvo
Školy
Smernice
Stavebníctvo
Účtovníctvo
Účtovníctvo a dane
Verejná správa
Verejné obstarávanie-obstarávateľ
Verejné obstarávanie-uchádzač
Výroba
žiadny
Živnosť

január

20jan8:30Evidencia odpadov a podávanie ohlásení v odpadovom hospodárstve za rok 20208:30 Udalosť usporiadaná: Verlag Dashöfer, s.r.o. Typ Udalosti:ŠkolenieOblasť školenia:Environmentalistika

20jan8:30Zadávanie zákaziek na nadlimitnom elektronickom trhovisku (NET) - Workshop8:30 Udalosť usporiadaná: Verlag Dashöfer, s.r.o. Typ Udalosti:ŠkolenieOblasť školenia:Verejné obstarávanie-obstarávateľ

20jan8:30Evidencia odpadov a podávanie ohlásení v odpadovom hospodárstve za rok 20208:30 Udalosť usporiadaná: Verlag Dashöfer, s.r.o. Typ Udalosti:ŠkolenieOblasť školenia:Environmentalistika

Zobraziť všetky školenia

Eshop Podnikam.sk

Prejsť do eshopu

Zoznam firiem B2B

Zobraziť všetky firmy
Copyright © iSicommerce s.r.o. Všetky práva vyhradené. Vyhradzujeme si právo udeľovať súhlas na rozmnožovanie, šírenie a na verejný prenos obsahu. Ochrana osobných údajov | Podmienky používania | Kontakt | GDPR - Nastavenie sukromia
X