Buďte správne informovaný! Získajte prémiový účet TU
Prihlásenie
Zakúpiť členstvo
Používate zastaralý prehliadač, stránka sa nemusí zobraziť správne, môže sa zobrazovať pomaly, alebo môžu nastať iné problémy pri prehliadaní stránky. Odporúčame Vám stiahnuť si nový prehliadač tu.
FOAF.sk - Aký má firma zisk? Kto ju vlastní? Kto má dlhy? Zistite TU

Keď firma padá, značka ostáva

Keď firma padá, značka ostáva
Ilustračné foto: FreeDigitalPhotos.net
19. septembra 2013 Zdroj Podnikam.SK Tlačiť
Etablovaná značka dokáže prežiť spoločnosti, ktoré sa dostanú do vážnych finančných problémov.
Úspešné reštrukturalizácie sú často postavené práve na využití trhového potenciálu starej značky.

Dôležité je oddeliť aktuálnu finančnú výkonnosť firmy od potenciálnych tržieb

Často sa stáva, že aj firmy, ktoré sa pýšia etablovanými a dobre známymi značkami, sa dostanú do finančných problémov, ktoré môžu súvisieť so zlým riadením spoločnosti alebo zmenami na trhu. Napríklad nedávno Kodak, Polaroid, Atari či Motorola.
V prípade, ak je firma predlžená a negeneruje pozitívny cashflow, je práve značka jedným z najcennejších aktív, ktoré môže mať. Ak existuje na trhu desiatky rokov, môže mať veľký potenciál, ak sa s ňou správne zaobchádza. Príkladom z nášho regiónu je úspešné oživenie tradičného časopisu 100+1 vydavateľstvom Extra Publishing. Neúspešným príkladom je tohtoročné ukončenie výroby nákladných automobilov takmer 100 ročnej značky Avia v Česku.
Podľa Gena Baldwina, riaditeľa oddelenia Corporate Restructuring Group spoločnosti Deloitte, by mali firmy ochraňovať hodnotu svojej značky za každú cenu a ak je to potrebné, vrátiť sa v čase k hodnotám, ktoré sa so značkou spájali, keď vznikala, a tieto hodnoty opäť oživiť. Baldwin to ilustruje na príklade známych reštauračných sietí, ktoré sa dostali z rôznych dôvodov do finančných problémov.
Jedným z dôvodov, pre ktoré chodia ľudia do vybranej reštaurácie, je jedinečná hodnota, ktorú reštaurácia ponúka – či už kvalitné jedlo, pekné prostredie, široké menu a pod. Po čase sa značka reštaurácie vo vedomí zákazníkov spojí s týmito hodnotami, a kamkoľvek v meste alebo v krajine pôjdu, ak ju uvidia, budú očakávať to, čo vždy nájdu vo svojej obľúbenej reštaurácii.
Problém nastane, ak prevádzkovateľ začne meniť ponúkané produkty a služby do takej miery, že zákazníci, ktorí vyhľadajú svoju obľúbenú reštauráciu, odrazu dostanú niečo úplne iné ako to, na čo boli v minulosti zvyknutí. Potom sa stáva, že hovoria „za mojich mladých čias sme chodievali na skvelé jedlo tam a tam, ale dnes to tam za nič nestojí…“
V nedávnej minulosti sa napríklad do reštrukturalizácie dostali etablované reštauračné siete, ako Tully’s Coffee alebo Fuddruckers, ktoré boli nakoniec v reštrukturalizácii predané za 50% až 100% vyššiu hodnotu, ako sa pôvodne očakávalo najmä vďaka tomu, že sa našiel kupujúci, ktorí veril v silu ich značky a v možnosť jej oživenia.
Dôležité je oddeliť aktuálnu finančnú výkonnosť firmy od potenciálnych tržieb, ktoré môže v budúcnosti značka pod dobrým vedením vygenerovať. Podľa publikácie Merrill DataSite Opportunity and Risk: Uncovering and Winning the Distressed Deal napríklad vlastníci firmy, ktorá prevádzkovala ikonickú značku Readers Digest a ktorá sa dostala do vážnych finančných problémov kvôli masovému prechodu médií a spotrebiteľov z tlačenej podoby na online, dali firmu do reštrukturalizácie len kvôli tomu, aby ju zbavili dlhov a aby 91 ročná značka mohla následne začať odznova.
Autor: CFO.sk

Odporúčané ebooky

K téme

FOAF.sk firmy - Hosp. výsledky, súvahy, výkazy, DLHY, vlastníci - Zistite TU

Najčítanejšie za 24 hodín

Z kategórie Manažment

Poradca podnikateľa a živnostníka

Prémiový obsah pre členov klubu Podnikam.sk

Zobraziť ďalšie články

Seriály na Podnikam.sk

Školenia, semináre, kurzy

BOZP - Bezpečnosť a ochrana zdravia pri práci
BOZP vo výrobe
Cash flow
Clo
Clo a logistika
Controlling
Dane a účtovníctvo
Doprava
Dotácie
DPH - Daň z pridanej hodnoty
DzP - Dane z príjmu
Enviro
Environmentalistika
Eurofondy
Finančné riadenie
IAS/IFRS
Industry 4.0
ISO
Komunikačné zručnosti
Koronavírus
Legislatíva a zákony
Legislatíva, zákony
Logistika
Manažérske zručnosti
Manažment
Marketing
Marketing a predaj
Marketingové zručnosti
Medzinárodné účtovné štandardy - IAS/IFRS, US GAAP
Medzinárodné účtovné štandardy (IAS/IFRS, US GAAP)
Medzinárodné zdaňovanie
Mzdy a odvody
Nehnuteľnosti
Osobný rozvoj
Ostatné dane
Personalistika
Počítačové zručnosti
Pohľadávky
Pracovné právo
Právo
Právo a manažment
Právo, Pracovné právo
Predaj
Riadenie
Riadenie firmy
Riadenie ľudských zdrojov
Samospráva
Školstvo
Školy
Smernice
Stavebníctvo
Účtovníctvo
Účtovníctvo a dane
Účtovníctvo verejnej správy
Umelá inteligencia
Verejná správa
Verejné obstarávanie-obstarávateľ
Verejné obstarávanie-uchádzač
Výroba
žiadny
Živnosť

júl

29júl8:30Nové pravidlá pre reklamácie a práva na odstúpenie spotrebiteľov od 1.7. 20248:30 Udalosť usporiadaná: Verlag Dashöfer, s.r.o. Typ Udalosti:ŠkolenieOblasť školenia:Manažérske zručnosti,Marketing a predaj,Nehnuteľnosti,Stavebníctvo

29júl8:30Zákonník práce v roku 2024 – zmeny v praxi8:30 Udalosť usporiadaná: Verlag Dashöfer, s.r.o. Typ Udalosti:ŠkolenieOblasť školenia:Personalistika,Pracovné právo

29júl8:30Zákazková výroba v roku 2024 vrátane noviniek - oceňovanie, účtovanie a vykazovanie8:30 Udalosť usporiadaná: Verlag Dashöfer, s.r.o. Typ Udalosti:ŠkolenieOblasť školenia:Medzinárodné účtovné štandardy (IAS/IFRS, US GAAP),Účtovníctvo,Účtovníctvo a dane

Zobraziť všetky školenia

Eshop Podnikam.sk

Prejsť do eshopu

Zoznam firiem B2B

Zobraziť všetky firmy
Copyright © iSicommerce s.r.o. Všetky práva vyhradené. Vyhradzujeme si právo udeľovať súhlas na rozmnožovanie, šírenie a na verejný prenos obsahu. Ochrana osobných údajov | Podmienky používania | Kontakt | GDPR - Nastavenie sukromia
X