Odkaz týchto úspešných lídrov je jasný: nikdy to nevzdávajte
Pochybenie nie je v žiadnom prípade alternatívou úspechu. Je to niečo, čomu môžete predísť a čo vás môže posunúť na tú správnu cestu. Každý z vás sa na ceste za vytýčením cieľom v určitom bode stretne aj s pochybením. Dôležité je však pritom najmä to, ako naň zareagujete a ako sa z neho poučíte. Nasledujúce riadky vám predstavia príbehy štyroch známych podnikateľov a ich pochybenia na ceste za veľkým úspechom. Sú krásnym príkladom poukazujúcim na to, že ani viacero pochybení vás nemôže zastaviť v napĺňaní vašej vízie.
Ariannu Huffington odmietlo 36 vydavateľov
Je asi ťažké predstaviť si fakt, že jedno z najuznávanejších mien vo svete online publikovania bolo odmietnuté viac ako tridsiatkou veľkých vydavateľov. Ešte pred vytvorením jej svetoznámeho impéria Huffington Post, odmietlo druhú knihu tejto mediálnej ikony až 36 vydavateľstiev. A aj napriek skutočnosti, že po vytvorení Huffington Post sa tiež stretávala s veľkou kritikou a negatívnymi názormi v súvislosti s kvalitou a samotným jej potenciálom, dokázala táto dáma, že aj toto všetko je možné prekonať a vybudovať niečo úspešné.
Bill Gates sa prizeral na úpadok svojej prvej spoločnosti
Bill Gates patrí v súčasnosti medzi najbohatších ľudí na svete, avšak ani jeho cesta za úspechom nebola vždy priamočiara. Na podnikateľskú scénu vstúpil so spoločnosťou s názvom Traf-O-Data, ktorej cieľom bolo spracovávať a analyzovať dopravné údaje. Produkt sa snažil zo všetkých síl predať, avšak len s minimálnym úspechom. Vo finále to bola to úplná katastrofa a prepadák. Ani tento neúspech ho však nezastavil a neodradil od objavovania nových možností a niekoľko rokov na to založil Microsoft.
Waltovi Disneymu vyčítali nedostatok kreativity
Jedného z najkreatívnejších géniov 20. storočia vyhodili z novín s odôvodnením, že trpí nedostatkom dobrých nápadov. On sa však nevzdal a založil svoju prvú animátorskú spoločnosť s názvom Laugh-O-Gram Films. Tú však neskôr z finančných dôvodov zrušil. Zúfalý a bez peňazí si napokon našiel cestu do Holywoodu, pričom tiež čelil výraznej kritike, kým sa konečne dočkal zaslúženej popularity.
Steva Jobsa vyhodili z vlastnej firmy
Steve Jobs sa stal pôsobivým podnikateľom najmä pre svoje bezhraničné inovácie, ale aj vďaka empatickému návratu po takmer nezvrátiteľnej chybe. Jobs sa stal populárnym už vo svojich 20. rokoch, keď sa dostalo impérium Apple na výslnie. Desať rokov na to sa však predstavenstvo firmy rozhodlo, že ho viac nepotrebujú a vyhodili ho. Bez strachu však založil ďalšiu spoločnosť s názvom NeXT, ktorú následne predal Applu. Keď už bol opäť súčasťou impéria, dokázal svoju veľkosť premenou korporácie na celosvetovo uznávanú značku.
Aj vyššie uvedené príbehy slávnych a úspešných podnikateľov tak dokazujú, že pochybenia sú nevyhnutnou súčasťou cesty za úspechom. Treba len vytrvať a nevzdať sa a vytúžený cieľ bude opäť o niečo bližšie.
Vyštudovala Právnickú fakultu Univerzity Komenského v Bratislave. V praxi sa venuje copywritingu, prekladateľskej činnosti a korporátnemu právu.