- Podnikam.sk
- Články
- Ekonomika
- Slovensko
- Online bankové produkty na Slovensku: Aké sú trendy do budúcnosti?
Online bankové produkty na Slovensku: Aké sú trendy do budúcnosti?
Mobilné zariadenia budú banky čoraz častejšie využívať nielen na správu, ale aj na predaj bankových a poistných produktov a služieb.
Všeobecný trend presunu bankových klientov smerom k mobilným zariadeniam a aplikáciám prináša bankovým domom aj nové možnosti poskytovania online produktov. Ako ďalej informuje portál voFinanciach.sk, online produkty pritom budú v ponukách bánk zohrávať stále dôležitejšiu úlohu. „Trend do budúcnosti je podľa môjho názoru jednoznačný. S prichádzajúcou novou generáciou bude pri jednoduchších produktoch, akými pôžičky sú, nevyhnutné ich poskytovať aj online,“ očakáva výkonný riaditeľ portálu Finančný kompas Maroš Ovčarik. Ako zároveň dodáva, v porovnaní so situáciou na trhu pred piatimi rokmi siaha stále viac bánk po online produktoch. Potvrdzujú to aj informácie zo samotných bánk.
V ZUNO banke je napríklad možné požiadať o úver alebo jeho refinancovanie prostredníctvom online bankingu. „Ako podporný nástroj pre dodanie potrebných dokumentov máme vyvinutú mobilnú aplikáciu ZUNO Dokumenty,“ priblížil šéf vývoja produktov a elektronického bankovníctva ZUNO banky Miroslav Endresl. Ako dodal, mobile banking ZUNO banky poskytuje klientom možnosť prostredníctvom úverovej kalkulačky si overiť možnosť podania žiadosti o úver. „V krátkom čase však ZUNO plánuje v novej mobilnej aplikácii doplniť pre klientov viaceré funkcie, ako napríklad možnosť jednoducho načerpať predschválené navýšenie úveru,“ dodal Endresl.
ČSOB v blízkej budúcnosti očakáva výrazné posilnenie využívania mobilných zariadení nielen na správu, ale aj predaj bankových a poistných produktov a služieb. „V medziročnom porovnaní evidujeme významný rast záujmu klientov o spotrebné úvery poskytované cez digitálne kanály. Najvýraznejší, vyše trojnásobný rast, sme zaznamenali v mobilnej aplikácii ČSOB SmartBanking,“ uvádza hovorkyňa ČSOB Anna Jamborová. Spotrebný úver cez digitálny kanál začína podľa jej slov riešiť vyše 15 % klientov banky, pričom takmer 10 % úverov bolo uzavretých bez návštevy pobočky.
Najväčšou výhodou online pôžičiek je podľa Maroša Ovčarika z portálu Finančný kompas to, že si klient vie zistiť podmienky a hlavne úrokovú sadzbu okamžite online, pretože väčšina bánk tieto informácie poskytuje až pri osobnej návšteve v pobočke. „Z poskytovateľov, ktorí poskytujú pôžičky online, si takto môže klient vybrať najvýhodnejšiu jednoduchým klikom na ich webové stránky, alebo na porovnávacie portály, ktoré pôžičky porovnávajú,“ dodáva Ovčarik. Nevýhodou podľa jeho slov je, že pri online pôžičkách je potrebná aspoň základná finančná gramotnosť a prístup na internet.