Buďte správne informovaný! Získajte prémiový účet TU
Prihlásenie
Zakúpiť členstvo
Používate zastaralý prehliadač, stránka sa nemusí zobraziť správne, môže sa zobrazovať pomaly, alebo môžu nastať iné problémy pri prehliadaní stránky. Odporúčame Vám stiahnuť si nový prehliadač tu.

Počet úradníkov pre eurofondy by sa mal zvýšiť o 609

Počet úradníkov pre eurofondy by sa mal zvýšiť o 609
Ilustračné foto SITA
1. septembra 2014 Zdroj SITA, Podnikam.SK Tlačiť

Navýšenie administratívnych kapacít je podľa úradu vlády potrebné vykonať pri zohľadnení aktuálne neobsadených pracovných miest a bez nároku na dodatočné prostriedky zo štátneho rozpočtu. 

Súčasný celkový počet úradníkov pre eurofondy dosahuje 1 827

Počet úradníkov pre riadenie, využívanie a kontrolu eurofondov v prechodnom období súbehu dvoch programových období do 31. decembra 2016 by sa mal v ôsmich subjektoch navýšiť o 609. Týka sa to Úradu vlády SR, šiestich ministerstiev a Úradu pre verejné obstarávanie (ÚVO). Úradníci pre eurofondy budú financovaní zo zdrojov technickej pomoci v jednotlivých operačných programoch.

Vyplýva to z analýzy úradu vlády o potrebe administratívnych kapacít subjektov pri implementácii európskych štrukturálnych a investičných fondov v programovom období 2007 až 2013, ktoré budú v programovom období 2014 až 2020 zabezpečovať úlohy zamerané na investovanie do rastu zamestnanosti.

Počet úradníkov pre eurofondy na úrade vlády sa má zvýšiť o 51 na 176, na ministerstve financií o 38 na 346, na ministerstve životného prostredia o 48 na 208, na ministerstve práce, sociálnych vecí a rodiny o 160 na 409, na ministerstve vnútra o 155 na 174, na ministerstve hospodárstva o 143 na 323, na ministerstve kultúry o štyroch na 24 a na ÚVO o desať na 25. Po navýšení bude v týchto subjektoch spolu 1 680 administratívnych zamestnancov pre eurofondy. Materiál o štruktúre subjektov implementácie európskych štrukturálnych a investičných fondov na roky 2014 až 2020 a o zabezpečení administratívnych kapacít do roku 2016 ešte prerokuje vláda. 

„Pri akomkoľvek navýšení administratívnych kapacít musia všetky subjekty brať do úvahy možnosti financovania administratívnych kapacít z technickej pomoci príslušného operačného programu,“ upozornil v materiáli úrad vlády. „Musia prihliadať aj na skutočnosť, že v rámci Partnerskej dohody bola na alokácie technickej pomoci vyčlenená maximálna možná suma a akékoľvek navýšenie technickej pomoci príslušného operačného programu nebude počas programového obdobia 2014 – 2020 možné,“ dodal.

Navýšenie administratívnych kapacít je podľa úradu vlády potrebné vykonať pri zohľadnení aktuálne neobsadených pracovných miest a bez nároku na dodatočné prostriedky zo štátneho rozpočtu. Musí sa pritom uskutočniť v rámci schváleného, resp. upraveného limitu počtu zamestnancov na rok 2014. To by malo platiť aj od budúceho roku. 

Súčasný celkový počet úradníkov pre eurofondy dosahuje 1 827 a podľa plánu na tento rok by sa mal podľa požiadaviek subjektov zvýšiť na 1 998. Na základe odhadov budúcej potreby úradníkov podľa dvoch modelov by mal ich počet dosiahnuť 2 013, resp. 2 353. Analýza nekvantifikovala počty úradníkov v tejto oblasti pre programy cezhraničnej európskej územnej spolupráce, Program rozvoja vidieka a Operačný program Rybné hospodárstvo. 

SR môže zo zdrojov EÚ v programovom období 2014 až 2020 využiť 15,329 mld. eur a na programy európskej územnej spolupráce ďalších 223,367 mil. eur. Spolu to predstavuje 15,552 mld. eur.

Odporúčané ebooky

K téme

Najčítanejšie za 24 hodín

Z kategórie Ekonomika

Poradca podnikateľa a živnostníka

Prémiový obsah pre členov klubu Podnikam.sk

Zobraziť ďalšie články

Seriály na Podnikam.sk

Školenia, semináre, kurzy

BOZP - Bezpečnosť a ochrana zdravia pri práci
BOZP vo výrobe
Cash flow
Clo
Clo a logistika
Controlling
Dane a účtovníctvo
Doprava
Dotácie
DPH - Daň z pridanej hodnoty
DzP - Dane z príjmu
Enviro
Environmentalistika
Finančné riadenie
IAS/IFRS
Koronavírus
Legislatíva a zákony
Legislatíva, zákony
Logistika
Manažérske zručnosti
Manažment
Marketing
Marketing a predaj
Medzinárodné účtovné štandardy (IAS/IFRS, US GAAP)
Medzinárodné zdaňovanie
Mzdy a odvody
Nehnuteľnosti
Osobný rozvoj
Ostatné dane
Personalistika
Pohľadávky
Pracovné právo
Právo
Právo, Pracovné právo
Riadenie
Riadenie firmy
Riadenie ľudských zdrojov
Samospráva
Školstvo
Školy
Smernice
Stavebníctvo
Účtovníctvo
Účtovníctvo a dane
Verejná správa
Verejné obstarávanie-obstarávateľ
Verejné obstarávanie-uchádzač
Výroba
žiadny
Živnosť

november

27nov8:30Špecialista prijímania zamestnancov – Recruiting 2.08:30 Udalosť usporiadaná: Verlag Dashöfer, s.r.o. Typ Udalosti:ŠkolenieOblasť školenia:Personalistika

27nov8:30Špecialista prijímania zamestnancov – Recruiting 2.08:30 Udalosť usporiadaná: Verlag Dashöfer, s.r.o. Typ Udalosti:ŠkolenieOblasť školenia:Personalistika

27nov9:00WEBINÁR: Udržanie alebo strata pracovných miest9:00 Udalosť usporiadaná: Verlag Dashöfer, s.r.o. Typ Udalosti:ŠkolenieOblasť školenia:Personalistika

Zobraziť všetky školenia

Eshop Podnikam.sk

Prejsť do eshopu

Zoznam firiem B2B

Zobraziť všetky firmy
Copyright © iSicommerce s.r.o. Všetky práva vyhradené. Vyhradzujeme si právo udeľovať súhlas na rozmnožovanie, šírenie a na verejný prenos obsahu. Ochrana osobných údajov | Podmienky používania | Kontakt | GDPR - Nastavenie sukromia
X