
Ako môžete pomôcť vašej kariére?

Od svojej kariéry dostanete naspäť len toľko, koľko do nej sami vložíte a toto pravidlo sa špeciálne uplatňuje aj v prípade vášho šéfa. Je to človek, ktorý môže v mnohom ovplyvniť vašu profesionálnu cestu v rámci danej spoločnosti. A preto je potrebné starostlivo budovať tento vzťah.
Vo väčšine prípadov človek nepracuje sólo, ale je súčasťou určitej pracovnej skupiny alebo tímu a každý takýto tím má aj svojho lídra. Tento v zásade diktuje tempo práce a skupinu ako takú riadi, vedie a usmerňuje. Vo vzťahu medzi zamestnancom a jeho nadriadeným je preto veľmi dôležité, aby si podriadení pracovníci čo najrýchlejšie osvojili jeho štýl práce a nasledovali ho.
Nie všetci manažéri pracujú rovnakým spôsobom a nemajú ani rovnaké očakávania. Ak sa však členovia ich tímov dokážu prispôsobiť štýlu ich práce a vykonávať zverené úlohy lepšie a rýchlejšie, je veľmi pravdepodobné, že budú považovaní za výkonných pracovníkov. Tým zároveň posunú konkrétny biznis smerom vpred.
V niektorých prípadoch sú vedúci pracovníci veľmi vyťažení a nemajú tak možnosť budovať si úzky kontakt so svojimi zamestnancami. Aj v takýchto situáciách však máte zaujímavé možnosti. Je dôležité vášho nadriadeného informovať o tom, ako sa vaše projekty vyvíjajú a že všetko je vykonané tak, ako má byť. Treba to urobiť aj za cenu, že ste nútení sami delegovať niektoré úlohy. Takáto situácia v skutočnosti predstavuje výbornú príležitosť, ako posilniť vaše manažérske schopnosti a naučiť sa nové veci.
Zároveň je však pritom potrebné dávať si pozor na to, aby ste príliš neukázali svoje oprávnenia a pomyselne tak neohrozili pozíciu vášho nadriadeného. Dôležité je získať si jeho dôveru a vtedy sú nadriadení pracovníci vždy oveľa viac naklonení tomu, aby prijímali a realizovali nápady svojich podriadených zamestnancov. Ďalšou veľmi dôležitou vecou je schopnosť pracovať tímovo. Tak, ako ani zamestnanci nechcú nad sebou tzv. mikromanžéra, ani manažéri netúžia po takýchto podriadených.
Úlohou starších zamestnancov je preto okrem manažmentu zverených úloh aj riadenie a podpora kolegov či členov tímov na juniorských pozíciách. Nie je žiaduce, aby sa s každým problémom obracali na svojho manažéra, ale aj od nich sa očakáva určitá iniciatíva v tomto smere. Spoločným cieľom všetkých zúčastnených je rast biznisu, ktorý ich živí. Ak zamestnanci odvádzajú kvalitnú prácu, ktorej zároveň veľmi dobre rozumejú, je to ten najlepší recept na celkovú prosperitu konkrétneho tímu a podnikania a profesionálneho napredovania ako takého.