Buďte správne informovaný! Získajte prémiový účet TU
Prihlásenie
Zakúpiť členstvo
Používate zastaralý prehliadač, stránka sa nemusí zobraziť správne, môže sa zobrazovať pomaly, alebo môžu nastať iné problémy pri prehliadaní stránky. Odporúčame Vám stiahnuť si nový prehliadač tu.
FOAF.sk - Aký má firma zisk? Kto ju vlastní? Kto má dlhy? Zistite TU

Ako vám pomôže „informačná medzera“ či „samoľúbosť“ k víťazstvu na pracovnom pohovore?

People waiting for job interview
thinkstockphotos.com
25. februára 2017 Img_3433.jpg Tlačiť

Každý uchádzač o prácu chce urobiť dobrý dojem na príslušného náborového pracovníka. Webový portál www.inc.com predstavil niekoľko tipov ľudského správania, ktoré by vám mohli pomôcť na akomkoľvek druhu pracovného pohovoru.

Stalo sa vám už niekedy, že ste spochybňovali niektoré taktiky používané náborovými manažérmi pri procese výberu zamestnacov do firiem? Ak áno, určite v tom nie ste sami. Usádzanie uchádzačov o prácu do jednej malej a preplnenej miestnosti, dlhé čakanie na samotný pohovor, množstvo nevhodných a ofenzívnych otázok, to všetko sú len niektoré z historiek kolujúcich o mnohých výberových konaniach.

Nech si už však o uvedených technikách a praktikách myslíte čokoľvek, faktom ostáva, že mnohé spoločnosti ešte stále používajú tieto a podobné druhy náborových postupov. A tak bez ohľadu na to, či ste tým najlepším kandidátom na konkrétnu otvorenú pracovnú pozíciu, dôležité je vyhrať nad náborovým pracovníkom. Jon Levy, ktorý pracuje ako vedec na poli ľudského správania, vám v nasledujúcich riadkoch prináša niekoľko zaujímavých trikov, ako na to.

Porada, pracovný pohovor
ThinkstockPhotos
  1. Samoľúbosť

Porozumenie tomuto konceptu je podľa Levya kľúčom k prvému úspechu. Ľudom sa totiž prirodzene viac páčia iní jednotlivci, ktorí im pripomínajú ich samých. Levy v tejto súvislosti ďalej napísal, že viaceré z jeho štúdií napríklad odhalili, že ľudia s rovnakými iniciálmi mali o 11,3 % vyššiu šancu dostať sa na spoločné rande. Aj ďalšie spoločné asociácie ako rovnaké rodné mesto, škola, životný štýl či meno, dokážu spájať ľudí. Podľa Levya tak platí, že čím užšie spojenie nájdete medzi vami a konkrétnym náborovým pracovníkom, tým väčší dojem na neho urobíte.

  1. Porovnanie a súhlas

Ak máte takú možnosť, všímajte si ľudí, ktorí odpovedali pred vami. Zapamätajte si ich slabé aj silné stránky. Niekedy sa totiž stáva, že manažéri prezradia na začiatku rozhovoru, že na otvorenú pozíciu hľadajú niekoho úplne iného, ako bol niektorý z predchádzajúcich kandidátov. Ak takúto možnosť dostanete, mali by ste podľa Levya ubezpečiť náborového pracovníka, že vy máte všetky vlastnosti, ktoré u kandidáta hľadajú a že v žiadnom prípade nemáte spomínané negatíva či slabé stránky.

Pracovný pohovor
ThinkstockPracovný pohovor: Zdroj: Thinkstock
  1. Pútavý príbeh

So zaujímavými historkami nepredávajú produkty a služby len obchodné organizácie. Hovoriť niekomu cudziemu, že patríte medzi úprimných ľudí nemá žiadny význam. Ak však toto posolstvo dokážete nenápadne zakomponovať do pútavého krátkeho príbehu, môžete pritom pôsobiť veľmi inšpiratívne a dokázať zaujať. Dobrým príkladom je nenútená historka o tom, ako ste museli prijať naozaj ťažké, avšak správne rozhodnutie.

  1. Referencie

Nebojte sa používať referencie a pochváliť sa vašimi úspechmi či zlepšeniami, ktoré ste priniesli do predchádzajúceho pracovného tímu či na projekt, kde ste pôsobili. Ukážete tým náborovému pracovníkovi zdravé sebavedomie a zaradením týchto úspechov do ďalšieho stručného príbehu už môžete mať našliapnuté k vytúženému víťazstvu.

  1. Informačná medzera

Profesor George Loewestein prišiel s teóriou, že zvedavosť sa vytvára tam, kde je medzera medzi tým, čo je prezentované a tým, čo viete. Medzera musí byť ale taká veľká, aby zrodila skutočný záujem, nie však taká veľká, aby priniesla zmätok. Zvedavosť k vám môže pritiahnuť ľudí a výsledkom bude, že dotyčná osoba bude o vás chcieť vedieť viac. Vždy tak nechajte priestor na to, aby chceli vedieť viac. Odpovedzte na položené otázky, no predstavte pritom aj dodatočné myšlienky, ktoré si budú vyžadovať určitý časový priestor na porozumenie. Táto skutočnosť zanechá u náborového manažéra medzeru v jeho poznaní a to následne spôsobí, že si vás lepšie zapamätá.

Úspech vám nikdy nikto nezaručí vopred. No, vyššie uvedené tipy vám môžu pomôcť v získaní o niečo vyššieho sebavedomia. Zároveň vám môžu pomôcť zbaviť sa sprievodnej nervozity a úzkostného stavu, ktorý často sprevádza ľudí pred pracovným pohovorom. Každá skúsenosť vás posunie o niečo vpred a pravidelným tréningom sa z vás stávajú experti.

Img_3433.jpg

Vyštudovala Právnickú fakultu Univerzity Komenského v Bratislave. V praxi sa venuje copywritingu, prekladateľskej činnosti a korporátnemu právu.

Odporúčané ebooky

K téme

FOAF.sk firmy - Hosp. výsledky, súvahy, výkazy, DLHY, vlastníci - Zistite TU

Témy

náborPracovný pohovortipyúspech

Najčítanejšie za 24 hodín

Z kategórie Inšpirácia

Poradca podnikateľa a živnostníka

Prémiový obsah pre členov klubu Podnikam.sk

Zobraziť ďalšie články

Seriály na Podnikam.sk

Školenia, semináre, kurzy

BOZP - Bezpečnosť a ochrana zdravia pri práci
BOZP vo výrobe
Cash flow
Clo
Clo a logistika
Controlling
Dane a účtovníctvo
Doprava
Dotácie
DPH - Daň z pridanej hodnoty
DzP - Dane z príjmu
Enviro
Environmentalistika
Eurofondy
Finančné riadenie
IAS/IFRS
Koronavírus
Legislatíva a zákony
Legislatíva, zákony
Logistika
Manažérske zručnosti
Manažment
Marketing
Marketing a predaj
Medzinárodné účtovné štandardy - IAS/IFRS, US GAAP
Medzinárodné účtovné štandardy (IAS/IFRS, US GAAP)
Medzinárodné zdaňovanie
Mzdy a odvody
Nehnuteľnosti
Osobný rozvoj
Ostatné dane
Personalistika
Pohľadávky
Pracovné právo
Právo
Právo a manažment
Právo, Pracovné právo
Predaj
Riadenie
Riadenie firmy
Riadenie ľudských zdrojov
Samospráva
Školstvo
Školy
Smernice
Stavebníctvo
Účtovníctvo
Účtovníctvo a dane
Účtovníctvo verejnej správy
Umelá inteligencia
Verejná správa
Verejné obstarávanie-obstarávateľ
Verejné obstarávanie-uchádzač
Výroba
žiadny
Živnosť

november

21nov8:30Zákonník práce v roku 2024 – zmeny v praxi8:30 Udalosť usporiadaná: Verlag Dashöfer, s.r.o. Typ Udalosti:ŠkolenieOblasť školenia:Personalistika,Pracovné právo

21nov8:30Ako využiť potenciál vašej značky na maximum - pomocou brand archetypov8:30 Udalosť usporiadaná: Verlag Dashöfer, s.r.o. Typ Udalosti:ŠkolenieOblasť školenia:Riadenie

21nov8:30Zákonník práce v roku 2024 – zmeny v praxi8:30 Udalosť usporiadaná: Verlag Dashöfer, s.r.o. Typ Udalosti:ŠkolenieOblasť školenia:Personalistika,Pracovné právo

Zobraziť všetky školenia

Eshop Podnikam.sk

Prejsť do eshopu

Zoznam firiem B2B

Zobraziť všetky firmy
Copyright © iSicommerce s.r.o. Všetky práva vyhradené. Vyhradzujeme si právo udeľovať súhlas na rozmnožovanie, šírenie a na verejný prenos obsahu. Ochrana osobných údajov | Podmienky používania | Kontakt | GDPR - Nastavenie sukromia
X