- Podnikam.sk
- Články
- Inšpirácia
- 5 kľúčových biznis lekcií, ktorými inšpiruje celý svet miliardárka Oprah Winfrey
5 kľúčových biznis lekcií, ktorými inšpiruje celý svet miliardárka Oprah Winfrey
Oprah nie je len známou televíznou osobnosťou, je v prvom rade výbornou podnikateľkou. Svoju značku budovala niekoľko desaťročí a jej odporúčania sa tak môžu stať cennou inšpiráciou pre mnohých podnikateľov.
Niet pochýb o tom, že Oprah Winfrey je jednou z najinšpiratívnejších osobností vo svete podnikania. Aj napriek tomu, že nie každému sa podarí dosiahnuť taký fenomenálny úspech, ako sa podarilo tejto svetoznámej celebrite, existuje niekoľko hmatateľných biznis lekcií, ktoré môžu slúžiť ako inšpiratívny podklad pre iných podnikateľov.
Webový portál www.entrepreneur.com vybral päť z nich, ktoré vám ponúkame v nasledujúcich riadkoch.
- Úspech nečakajte zo dňa na deň
Mnohí podnikatelia sa púšťajú do podnikania s myšlienkou, že už nahromadili dostatočný kapitál na spustenie svojho biznisu. Úspešné podnikanie sa však nikdy nerodí z noci do rána. Na vybudovanie solídnej značky potrebuje takmer každý podnikateľ minimálne dva až tri roky. Po tomto období už možno začať hovoriť o relatívne stabilných základoch.
- Propagujte sa
Propagácia je jedným z kľúčových faktorov budúceho úspechu. Oprah je skutočným šampiónom na tomto poli. Svoju značku si vybudovala na tom, kým je. Každé vydanie jej magazínu obsahovalo aj jej model. Takýto postup je skvelý najmä v tom, že udržiava značku konzistentnou a jasne promuje odkaz s vašou prácou – produkty či služby.
- Pracujte s veľkými talentmi
Už bolo spomenuté, že Oprah je F1-tkou vo vlastnej propagácii. Ďalším dôležitým bodom je skutočnosť, že vždy sa obklopovala veľkými talentmi. Interne si najíma známe osobnosti, no pomáha stať sa známymi aj iným skvelým talentom. Medzi nimi možno nájsť aj také mená ako Nate Berkus, kreatívny riaditeľ The Oprah Magazine, či nemenej známy guru pre oblasť mentálneho zdravia – Dr. Phil.
- Vyrokujte si skvelý „obchod“
Oprah bola vždy majsterkou v rokovaní. Keď sa stala vrcholovou televíznou osobnosťou, miesto toho, aby znovu prerokovala jej mzdu, vyrokovala si vlastníctvo celého programu. Je to jeden z krokov, ktorý z nej napokon urobil miliardárku. Keď sa stala hovorkyňou Weight Watchers, zároveň si kúpila podiel v spoločnosti. Výsledkom tohto postupu bola na jednej strane strata prebytočných kilogramov a na druhej strane rast akcií firmy. Uvedený výsledok tak možno považovať za naozaj skvelú kombináciu.
- Dávajte, aby ste získali
Nemôžeme hovoriť o Oprah Winfrey, aby sme pritom nespomenuli jej zručnosť dávať. „Získajte automobil!“ Toto jej motto sa ešte dlhé roky šírilo internetom po tom, ako sa objavilo v jej šou. Jej stratégia dávania tak udala tón vzrušenia nielen u ľudí, ktorí získali prospech, ale u všetkých, ktorí sa o tom dozvedeli. A aj keď nebudete rozdávať autá, či iné vaše obľúbené veci, stratégia dávania je dobrým príkladom pre akýkoľvek typ biznisu. Čokoľvek darujete, vyvolá príjemný pocit u vašich klientov a zákazníkov a spropaguje vašu značku.
Vyštudovala Právnickú fakultu Univerzity Komenského v Bratislave. V praxi sa venuje copywritingu, prekladateľskej činnosti a korporátnemu právu.