Buďte správne informovaný! Získajte prémiový účet TU
Prihlásenie
Zakúpiť členstvo
Používate zastaralý prehliadač, stránka sa nemusí zobraziť správne, môže sa zobrazovať pomaly, alebo môžu nastať iné problémy pri prehliadaní stránky. Odporúčame Vám stiahnuť si nový prehliadač tu.
FOAF.sk - Aký má firma zisk? Kto ju vlastní? Kto má dlhy? Zistite TU

5 kľúčových biznis lekcií, ktorými inšpiruje celý svet miliardárka Oprah Winfrey

FILE - In this Feb. 21, 2015 file photo, Oprah Winfrey arrives at the 30th Film Independent Spirit Awards in Santa Monica, Calif. Winfrey, Bill Clinton, Howard Stern and Julia Roberts will be among the guests during the final full week of David Letterman's reign as a late-night host. Letterman's final show will be on May 20. (Photo by Jordan Strauss/Invision/AP)
SITA/AP
21. februára 2017 Img_3433.jpg Tlačiť

Oprah nie je len známou televíznou osobnosťou, je v prvom rade výbornou podnikateľkou. Svoju značku budovala niekoľko desaťročí a jej odporúčania sa tak môžu stať cennou inšpiráciou pre mnohých podnikateľov.

Niet pochýb o tom, že Oprah Winfrey je jednou z najinšpiratívnejších osobností vo svete podnikania. Aj napriek tomu, že nie každému sa podarí dosiahnuť taký fenomenálny úspech, ako sa podarilo tejto svetoznámej celebrite, existuje niekoľko hmatateľných biznis lekcií, ktoré môžu slúžiť ako inšpiratívny podklad pre iných podnikateľov.

Webový portál www.entrepreneur.com vybral päť z nich, ktoré vám ponúkame v nasledujúcich riadkoch.

  1. Úspech nečakajte zo dňa na deň

Mnohí podnikatelia sa púšťajú do podnikania s myšlienkou, že už nahromadili dostatočný kapitál na spustenie svojho biznisu. Úspešné podnikanie sa však nikdy nerodí z noci do rána. Na vybudovanie solídnej značky potrebuje takmer každý podnikateľ minimálne dva až tri roky. Po tomto období už možno začať hovoriť o relatívne stabilných základoch.

  1. Propagujte sa

Propagácia je jedným z kľúčových faktorov budúceho úspechu. Oprah je skutočným šampiónom na tomto poli. Svoju značku si vybudovala na tom, kým je. Každé vydanie jej magazínu obsahovalo aj jej model. Takýto postup je skvelý najmä v tom, že udržiava značku konzistentnou a jasne promuje odkaz s vašou prácou – produkty či služby.

  1. Pracujte s veľkými talentmi

Už bolo spomenuté, že Oprah je F1-tkou vo vlastnej propagácii. Ďalším dôležitým bodom je skutočnosť, že vždy sa obklopovala veľkými talentmi. Interne si najíma známe osobnosti, no pomáha stať sa známymi aj iným skvelým talentom. Medzi nimi možno nájsť aj také mená ako Nate Berkus, kreatívny riaditeľ The Oprah Magazine, či nemenej známy guru pre oblasť mentálneho zdravia – Dr. Phil.

  1. Vyrokujte si skvelý „obchod“

Oprah bola vždy majsterkou v rokovaní. Keď sa stala vrcholovou televíznou osobnosťou, miesto toho, aby znovu prerokovala jej mzdu, vyrokovala si vlastníctvo celého programu. Je to jeden z krokov, ktorý z nej napokon urobil miliardárku. Keď sa stala hovorkyňou Weight Watchers, zároveň si kúpila podiel v spoločnosti. Výsledkom tohto postupu bola na jednej strane strata prebytočných kilogramov a na druhej strane rast akcií firmy. Uvedený výsledok tak možno považovať za naozaj skvelú kombináciu.

  1. Dávajte, aby ste získali

Nemôžeme hovoriť o Oprah Winfrey, aby sme pritom nespomenuli jej zručnosť dávať. „Získajte automobil!“ Toto jej motto sa ešte dlhé roky šírilo internetom po tom, ako sa objavilo v jej šou. Jej stratégia dávania tak udala tón vzrušenia nielen u ľudí, ktorí získali prospech, ale u všetkých, ktorí sa o tom dozvedeli. A aj keď nebudete rozdávať autá, či iné vaše obľúbené veci, stratégia dávania je dobrým príkladom pre akýkoľvek typ biznisu. Čokoľvek darujete, vyvolá príjemný pocit u vašich klientov a zákazníkov a spropaguje vašu značku.

Img_3433.jpg

Vyštudovala Právnickú fakultu Univerzity Komenského v Bratislave. V praxi sa venuje copywritingu, prekladateľskej činnosti a korporátnemu právu.

Odporúčané ebooky

K téme

FOAF.sk firmy - Hosp. výsledky, súvahy, výkazy, DLHY, vlastníci - Zistite TU

Témy

biznislekcieOprah Winfreyosobnostipodnikanieúspech

Najčítanejšie za 24 hodín

Z kategórie Inšpirácia

Poradca podnikateľa a živnostníka

Prémiový obsah pre členov klubu Podnikam.sk

Zobraziť ďalšie články

Seriály na Podnikam.sk

Školenia, semináre, kurzy

BOZP - Bezpečnosť a ochrana zdravia pri práci
BOZP vo výrobe
Cash flow
Clo
Clo a logistika
Controlling
Dane a účtovníctvo
Doprava
Dotácie
DPH - Daň z pridanej hodnoty
DzP - Dane z príjmu
Enviro
Environmentalistika
Eurofondy
Finančné riadenie
IAS/IFRS
Koronavírus
Legislatíva a zákony
Legislatíva, zákony
Logistika
Manažérske zručnosti
Manažment
Marketing
Marketing a predaj
Medzinárodné účtovné štandardy - IAS/IFRS, US GAAP
Medzinárodné účtovné štandardy (IAS/IFRS, US GAAP)
Medzinárodné zdaňovanie
Mzdy a odvody
Nehnuteľnosti
Osobný rozvoj
Ostatné dane
Personalistika
Pohľadávky
Pracovné právo
Právo
Právo a manažment
Právo, Pracovné právo
Predaj
Riadenie
Riadenie firmy
Riadenie ľudských zdrojov
Samospráva
Školstvo
Školy
Smernice
Stavebníctvo
Účtovníctvo
Účtovníctvo a dane
Účtovníctvo verejnej správy
Umelá inteligencia
Verejná správa
Verejné obstarávanie-obstarávateľ
Verejné obstarávanie-uchádzač
Výroba
žiadny
Živnosť

november

22nov8:30Produktový manažment8:30 Udalosť usporiadaná: Verlag Dashöfer, s.r.o. Typ Udalosti:ŠkolenieOblasť školenia:Marketing

22nov8:30Produktový manažment8:30 Udalosť usporiadaná: Verlag Dashöfer, s.r.o. Typ Udalosti:ŠkolenieOblasť školenia:Marketing

25nov8:30Diskriminácia a konflikty na pracovisku (mobbing, bossing, staffing) – právny a psychologický pohľad8:30 Udalosť usporiadaná: Verlag Dashöfer, s.r.o. Typ Udalosti:ŠkolenieOblasť školenia:Pracovné právo

Zobraziť všetky školenia

Eshop Podnikam.sk

Prejsť do eshopu

Zoznam firiem B2B

Zobraziť všetky firmy
Copyright © iSicommerce s.r.o. Všetky práva vyhradené. Vyhradzujeme si právo udeľovať súhlas na rozmnožovanie, šírenie a na verejný prenos obsahu. Ochrana osobných údajov | Podmienky používania | Kontakt | GDPR - Nastavenie sukromia
X