5 tipov, ako riadiť tímy na diaľku
Voľnosť a možnosť pracovať kedykoľvek a odkiaľkoľvek je pre záujemcov o prácu čoraz dôležitejšia. Firmy, ktoré chcú byť atraktívne najmä pre mladších zamestnancov z generácie mileniálov, motivujú ľudí práve tým, že im umožnia pracovať ráno z kaviarne, cez deň z domu a poobede trebárs z detského ihriska. Zamestnanci sa firme odvďačia väčšou lojalitou, kreativitou aj výkonom.
Podľa Microsoftu až 57 % manažérov stredných a malých firiem na Slovensku verí, že sú ich kolegovia efektívni, hoci pracujú mimo kancelárie. A iba pre šesť percent opýtaných je takýto typ práce nepredstaviteľný. Podobne sú na tom aj ich kolegovia v Európe, kde práci na diaľku plne dôveruje 58 % manažérov. Vyplýva to z minuloročného prieskumu spoločnosti Microsoft v 19 európskych krajinách vrátane Slovenska a Česka.
Spoločnosť rastúci záujem o prácu na diaľku podporuje už šiestym ročníkom Dňa spolupráce odkiaľkoľvek, ktorý tento rok pripadne na štvrtok 20. septembra 2018. Cieľom iniciatívy je inšpirovať firmy aj organizácie na zvýšenie flexibility v práci napríklad aj otvorenou diskusiou na LINKEDIN. Aby sa z práce odkiaľkoľvek stal skutočný benefit prínosný pre zamestnancov aj firmu, pomôcť môžu technológie:
1. Mobilné zariadenia šetria čas
Notebooky, tablety a smartfóny sú pre nastupujúcu generáciu pracujúcich prirodzenou súčasťou života. Možnosť komunikovať kedykoľvek a odkiaľkoľvek považujú za samozrejmosť. Vďaka možnosti využívať mobilné zariadenia aj na prácu budú mladí zamestnanci efektívnejší a spokojnejší. Využijú na prácu aj čas strávený cestou do kancelárie alebo čakaním u lekára. Ak nemajú možnosť zapnúť si počítač, aj v mobile si môžu pozrieť a odpovedať na maily, vytvárať, editovať a zdieľať súbory alebo četovať vďaka platforme Office 365. Dôležité je pritom myslieť na bezpečnosť, chrániť osobné údaje, zariadenia aj firemné dáta. Účinným pomocníkom je napríklad súbor bezpečnostných nástrojov a správa mobilných zariadení Enterprise Mobility + Security (EMS).
2. Zostaňte v kontakte
Aj keď sa s kolegami nestretnete každý deň v práci, dôležité je zostať v neustálom kontakte. Osvedčili sa pritom aplikácie Microsoft Teams Alternative a OneNote, ktoré sú súčasťou Office 365. Ide o platformy na tímovú interakciu, tvorivú spoluprácu a zdieľanie informácií. Môžete mať otvorené kalendáre, ktoré pomáhajú nielen efektívne naplánovať stretnutia, ale aj rešpektovať čas každého zamestnanca. Microsoft Teams zahŕňa a integruje nástroje na četovanie, vyhľadávanie, stretávanie sa, volanie, ukladanie súborov a aplikácií v spoločnom pracovnom prostredí Microsoft 365. Najnovšie sú k dispozícii aj v bezplatnej verzii v 40 rôznych jazykoch pre tím až do 300 ľudí.
3. Vybavte porady rýchlo a efektívne
Už ani porady si nevyžadujú zhromaždiť celý tím na jednom mieste v rovnaký čas. Ľudia sa môžu ľahko spojiť cez Skype for Business či už len hlasovým hovorom, alebo sa aj virtuálne stretnúť. Nové funkcie v Microsoft 365 zas ponúkajú možnosť vytvárať a zdieľať on-line udalosti ako konferencie či workshopy, ktoré môžu kolegovia sledovať v reálnom čase alebo spätne prehrať s videom vo vysokom rozlíšení a s možnosťou interaktívnej diskusie. Neobmedzený digitálny flipchart Microsoft Whiteboard umožňuje pomocou pera, dotyku a klávesnice zaznamenávať poznámky, vytvárať tabuľky, diagramy a obrázky i vyhľadávať a vkladať obrázky z webu.
4. Zabráňte chaosu v dokumentoch
Spolupráca na diaľku si vyžaduje zdieľanie dokumentov v cloudových technológiách. Umožňujú prístup a spoluprácu odkiaľkoľvek a zároveň zachovávajú najvyššiu úroveň bezpečnosti dát. Microsoft Teams ponúka tímové úložisko s veľkosťou 10 GB plus úložisko pre každého jednotlivca s veľkosťou 2 GB. Integrovaný Office Online na tvorbu obsahu v reálnom čase zahŕňa nástroje Word, Excel, PowerPoint a OneNote. Aby v dokumentoch upravovaných viacerými spolupracovníkmi nevznikol chaos a nestratili sa aktuálne zmeny, je dôležitá synchronizácia, ktorú umožňujú práve cloudové služby.
5. Sledujte a zlepšite spoluprácu
Zefektívniť schôdzky a porady a tým ponechať ľuďom viac času na kreatívnu a sústredenú prácu aj dostatok voľného času pomôžu analytické nástroje. Workplace Analytics využíva poznatky o spolupráci z Microsoft Graph. Organizácie môžu používať agregované údaje v službe Workplace Analytics na zlepšenie spolupráce, porozumenie pracovným návykom a zlepšenie práce tímov. MyAnalytics v Microsoft 365, analytický nástroj pre jednotlivcov, prostredníctvom Outlooku ponúka aj tipy na zmenu návykov, napríklad upozornenie, že posielate maily spolupracovníkom mimo pracovného času, alebo návrh, aby ste si vytvorili priestor na sústredenú prácu.
Natívny článok