Buďte správne informovaný! Získajte prémiový účet TU
Prihlásenie
Zakúpiť členstvo
Používate zastaralý prehliadač, stránka sa nemusí zobraziť správne, môže sa zobrazovať pomaly, alebo môžu nastať iné problémy pri prehliadaní stránky. Odporúčame Vám stiahnuť si nový prehliadač tu.
FOAF.sk - Aký má firma zisk? Kto ju vlastní? Kto má dlhy? Zistite TU

Email marketing v kocke

Email marketing v kocke
Fotobanka Pixmac
30. júna 2013 Zdroj Podnikam.SK, PG Tlačiť
Newsletter nie je synonymom pre SPAM, teda nevyžiadanú poštu. Veľa zákazníkov ho naopak uvíta.  
Ak podnikáte vo veľkom, či vlastníte len malú firmu a radi by ste svojich zákazníkov informovali o svojich produktoch a službách, skúste siahnuť po newslettroch, teda reklamných emailoch. 

Ako vytvoriť a odoslať newsletter

Pri tvorbe a zasielaní newslettra je potrebné dodržať niekoľko jednoduchých zásad:
  • reklamné emaily posielať len s predchádzajúcim súhlasom prijímateľov
  • vždy dať prijímateľom možnosť jednoducho sa z prijímania newslettrov odhlásiť
  • ponúkať im len relevantné informácie
  • zbytočne ich nezahlcovať veľkým množstvom elektronickej pošty
  • používať na odosielanie riešenie, ktoré vašu hromadnú poštu úspešne doručí do schránky prijímateľa, aby vaše newslettre neskončia v zložke SPAM

Výhody email marketingu

  • Email má každý
Email je najrozšírenejším komunikačným kanálom vo všetkých vekových kategóriách. Bez emailu si pracovný deň ani nevieme predstaviť. Pre väčšinu pracujúcich ľudí je kontrola emailu prvou činnosťou po príchode do práce. Newsletter tak má svoje miesto nielen v oblasti konečných spotrebiteľov, ale aj v B2B sfére. Taktiež jeho význam narastá vďaka nástupu smartfónov a tabletov, kde si práve pracujúci ľudia kontrolujú emailovú korešpondenciu niekoľkokrát denne.
  • Nízke náklady
V porovnaní s ostatnými komunikačnými kanálmi, ako napríklad televíziou, rádiom, tlačou, či online reklamou sú náklady na email marketing nízke. Spájajú sa len s prácou potrebnou na navrhnutie emailovej šablóny a nákupom a používaním nástroja na odosielanie hromadných mailov.
  • Relevantné cieľové publikum  
Email marketing je veľmi silnou zbraňou, no iba málo ľudí ho používa správne. Ako sme už načrtli v úvode tohto článku, newslettre od SPAMu odlišuje jedna základná vlastnosť – zatiaľ čo SPAM predstavuje pre prijímateľa neželanú a nevyžiadanú poštu, pri newslettroch by mal zákazník sám prejaviť záujem o jej prijímanie.
Zákazník/potenciálny zákazník by sa mal prihlásiť k odoberaniu newslettra, teda ako prvý iniciuje záujem o prijímanie reklamných správ. Reklama je vyžiadaná a založená na želaní zákazníka. Preto má väčší efekt.
  • Vysoká návratnosť
Podľa dlhodobých prieskumov organizácie zameranej na problematiku priameho marketingu –  Direct Marketing Assosiation má email marketing z nástrojov priameho marketingu z pohľadu investovaných prostriedkov najväčšiu návratnosť. Predovšetkým pre e-shopy je email jeden z najlepších online  sales kanálov.

K zberu emailových adries pristupujte aktívne

Podľa expertov na oblasť email marketingu zo spoločnosti GraphicMail je potrebné, aby ste emailové adresy vašich zákazníkov a priaznivcov získavali aktívne, pravidelne a dlhodobo. Využívaním kupovaných databáz totiž nedosiahnete želaný výsledok. Najefektívnejšími spôsobmi ako si vybudovať relevantnú emailovú databázu sú:
  • registrácia počas nákupu na webstránke
  • registrácia na webstránke pri poskytnutí protihodnoty, napr. online katalógy, kupóny, odborné e-booky, kreatívne infografiky, príručky, prieskumy, webináre
  • získavanie kontaktov na offline akciách – veľtrhoch, konferenciách a pod.
  • priamo na mieste predaja, osobný kontakt
  • súťaže

Nástroje na tvorbu a odosielanie newsletterov

Na internete existuje veľké množstvo online bezplatných služieb, slúžiacich na email marketing. Funkcie takýchto systémov slúžia napríklad na vytvorenie a úpravu emailov, vytvorenie a správu mailing listov – zoznamov emailových adries, poskytujú štatistiky, identifikujú neplatné emailové adresy, alebo tie, ktoré sa odhlásili z prijímania emailov.
Môžete si pomocou nich aj vytvoriť formulár na zber emailových adries.Výhodou týchto systémov ej, že odosielanie prebieha prostredníctvom  infraštruktúry danej služby, vďaka čomu sú vaše emaily odoslané rýchlo a s vysokou doručitelnosťou, tzn.: neskončia v spame.
TIPY:
Tieto služby sú prístupné  online. Po registrácii na webovej stránke služby máte prístup ku kontu, z ktorého vaše kampane spravujete. Prístup k službe máte teda z akéhokoľvek počítača.
Niektoré tieto marketingové nástroje poskytujú zaregistrovaným používateľom bezplatné verzie, v rámci ktorých môžu mesačne odoslať niekoľko sto alebo tisíc newslettrov bezplatne. Bezplatné verzie takto podporujú predovšetkým malých a stredných podnikateľov. Samozrejme v ponuke sú aj platené verzie, no základná zostava pravdepodobne postačí každému priemernému používateľovi.

Bezplatný variant limituje počet emailov

Tvorbu si môžeme vysvetliť na bezplatnej webovej aplikácii MailChimp. Ten bol vytvorený predovšetkým pre menších podnikateľov s obmedzenými zdrojmi a skúsenosťami s tvorbou newsletterov. V bezplatnej verzii s ním viete obslúžiť dve tisícky ľudí, ktorým môžete za jeden mesiac odoslať spolu 12 tisíc emailov.
Samozrejme ponúka aj platené verzie, no v základnej zostave pravdepodobne postačí každému priemernému používateľovi. Po krátkej registrácii na stránke MailChimp vám samotné webové rozhranie ponúka tri hlavné možnosti – vytvorenie zoznamu odoberateľov, vytvorenie prihlasovacieho formuláru a odoslanie kampane.

1. Zoznam odberateľov

Ten je jednoducho povedané, databázou e-mailových adries ľudí, ktorým budete newslettre odosielať. Kontakty môžeme pridať manuálne, či importovať z veľkého množstva zdrojov – od tabuľky v exceli až po kontakty vo vašom Gmail konte.
E-mailové adresy môžete ešte roztriediť do viacerých skupín, napríklad na potenciálnych, súčasných, či stálych zákazníkov. Prostredníctvom tejto časti aplikácie nastavíte aj názov vašej firmy, či adresu odosielateľa (aplikácia newslettere odosiela prostredníctvom vlastných serverov, no používateľovi sa ako adresa odosielateľa zobrazí Vami zadaný email).

2. Vytvorenie prihlasovacieho formulára

Prihlasovací formulár je vlastne malá, no veľmi významná funkcia, ktorú si môžete pridať napríklad na vašu webstránku. Pomocou nej sa totiž môžu zákazníci prihlásiť na odber newslettrov. Štandardne obsahuje základné údaje, ako e-mailovú adresu, meno a priezvisko. Tieto kontakty sa Vám automaticky pridajú do zoznamu odberateľov.

3. Odoslanie kampane

Ak máte vytvorenú databázu kontaktov, môžete sa pustiť do vytvárania Vášho prvého newslettra. Prvým krokom je výber zoznamu ľudí, ktorým chceme emaily odoslať (v prípade, že máte zákazníkov rozdelených do viacerých skupín).
Ľahšou úlohou je pohrať sa s nastaveniami – od úplne základných až po pokročilé možnosti, ako napríklad sledovanie štatistík cez službu Google Analytics. Systém vás plynule prevedie až k práci so samotným obsahom newslettera.
Tieto služby zväčša ponúkajú aj veľké množstvo graficky prepracovaných šablón, ktoré môžete použiť. Ďalšou možnosťou je dať si šablónu vyrobiť na mieru a potom len importovať do systému.

Kedy posielať newsletter

Ak už máte pripravený newsletter s dobrým dizajnom a relevantným obsahom, dajte si záležať aj na tom, kedy ho odošlete. Podľa odborníkov z firmy GraphicMail, majú najväčšiu šancu na úspech newslettre, ktoré pošlete medzi 8:00 – 10:00 hodinou ráno, alebo tiež v popoludňajších (15:00 -16:00) až podvečerných hodinách (po 19:00).

Alternatívne možnosti

Ak by vám práca so spomenutou aplikáciou nevyhovovala, prípadne by ste si ju chceli porovnať s inými bezplatnými systémami, podobné možnosti ponúkajú napríklad aj Campayn, Email It!, či Campaign Monitor.  Zoznam, porovnanie a hodnotenie rôznych takýchto služieb nájdete na nalsedovných adresách:
Na Slovensku tiež pôsobí viacero poskytovateľov email marketingových služieb,  jednou z alternatív je napríklad GraphicMail. Táto služba v svojej bezplatnej verzii umožňuje odoslať mesačne 250 newslettrov.

Súvisiace články v seriáli "Online nástroje pre podnikateľov"

Zobraziť všetky články v seriáli "Online nástroje pre podnikateľov"
FOAF.sk firmy - Hosp. výsledky, súvahy, výkazy, DLHY, vlastníci - Zistite TU

Najčítanejšie za 24 hodín

Z kategórie Online marketing

Poradca podnikateľa a živnostníka

Prémiový obsah pre členov klubu Podnikam.sk

Zobraziť ďalšie články

Seriály na Podnikam.sk

Školenia, semináre, kurzy

BOZP - Bezpečnosť a ochrana zdravia pri práci
BOZP vo výrobe
Cash flow
Clo
Clo a logistika
Controlling
Dane a účtovníctvo
Doprava
Dotácie
DPH - Daň z pridanej hodnoty
DzP - Dane z príjmu
Enviro
Environmentalistika
Eurofondy
Finančné riadenie
IAS/IFRS
Koronavírus
Legislatíva a zákony
Legislatíva, zákony
Logistika
Manažérske zručnosti
Manažment
Marketing
Marketing a predaj
Medzinárodné účtovné štandardy - IAS/IFRS, US GAAP
Medzinárodné účtovné štandardy (IAS/IFRS, US GAAP)
Medzinárodné zdaňovanie
Mzdy a odvody
Nehnuteľnosti
Osobný rozvoj
Ostatné dane
Personalistika
Pohľadávky
Pracovné právo
Právo
Právo a manažment
Právo, Pracovné právo
Predaj
Riadenie
Riadenie firmy
Riadenie ľudských zdrojov
Samospráva
Školstvo
Školy
Smernice
Stavebníctvo
Účtovníctvo
Účtovníctvo a dane
Účtovníctvo verejnej správy
Umelá inteligencia
Verejná správa
Verejné obstarávanie-obstarávateľ
Verejné obstarávanie-uchádzač
Výroba
žiadny
Živnosť

november

21nov8:30Zákonník práce v roku 2024 – zmeny v praxi8:30 Udalosť usporiadaná: Verlag Dashöfer, s.r.o. Typ Udalosti:ŠkolenieOblasť školenia:Personalistika,Pracovné právo

21nov8:30Ako využiť potenciál vašej značky na maximum - pomocou brand archetypov8:30 Udalosť usporiadaná: Verlag Dashöfer, s.r.o. Typ Udalosti:ŠkolenieOblasť školenia:Riadenie

21nov8:30Zákonník práce v roku 2024 – zmeny v praxi8:30 Udalosť usporiadaná: Verlag Dashöfer, s.r.o. Typ Udalosti:ŠkolenieOblasť školenia:Personalistika,Pracovné právo

Zobraziť všetky školenia

Eshop Podnikam.sk

Prejsť do eshopu

Zoznam firiem B2B

Zobraziť všetky firmy
Copyright © iSicommerce s.r.o. Všetky práva vyhradené. Vyhradzujeme si právo udeľovať súhlas na rozmnožovanie, šírenie a na verejný prenos obsahu. Ochrana osobných údajov | Podmienky používania | Kontakt | GDPR - Nastavenie sukromia
X