Metóda ideálu alebo ako byť lepší ako konkurencia
V článku o porovnaní s konkurenciou bol vysvetlený návod, ako uskutočniť porovnanie. Je tu ale výrazne lepší spôsob – skús sa porovnať s ideálnym stavom. Porovnanie s konkurenciou nie je najlepšie, pretože vieš, či daný konkurent v porovnávanej oblasti realizuje správne kroky, alebo nie. Tebe sa jeho činnosť môže páčiť, môžeš ju obdivovať, ale nemáš predsa žiadnu istotu, že je to tá správna činnosť. Vlastne ani daný konkurent to nevie. Vy sa to všetci len domnievate.
Predstav si ideálnu firmu a porovnaj sa
Aby si neobdivoval a teda aj nekopíroval (a to je horšie) i nesprávne kroky konkurencie, predstav si ideálnu firmu a napíš si to:
- Aká je ideálna firma? ………
- Čo má robiť ideálna firma? ………
- Čím sa vyznačuje ideálna firma? ………
- Čím by sa odlišovala od mojej firmy? ………
- Čím by sa odlišovala od konkurencie? ………
- Aký je ideálny produkt? ……….
- Aká je ideálna činnosť? ……….
Pokiaľ si veriaci človek, zamysli sa takto: ako by to urobil Boh? A potom opíš ten ideálny stav. Tieto otázky, zamerané na ideálne vlastnosti produktov a ideálne činnosti tvojej firmy, ti pomôžu premýšľať inak, ako v prípade porovnávania sa s konkurenciou, nech by bola konkurencia akokoľvek výkonná. Zameranie sa len na konkurenciu a premýšľanie o nej je veľmi obmedzujúce. A navyše smeruje len k tomu, aby si konkurenta len kopíroval a sám nič nevymyslel.
Ak máš obavy z konkurencie, nauč sa byť pre svojho zákazníka užitočnejším. Väčšinou to stačí. Nebojuj s ňou zbytočne a ani sa na ňu nezameriavaj. Zameraj sa na to, ako má vyzerať ideálna firma.