ERP cez internet – skutočnosť alebo vízia?
Internet – nástroj, ktorý nám pomáha zorientovať sa v záplave informácií, ponúka možnosť objasniť situácie, na ktoré si nevieme dať rady, prípadne, ktoré by sme museli dlho vyhľadávať v odbornej literatúre. Internet je určený všetkým, teda tým, ktorí ho potrebujú kvôli práci, ale aj tým, ktorí si chcú prostredníctvom neho zjednodušiť prácu, či len tak, zabaviť sa. Aj producenti informačných systémov si uvedomujú, aké nevyhnutné je využívať internet, ale aj jeho nástroje. Spoločnosť Asseco Solutions, s cieľom sprístupniť ERP systémy čo najširšej skupine užívateľov, ponúka integrované web nástroje, ktorých výhody využije nejedna spoločnosť či drobní podnikatelia alebo živnostníci. Ide najmä o:iSPIN2-Pers-on, ktorý sa dá priblížiť k portálu zamestnanca. Prináša zjednodušuje práce, ktoré sú často časovo náročné. Pomáha zamestnancom elektronicky „nahadzovať“ dochádzky, dovolenky, žiadanky, ale aj evidenciu drobných výdavkov. Cestovné príkazy a dovolenky si vypisuje každý zamestnanec osobitne, priamo do informačného systému, čo urýchľuje prácu nielen nadriadeným, ale aj účtovnému oddeleniu. Schvaľovanie môže prebiehať podľa organizačnej štruktúry, pod ktorú daný zamestnanec patrí a automaticky prejde na vedúceho pracovníka daného úseku. Vo všetkých prípadoch funguje princíp zastupiteľnosti, tzn., že v prípade dlhodobejšej neprítomnosti kompetentnej osoby na schvaľovanie, dokument automaticky prejde na určeného zástupcu. iSPIN2-WF je vyvinutý pre zrýchlenie procesov, ktorý bez zložitých procesných analýz a nástrojov dokáže zastrešiť firemné procesy a ich work-flow veľmi jednoducho a rýchlo vo väzbe priamo na ERP systém SPIN2, ale aj nezávisle od neho. Zamestnancom uľahčí prácu, zrýchli a zjednoduší sa realizácia procesov, a najmä odpadá zložitejšia manipulácia s papierovými dokumentmi. Vedúcim pracovníkom potom iSPIN2-WF prináša zefektívnenie práce zamestnancov, lepšiu prehľadnosť a kontrolu nad obehom dokumentov. Navyše elektronický dokument nie je možné stratiť, ako sa zvyčajne strácajú dokumenty v papierovej forme. iSPIN˛-WF môžeme rozdeliť na dve oblasti. Prvou z nich je evidencia firemných predpisov, smerníc, noriem apod. Pri dokumentoch môžeme evidovať všetky zmeny – tzv. riadená dokumentácia – alebo len archivovať aktuálnu verziu – tzv. neriadená dokumentácia. Druhá oblasť zahŕňa tok dokumentov súvisiacich s dokladmi evidovanými v informačnom systéme. Najjednoduchšími príkladmi prác, ktoré sa vykonávajú pomocou iSPIN2-WF sú faktúry, žiadanky, objednávky a iné. Pers-on Cestovné príkazy sú k dispozícii komukoľvek, kedykoľvek a kdekoľvek. Každý má možnosť zadať si svoj cestovný príkaz cez internet, čo odbúrava papierovú prácu. Pers-on Cestovné príkazy slúžia na evidenciu pracovných ciest a tvorbu cestovných príkazov prostredníctvom internetovej aplikácie. Možnosť pracovať s týmto programom majú anonymní užívatelia, čiže tí, ktorí so systémami Asseco Solutions nepracujú, ako aj užívatelia informačného systému SPIN2, kde Pers-on Cestovné príkazy môžu byť doplnkom k tomuto produktu a na rozdiel od štandardných PC aplikácií nevyžadujú inštaláciu softvéru na každom počítači užívateľa, ktorý si potrebuje evidovať cestovné príkazy.Všetky nové produkty sú užívateľsky prístupné. Sú vyvinuté pre všetkých, čo v danej firme pracujú. Teda pre vrcholový manažment a zároveň aj pre radových zamestnancov. Zefektívňujú dennodennú rutinnú prácu, odbúravajú „papierovanie“, napomáhajú k rýchlej komunikácii medzi oddeleniami a jednoducho vybavujú a pripomienkujú dôležité udalosti.Michal Vlček, šéf obchodného tímu Asseco Solutions, a.s.