- Podnikam.sk
- Články
- Relax
- Emailové návyky známych osobností. Viete, ako sa ako užívatelia elektronickej pošty správajú Bill Gates, Tim Cook či Jeff Weiner?
Emailové návyky známych osobností. Viete, ako sa ako užívatelia elektronickej pošty správajú Bill Gates, Tim Cook či Jeff Weiner?
Ak dostávate takmer 150 pracovných mailov každý deň, vaša emailová schránka sa rýchlo môže stať prekliatím vašej existencie. A toto utrpenie sa zvyšuje exponenciálne, keď ste šéfom veľkej spoločnosti.
Ako potom najvyšší predstavitelia spoločností zvládajú masívny príval prichádzajúcich správ?
CEO spoločnosti LinkedIn Jeff Weiner posiela menej emailov.
Zlatým pravidlom pri emailovom manažmente je podľa Wienera toto: ak chcete dostávať menej správ, menej ich aj posielajte. Ako píše na LindkedIne, toto pravidlo sa mu vyjavilo v predchádzajúcej spoločnosti. Po tom, čo dvaja kolegovia mimoriadne obľubujúci emailovanie odišli, jeho mailová komunikačná „premávka“ sa znížila o takmer 30 %. Zistil totiž, že nie ich správy, ale jeho odpovede na ne jeho aktivity v rámci elektronickej pošty nesmierne zvyšovali.
Spoluzakladateľka Birchboxu Katia Beauchamp žiada zamestnancov, aby do svojich správ zahrnuli aj deadline na odpoveď.
Podľa CEO online spoločnosti zameranej na oblasť kozmetiky a skrášľovania je primäť ľudí v tíme k tomu, aby si osvojili zvyk poskytnúť informáciu o tom, kedy potrebujú odpoveď na svoje emailové správy, jedným z najlepších trikov, ako ušetriť čas. „Stanovenie priorít v rámci komunikácie je tak omnoho rýchlejšie,“ povedala Beauchamp.
CEO Apple Tim Cook čítava väčšinu zo svojich viac ako 700 emailov.
CEO, ktorý vstáva o 3.45 hod. každý deň, sa v rámci interview pre ABC vyjadril, že dostáva 700 až 800 emailových správ denne: „A čítam väčšinu z nich… Každý deň, každý deň. Som pracovný fanatik“.
CEO spoločnosti Microsoft Bill Gates je „požehnaný“ iba niekoľkými mailmi.
Pre Today v roku 2013 povedal, že dostáva iba niečo medzi 40 až 50 emailovými správami denne. „Niektoré spracujete a k ostatným sa vrátite večer alebo v noci. Dôležité je zaistiť, že ak niečo odložíte, neskôr sa k tomu vrátite,“ vysvetľuje.
Výkonný predseda spoločnosti Google Eric Schmidt odpovedá rýchlo na každý mail.
Vo svojej knihe „How Google Works“ bývalý CEO Google píše, „Väčšina z najlepších – a najzaneprázdnenejších – ľudí, ktorých poznáme, rýchlo odpovedá na prichádzajúce emaily, nielen nám, alebo niekoľkým vybraným odosielateľom, ale každému“. Aj keď je správa iba jednoduchou odpoveďou „OK, rozumiem“, Schmidt si myslí, že ochota človeka reagovať na správy čo najrýchlejšie vytvára pozitívny komunikačný cyklus.