Na Slovensku by závody zriadila desatina šéfov automobiliek
Jedna desatina riaditeľov automobilových spoločností v krajinách strednej Európy by si vybrala Slovensko, keby plánovala otvoriť nové výrobné závody. Najviac riaditeľov, a to 34 %, by si vybralo Poľsko, 16 % by zvolilo Bulharsko a 11 % riaditeľov by si vybralo Maďarsko a Rumunsko. Susedné Česko by si vybralo 9 % šéfov automobilových spoločností. Vyplýva to zo štúdie o automobilovom priemysle spoločnosti Deloitte, ktorá sa uskutočnila medzi 80 vedúcimi pracovníkmi automobilového priemyslu z Bulharska, Českej republiky, Maďarska, Poľska, Rumunska a zo Slovenska.
Aj napriek rizikovým faktorom v regióne strednej Európy sa približne jedno z troch áut vyrobených v EÚ v súčasnosti vyrába v Českej republike, Maďarsku, Poľsku, Rumunsku, Slovinsku a na Slovensku. Medzi tri najväčšie konkurenčné výhody týchto krajín patria mzdové náklady, dostupnosť kvalifikovanej pracovnej sily a daňový režim. Na druhej strane, tri najväčšie nevýhody krajín strednej Európy sú nízka spoľahlivosť právneho systému, zaostalé školstvo a nedostatky v dopravnej infraštruktúre.