Limit počtu blokov na virtuálnu pokladnicu sa má zvýšiť
Ministerstvo financií vypracovalo vyhlášku, podľa ktorej by sa mal limit počtu vydaných pokladničných dokladov na využívanie virtuálnej registračnej pokladnice zvýšiť.
Virtuálnu registračnú pokladnicu budú môcť od júla tohto roka využívať aj subjekty a podnikatelia, ktorí za mesiac vystavia viac ako tisíc pokladničných dokladov. Ministerstvo financií totiž predložilo návrh vyhlášky, podľa ktorého by sa mal tento limit, pôvodne stanovený zákonom, zvýšiť na 3 000 vystavených pokladničných dokladov za kalendárny mesiac. Má ísť o ďalší krok smerom k rozšíreniu využívania virtuálnej registračnej pokladnice.
Podmienky na jej využívanie sa už uvoľňovali aj od začiatku tohto roka. Od 1. januára ju totiž môžu používať všetci podnikatelia, teda nielen tí, ktorým to vyslovene ukladal zákon. Pôvodne zákon ukladal povinnosť využívať virtuálnu pokladňu zubárom, veterinárom, hotelierom, taxikárom, psychológom či opravárom. Následne parlament koncom minulého roka schválil aj novelu zákona o virtuálnej registračnej pokladnici, podľa ktorej už limit počtu vydaných pokladničných dokladov nebude určovať explicitne zákon, ale od 1. júla 2016 ho bude stanovovať rezort financií vyhláškou.
Virtuálna registračná pokladnica je pritom adekvátnou náhradou elektronickej registračnej pokladnice. Základným predpokladom pre používanie je internetové pripojenie na klasickom stolovom počítači či notebooku alebo prostredníctvom mobilnej aplikácie. Dostupná je aj pre dva najväčšie mobilné operačné systémy Android a iOS. Po roku jej fungovania ku koncu marca tohto roku ju využívalo vyše 22 tis. podnikateľov, ktorí cez virtuálnu registračnú pokladnicu vydali takmer 3 mil. platných pokladničných dokladov v celkovej hodnote 165 mil. eur.