- Podnikam.sk
- Články
- Inšpirácia
- Šťastní zamestnanci sú tí najproduktívnejší zamestnanci. Viete, ako ich urobiť šťastnými?
Šťastní zamestnanci sú tí najproduktívnejší zamestnanci. Viete, ako ich urobiť šťastnými?
Výskumy dokazujú, že tí zamestnanci, ktorí sú v práci šťastní, spokojní a dostatočne motivovaní, sú tými najproduktívnejšími pracovníkmi a ťahúňmi celého biznisu.
Súkromný život vašich pracovníkov väčšinou ovplyvniť neviete. Čo však máte vo svojich rukách ako dobrí zamestnávatelia, sú rôzne benefity, ktoré im môžete poskytnúť a ktoré vám následne pomôžu vytvoriť také pracovné prostredie, v ktorom sa vaši zamestnanci budú cítiť docenení a spokojní. Inšpirujte sa niektorými benefitmi veľkých svetových hráčov, ktorí sa takto starajú o svojich ľudí.
Spoločnosť Netflix napríklad zrušila presne stanovený pracovný čas. Jej zamestnanci tak nechodia do práce od 09.00 do 17.00, ale firmu zaujíma len to, či a ako si urobili svoju prácu. Veľké korporácie ako Glassdoor alebo Virgin Group zase umožňujú svojim pracovníkom, aby si zobrali toľko voľna, koľko potrebujú a v čase, kedy ho potrebujú. Takáto korporátna politika napokon vedie k tomu, že zamestnanci si nečerpajú dovolenky, lebo ich nepotrebujú.
Zabudnite na klasickú materskú dovolenku. Najväčšia sociálna sieť na svete Facebook ponúka rodičom a budúcim rodičom 4 mesiace plateného voľna a záujemcom o adopciu platí adopčné poplatky. Pri narodení dieťaťa zamestnancom uhradí sumu vo výške 4 000 amerických dolárov v hotovosti. Ani Google sa nedá zahanbiť. Svojim pracovníkom platí rôzne zdravotné benefity vrátane fyzioterapeutov, chiropraktikov či masérov. Ako bonus, profesionálny šéfkuchár im denne pripravuje zdravé jedlo z organických potravín, a to vrátane raňajok, desiat, obedov aj olovrantov. Čerstvé kvety pritom nechýbajú na žiadnom pracovnom stole.
Zdajú sa vám uvedené benefity prehnané? Je možné, že finančné zdroje vašej firmy na podobné vymoženosti nestačia. Existuje však množstvo iných a dostupných spôsobov, ako sa starať o vašich zamestnancov, ktoré ich môžu potešiť a urobiť ich šťastnými a tým aj produktívnejšími. Niekedy postačí aj „obyčajná“ pochvala za dobre vykonanú prácu či obľúbená bonboniéra na stole po ťažko vybojovanom obchode.
Vyštudovala Právnickú fakultu Univerzity Komenského v Bratislave. V praxi sa venuje copywritingu, prekladateľskej činnosti a korporátnemu právu.