- Podnikam.sk
- Články
- Manažment
- Sebarozvoj
- 3 frázy, ktoré vraj inteligentní ľudia nikdy nepoužívajú pri svojich konverzáciách
3 frázy, ktoré vraj inteligentní ľudia nikdy nepoužívajú pri svojich konverzáciách
Často sa stáva, že ľudia hovoria veci, ktoré si druhí interpretujú úplne inak. Tieto poznámky následne vedú k rôznym nepríjemným emóciám a situáciám. Je to tak najmä preto, že ľudia si niekedy celkom neuvedomujú dopad svojich slov. Aj správna komunikácia si totiž vyžaduje určité sociálne povedomie, ktoré je podľa niektorých analytikov u ľudí všeobecne veľmi nízke.
Spoločnosť TalentSmart testovala emocionálnu inteligenciu u viac ako milióna ľudí a zistila pritom, že sociálne povedomie je zručnosť, ktorú skutočne neovláda veľké množstvo ľudí. Zlepšením tejto schopnosti však možno docieliť lepšie profesionálne a súkromné vzťahy a to nie je zanedbateľné. V nasledujúcich riadkoch nájdete 3 frázy, ktoré podľa uvedeného prieskumu ľudia s touto schopnosťou nikdy nepoužívajú pri svojich konverzáciách.
Vyzeráš unavený
Mnohí ľudia sa pýtajú, či ste unavený preto, že ich úmyslom je pomôcť. Miesto toho, aby však takýmto spôsobom upozornili na určitú indispozíciu konkrétneho človeka, sa možno jemnejšie spýtať, či je všetko v poriadku. Výsledný efekt bude oveľa lepší a v adresátovi otázky zanechá príjemný pocit starostlivosti.
Fíha, koľko kíl si zhodil!
Aj v tomto prípade sa tiež zjavne jedná o dobrý úmysel, avšak takýto komentár nakoniec vyznie skôr kriticky. Povedať niekomu, že schudol, evokuje, že predtým bol neatraktívny, čo sa ho môže dotknúť. Miesto toho je lepšie povedať, ako fantasticky vyzerá. Odráža to realitu a neobsahuje žiadne zbytočné porovnanie s predchádzajúcim vzhľadom.
„Ty vždy“ alebo „Ty nikdy“
Nikto nerobí akékoľvek veci vždy, ani nikdy. Ľudia nevidia sami seba ako jednodimenzionálnych, preto by ste sa ani vy nemali snažiť ich takto definovať. Frázy obsahujúce tieto slová robia ľudí defenzívnymi a zatvorenými voči vášmu odkazu. To nie je dobré ani pre vás, pretože vo väčšine prípadov, kedy tieto slová používate, chcete hovoriť o niečom dôležitom. Ak sa teda príjemca vašej správy pred vami zatvorí, vaša snaha sa v konečnom dôsledku minie účinkom.
Možno vás vyššie uvedené tipy trošku inšpirovali a pomôžu vám v budúcnosti eliminovať niektoré nežiaduce javy spojené s komunikáciou. Sociálne povedomie si môžete neustále zvyšovať. Pozorujte svoje okolie, reakcie ľudí a vyhodnocujte ich. Každý deň máte novú šancu na to, aby ste niečo zmenili a zlepšili.
Vyštudovala Právnickú fakultu Univerzity Komenského v Bratislave. V praxi sa venuje copywritingu, prekladateľskej činnosti a korporátnemu právu.