Online nákupy v USA počas Čierneho piatka stúpli o 21,6 %
Na nákupy cez internet Američania počas Čierneho piatka vynaložili 3,34 mld. USD, čo bol medziročný rast o 21,6 percenta, uviedla firma Adobe mapujúca retailové transakcie na internete.
Americkí spotrebitelia počas tzv. Čierneho piatka na nákupy prostredníctvom internetu vynaložili 3,34 mld. USD, čo bol medziročný rast o 21,6 percenta. Uviedla to spoločnosť Adobe, ktorá mapuje retailové transakcie na internete.
Čierny piatok je prvý piatok po americkom sviatku Dňa vďakyvzdania, pričom ide o prvý deň predvianočných nákupov v krajine. Firma Adobe zároveň informovala, že americkí spotrebitelia zvýšili objem nákupov na internete pomocou mobilných komunikačných zariadení. Nákupy pomocou mobilov stúpli o 33 percent a dosiahli sumu 1,2 mld. USD.
Americkí maloobchodníci evidovali rast predaja prostredníctvom internetu aj počas štvrtkového Dňa vďakyvzdania. Počas štvrtka a piatka Američania minuli na nákupy cez internet 5,27 mld. USD, čo bol podľa údajov firmy Adobe medziročný rast o 17,7 percenta.
Americké Národné združenie maloobchodu (NRF) prognózuje, že za november a december tohto roka spotrebitelia v USA na nákupy vynaložia celkovo 655,8 mld. USD. Oproti rovnakým mesiacom minulého roka by to bol rast o 3,6 percenta. Vlani sa počas novembra a decembra výdavky Američanov na vianočné nákupy medziročne zvýšili o 3 percentá.