Ako zistíte, či ste vhodným kandidátom na podnikanie?
Uvažujete nad podnikaním, no kladiete si otázku, či ste na to vhodným kandidátom? Ak sa nebojíte rizika, máte chuť niečo budovať, vytvárať nové hodnoty a disponujete množstvom kreatívnych myšlienok, určite ste minimálne podnikavý typ.
Ak nie sú pre vás uvedené faktory dostačujúce, existuje ešte veľa ďalších, ktoré vám pomôžu pri rozhodovaní. Skúste si napríklad odpovedať na nižšie položené otázky, ktoré vám môžu pomôcť trochu lepšie sa zorientovať.
- Nebojíte sa ísť do rizika?
Jedným z faktorov, ktorý asi najviac oddeľuje podnikateľov od ľudí, ktorí nepodnikajú, je tolerancia rizika. Tam, kde iní vidia problémy, podnikatelia vidia príležitosti a nové možnosti. Jasná vízia ich budúcnosti im pomáha napredovať a vstupovať aj do vysoko rizikových situácií, pred ktorými by väčšina populácie radšej zatvorila dvere.
- Ako vnímate sebarozvoj?
Charakteristickou črtou všetkých úspešných podnikateľov je ich zameranie na vzdelávanie a rozvoj vo všetkých oblastiach, s ktorými prichádzajú do kontaktu. Títo ľudia sa neustále nachádzajú v akomsi „ON“ móde, ktorý možno popísať aj tak, že sú vždy pripravení na príjem nových informácií. Tieto následne spracovávajú, vyhodnocujú a uvádzajú do života.
- Čo sa stane, ak vám niekto povie „NIE“?
„Nie“ neznamená „nie“ pre podnikateľov. Odmietnutie je pre nich často len novou výzvou a informáciou, že niečo treba robiť inak. Tento postoj je však únavný a nie každý sa s ním spriatelí. Vyžaduje si množstvo síl a prekonávania samého seba. Títo ľudia často prekračujú hranice svojho pohodlia. Neboja sa toho, čo nájdu na druhej strane brehu.
- Ako narábate so zvyšným časom?
Toto je skutočne záludná otázka, pretože v prípade podnikateľov je to väčšinou tak, že oni sami nemajú žiaden čas navyše. Teraz však nehovoríme o rovnováhe medzi profesionálnym a súkromným životom. Jedná sa o to, že u podnikateľov sa všetko krúti okolo ich podnikania a sektora, v ktorom pôsobia. Dá sa povedať, že podnikanie je ich poslaním.
Ak vás nepresvedčili ani odpovede na uvedené otázky, určite existuje ešte množstvo ďalších faktorov, ktoré možno vziať do úvahy. Keď dozrie čas na to, aby ste sa stali podnikateľom, sami to spoznáte aj s pomocou vášho vnútorného hlasu, ktorý vám bude našepkávať, aby ste sa do toho pustili.
Vyštudovala Právnickú fakultu Univerzity Komenského v Bratislave. V praxi sa venuje copywritingu, prekladateľskej činnosti a korporátnemu právu.