Buďte správne informovaný! Získajte prémiový účet TU
Prihlásenie
Zakúpiť členstvo
Používate zastaralý prehliadač, stránka sa nemusí zobraziť správne, môže sa zobrazovať pomaly, alebo môžu nastať iné problémy pri prehliadaní stránky. Odporúčame Vám stiahnuť si nový prehliadač tu.
FOAF.sk - Aký má firma zisk? Kto ju vlastní? Kto má dlhy? Zistite TU

Audit zhromažďovania marketingových vstupov (otestujte sa)

Audit zhromažďovania vstupov
Fotobanka Pixmac
8. septembra 2011 Tlačiť

Marketingový audit zahŕňa aj audit zhromažďovania vstupov. Týka sa zhodnotenia získavania údajov a marketingového výskumu. Ako je na tom vaša firma v porovnaní s konkurenciou?  

 

AUDIT ZHROMAŽĎOVANIA VSTUPOV

 

1. Realizuje marketingové oddelenie zhromažďovanie vstupných údajov predpísaným spôsobom?

 

A) Realizujeme prieskum trhu len pred uvedením nových tovarov na trh a len vtedy, ak si to môžeme dovoliť.

B) Výskum trhu realizujeme čas od času, aby sme sa presvedčili, že ideme správnou cestou.

C) Výskum trhu realizujeme v každej etape životného cyklu tovarov a služieb (zavedenie, rast, zrelosť, útlm). Realizujeme výskum vždy, keď zaznamenáme zmeny na trhu.

 

2. Aké sú hlavné dôvody podniku pre realizovanie výskumu?

 

A) Či je zákazník spokojný s naším tovarom. Ak nie je, tak prečo?

B) Spoločne sa snažíme lepšie pochopiť naše vzťahy so zákazníkmi.

C) Sústavne doplňujeme naše znalosti o požiadavkách a snažíme sa určiť tie najpodstatnejšie. Toto je hlavný dôvod pre naše aktivity pri zhromažďovaní vstupných údajov.

 

3. Koľko finančných prostriedkov je vyčlenených na marketingový výskum?

 

A) Čo najmenej. Celú záležitosť považujeme za luxus. Pred uvedením nového sortimentu na trh na výskum vyčleníme určité percento predpokladaných výnosov z predaja.

B) Každý rok na výskum vyčleňujeme určité percento z plánovaného obchodného obratu.

C) Toľko, koľko je treba, aby sme získali prehľad o skutočnej situácii na trhu.

 

Kto je zodpovedný za riadenie zhromažďovania vstupných údajov?

 

A) Osobne manažér predaja alebo oddelenie marketingového výskumu.

B) Manažér daného produktu alebo značky, alebo vedúci obchodného oddelenia.

C) ”Spravodajstvo” je považované za hlavný zdroj úspechu. Preto sa vrcholový manažment marketingu cíti zodpovedný za spracovanie politiky získavania potrebných vstupných údajov a za početnosť organizovaných akcií.

 

4. Sleduje podnik prínosy pochádzajúce zo zhromažďovania vstupných údajov?

 

A) Pretože utrácame tak málo, nepovažujeme za nutné sledovať výsledky.

B) Iba keď projekt vyžaduje vynaloženie väčších nákladov.

C) Máme zavedené pravidlo, že pri každom programe výskumu trhu alebo marketingovom výskume analyzujeme výnosy a porovnávame ich s celoštátnym priemerom.

 

5. Kto vo firme zodpovedá za zhromažďovanie vstupných údajov?

 

A) Všetky výskumy zaisťujú externí dodávatelia, keď ich o to požiadame.

B) Väčšinu prác realizuje marketingový útvar na ústredí. Radí nám, čo máme skúmať a kedy.

C) Všetci naši zamestnanci, vrátane predávajúceho personálu, sú zodpovední za sústavné zhromažďovanie spravodajských informácií o trhu. K tejto problematike organizujeme pravidelné školenia.

 

6. Sú pracovníci podniku motivovaní k tomu, aby získavali spravodajské informácie?

 

A) Nie. Považujeme to za náplň ich práce.

B) Áno. Pokiaľ získajú využiteľné informácie, vyjadríme im za ne naše poďakovanie.

C) Jednou z otázok, ktorú kladieme ľuďom pri hodnotiacich stretnutiach, je, aké množstvo informácií zhromaždili a poskytli a ako často ich poskytujú. To sa premieta do ich celkového hodnotenia.

 

7. Má útvar marketingu spracovaný systém sledovania prostriedkov hromadného zdieľania správ z hľadiska zverejňovaných informácií o trhu, zákazníkoch a konkurencii?

 

A) Nie. Raz sme sa o to pokúsili a neprinieslo to výsledky.

B) My si platíme výstrižkovú novinovú službu. Dostávame od nich veľké množstvo výstrižkov, týkajúcich sa nášho odboru podnikania. Nikto ich však systematicky nesleduje.

C) Školíme našich zamestnancov v tom smere, aby ”mali oči a uši otvorené” a vždy zbierali informácie. Máme tiež spracovaný systém zhromažďovania a analýzy tohto typu vstupných informácií.

 

8. Udržuje podnik databanku údajov o svojich konkurentoch ako súčasť súboru vstupných informácií?

 

A) Nie. O svojich konkurentoch vieme všetko, čo potrebujeme vedieť.

B) O každom našom konkurentovi máme zavedenú zložku. Zložka obsahuje ich výročné správy a kópie ich publikovaných písomných materiálov.

C) O každom našom konkurentovi máme zavedenú a udržiavanú zložku s podrobnými informáciami. Snažíme sa o konkurencii a ich metódach dozvedieť toľko, čo oni sami vedia o sebe. Máme malé oddelenie, ktoré sa týmito otázkami zaoberá. Vyspovedáme každého manažéra konkurencie, ktorý nás navštívi.

 

9. Ako sú zložky zhromažďovania vstupných informácií podniku integrované s ostatnými zložkami marketingu?  

 

A) Naši pracovníci marketingového výskumu rozhodujú o tom, čo je treba skúmať a kedy.

B) Pracovníci marketingového výskumu dostávajú inštrukcie od manažmentu marketingu.

C) Pracovníci marketingového výskumu sú považovaní za súčasť marketingového tímu. Vo firme prebieha neustála diskusia týkajúca sa potrebných vstupov a ich množstva.

 

VYHODNOTENIE JEDNOTLIVÝCH ČASTÍOdpoveď A = 0 bodovOdpoveď B = 1 bodOdpoveď C = 2 body

Dosiahnutý počet bodov v danej oblasti0 – 4 bodovFirma málo využíva marketingové prostriedky, nástroje a postupy.5 – 9 bodov       Firma sa správa marketingovo, uskutočňuje marketingový výskum, no je potrebné rozvíjať ďalšie marketingové koncepcie.10 – 14 bodov    Firma pristupuje k tejto oblasti  zodpovedne a zdokonaľuje svoju marketingovú činnosť.15 – 20 bodov     Firma je marketingovo úspešná a úspešne uskutočňuje aj marketingový výskum.

 

 

Zdroje:

KOTLER, P.: Marketing podle Kotlere. Praha: Management press, 2000.

 

lm

K téme

FOAF.sk firmy - Hosp. výsledky, súvahy, výkazy, DLHY, vlastníci - Zistite TU

Najčítanejšie za 24 hodín

Z kategórie Marketing

Poradca podnikateľa a živnostníka

Prémiový obsah pre členov klubu Podnikam.sk

Zobraziť ďalšie články

Seriály na Podnikam.sk

Školenia, semináre, kurzy

BOZP - Bezpečnosť a ochrana zdravia pri práci
BOZP vo výrobe
Cash flow
Clo
Clo a logistika
Controlling
Dane a účtovníctvo
Doprava
Dotácie
DPH - Daň z pridanej hodnoty
DzP - Dane z príjmu
Enviro
Environmentalistika
Eurofondy
Finančné riadenie
IAS/IFRS
Industry 4.0
ISO
Komunikačné zručnosti
Koronavírus
Legislatíva a zákony
Legislatíva, zákony
Logistika
Manažérske zručnosti
Manažment
Marketing
Marketing a predaj
Marketingové zručnosti
Medzinárodné účtovné štandardy - IAS/IFRS, US GAAP
Medzinárodné účtovné štandardy (IAS/IFRS, US GAAP)
Medzinárodné zdaňovanie
Mzdy a odvody
Nehnuteľnosti
Osobný rozvoj
Ostatné dane
Personalistika
Počítačové zručnosti
Pohľadávky
Pracovné právo
Právo
Právo, Pracovné právo
Predaj
Riadenie
Riadenie firmy
Riadenie ľudských zdrojov
Samospráva
Školstvo
Školy
Smernice
Stavebníctvo
Účtovníctvo
Účtovníctvo a dane
Verejná správa
Verejné obstarávanie-obstarávateľ
Verejné obstarávanie-uchádzač
Výroba
žiadny
Živnosť

júl

13júl8:30Komplexný zákonník práce v praxi a novela zákona účinná od 1.1.20228:30 Udalosť usporiadaná: Verlag Dashöfer, s.r.o. Typ Udalosti:ŠkolenieOblasť školenia:Mzdy a odvody

13júl8:30Komplexný zákonník práce v praxi a novela zákona účinná od 1.1.20228:30 Udalosť usporiadaná: Verlag Dashöfer, s.r.o. Typ Udalosti:ŠkolenieOblasť školenia:Mzdy a odvody

13júl8:30Komplexný zákonník práce v praxi a novela zákona účinná od 1.1.20228:30 Udalosť usporiadaná: Verlag Dashöfer, s.r.o. Typ Udalosti:ŠkolenieOblasť školenia:Mzdy a odvody

Zobraziť všetky školenia

Eshop Podnikam.sk

Prejsť do eshopu

Zoznam firiem B2B

Zobraziť všetky firmy
Copyright © iSicommerce s.r.o. Všetky práva vyhradené. Vyhradzujeme si právo udeľovať súhlas na rozmnožovanie, šírenie a na verejný prenos obsahu. Ochrana osobných údajov | Podmienky používania | Kontakt | GDPR - Nastavenie sukromia
X