Buďte správne informovaný! Získajte prémiový účet TU
Prihlásenie
Zakúpiť členstvo
Používate zastaralý prehliadač, stránka sa nemusí zobraziť správne, môže sa zobrazovať pomaly, alebo môžu nastať iné problémy pri prehliadaní stránky. Odporúčame Vám stiahnuť si nový prehliadač tu.

Coworking – viac ako spolupráca

Coworking - viac ako spolupráca
Fotobanka Pixmac
12. februára 2013 Tlačiť

Vznik coworkingu (práca a podnikanie vo flexibilnom kancelárskom prostredí zdieľanom s ďalšími nezávislými pracovníki) v podstate nadväzuje na homeworking (práca z domu) a teleworking (práca cez telefón), ktoré pozná „západný svet“ už od minulého storočia. 

 
Zatiaľ čo homeworking oslobodil ľudí niektorých profesií od dochádzania do kancelárie zamestnávateľa, coworking je prínosom pre samostatných podnikateľov a rieši niektoré problémy homeworkingu. 
 

Práca v coworkingových centrách šetrí náklady a pomáha kreatíve

Coworking umožňuje samostaným freelancerom (podnikatelia na „voľnej nohe“), ktorí potrebujú kanceláriu, znížiť náklady na kancelárske priestory a získať cenné kontakty. Coworkingové centrá sa začali vo svete objavovať v roku 2005 – niektoré založili ľudia, ktorí hľadali alternatívu k práci v kaviarni, alebo potrebovali riešiť nedostatok sociálnych kontaktov spôsobený prácou z domu. V súčasnosti je na svete už viac ako tisíc aktívnych coworkingových centier. Spravidla sú vybavené kancelárskym nábytkom, internetovým pripojením, sieťovou tlačiarňou a tiež mítingovými priestormi.
 

Imidž, aj liaheň nápadov a spolupráce

Tento trend sa rozšíril aj k nám. Na Slovensku je už niekoľko coworkingových centier a v Prahe funguje aj celosvetová coworkingová sieť Hub. V Bratislave začiatkom leta otvorili tretie centrum pod názvom Image Office. Je umiestnené na Gorkého ulici a uviedlo sa prezentáciou finalistov celoštátnej súťaže Podnikateľský nápad roka. „Finalistom sme ponúkli členstvo a víťazovi špeciálnu spoluprácu,“ hovorí riaditeľka centra Linda Svitková.
 
 
„Okrem bežných služieb vrátane služieb asistentky pri rokovaniach s klientmi či pri poradách, poskytuje naše centrum svojim členom aj servis pri zakladaní spoločnosti – od rozsiahleho programu ochrany podnikateľského nápadu, cez registráciu v obchodnom registri. Mnohým príde určite vhod aj možnosť konzultovať s právnikom, s odborníkmi na marketing, aj na účtovníctvo. Snažíme sa byť základňou v podnikateľskom zázemí. Môže k nám prísť človek, ktorý potrebuje kvôli imidžu a rokovaniam s klientmi adresu v Bratislave, ale aj ten, kto ešte ani nezačal podnikať a potrebuje sa presvedčiť o tom, či je jeho projekt zaujímavý a životaschopný.“
 
Image Office funguje vlastne aj ako pracovný portál. „Pre malých živnostníkov je často náročné predrať sa na trh, ak nie sú súčasťou nejakého zaujímavého projektu,“ pokračuje Linda Svitková. „Dobrý coworking poskytuje tiež sociálny priestor, kde sú ľudia súčasťou komunity s podobným štýlom práce a podobnými potrebami a keď riešia nejakú závažnú otázku vo svojom podnikaní, tu s veľkou pravdepodobnosťou nájdu radu a pomoc.“
 

Užitočné spojenie nezávislých ľudí

Vzťahy v centre sú príjemne neformálne, riešia sa rôzne témy, spájajú sa ľudia, ktorí sú pre svoje projekty vzájomným prínosom. „Ak hľadáte partnera alebo sa potrebujete poradiť s niekým, koho v centre nemáme, vieme vám pomôcť v rámci našich biznis skúseností,“ vysvetľuje riaditeľka Image Office. „Prišiel k nám napríklad človek, ktorý potreboval akútne urobiť kampaň na Googli a my sme mu v rámci partnerstva poskytli potrebné kontakty. Alebo jeden z našich členov má úžasné nápady, ale potreboval k sebe výkonného realizátora a u nás ho našiel. Všetci naši členovia majú možnosť raz do mesiaca odprezentovať svoju činnosť a svoje plány do budúcnosti, takže sa môžu napojiť na seba tí, pre ktorých je to výhodné.“
 

Stratégie do budúcnosti

Od septembra navyše nabehli v Image Office na súvislý program školení (napríklad základy účtovníctva), workshopov a plánujú aj prednášky biznismenov, ktorí sa vypracovali od základu a chcú sa podeliť o svoje úspechy aj problémy. Komunita centra bude samozrejme fungovať aj na Facebooku. K uvedeným výhodám práce v Image Office Coworking postupne pribúdajú aj ďalšie služby – webdizajn, realizácia online kampane, branding a podobne.
 
Image Office má v pláne podporiť neziskové organizácie a mladých ľudí. „Chceli by sme podporovať najmä absolventov so zaujímavými nápadmi vzhľadom na to, že dnes si mnohí z nich ťažko hľadajú prácu. V súčasnosti pracujeme na našom originálnom StartUP projekte, ktorým chceme dať priestor zaujímavým podnikateľským nápadom,“ dodáva Linda Svitková. Spojenie s mladými považuje za strategické, pretože sú „in“, zaujímajú ich nové veci a technológie.
 

Výhody coworkingu

  • pozitívny vplyv na psychiku a výkonnosť
  • možnosť nadviazať nové kontakty
  • vykonávanie práce v komunite podobne zmýšľajúcich ľudí ochotných podeliť sa o informácie a skúsenosti
  • rieši nevýhody práce v domácom prostredí (izoláciu, rušivé vplyvy, nízku motiváciu a prerastanie práce do súkromia)
 
Coworking využívajú napríklad obchodníci, umelci, programátori, konzultanti, dizajnéri, makléri, agenti, malé a začínajúce firmy. Väčšina centier ponúka na výber viac druhov členstva, od prístupu 24 hodín denne a 7 dní v týždni, cez prístup iba v pracovné dni až po členstvá obmedzené na víkendy alebo prácu v noci. Minimálna dĺžka prenájmu pracovného miesta sa pohybuje od jedného dňa až po jeden mesiac. Priemerná cena mesačného členstva je na úrovni 195 $ v USA, 189 € v Európe, a 168 £ vo Veľkej Británii. Na Slovensku sa ceny mesačného členstva pohybujú od 60 € do 160 €.
 
Autor: Monika Gáliková, použité boli informácie z Wikipedia.org, článok vyšiel na www.ezisk.sk
 
Zdroj: Podnikam.SK, článok bol redakčne upravený
 

K téme

Najčítanejšie za 24 hodín

Z kategórie Trendy a inovácie

Poradca podnikateľa a živnostníka

Prémiový obsah pre členov klubu Podnikam.sk

Zobraziť ďalšie články

Seriály na Podnikam.sk

Školenia, semináre, kurzy

BOZP - Bezpečnosť a ochrana zdravia pri práci
BOZP vo výrobe
Cash flow
Clo
Clo a logistika
Controlling
Dane a účtovníctvo
Doprava
Dotácie
DPH - Daň z pridanej hodnoty
DzP - Dane z príjmu
Enviro
Environmentalistika
Finančné riadenie
IAS/IFRS
Koronavírus
Legislatíva a zákony
Legislatíva, zákony
Logistika
Manažérske zručnosti
Manažment
Marketing
Marketing a predaj
Medzinárodné účtovné štandardy - IAS/IFRS, US GAAP
Medzinárodné účtovné štandardy (IAS/IFRS, US GAAP)
Medzinárodné zdaňovanie
Mzdy a odvody
Nehnuteľnosti
Osobný rozvoj
Ostatné dane
Personalistika
Pohľadávky
Pracovné právo
Právo
Právo, Pracovné právo
Predaj
Riadenie
Riadenie firmy
Riadenie ľudských zdrojov
Samospráva
Školstvo
Školy
Smernice
Stavebníctvo
Účtovníctvo
Účtovníctvo a dane
Verejná správa
Verejné obstarávanie-obstarávateľ
Verejné obstarávanie-uchádzač
Výroba
žiadny
Živnosť

apríl

19apr8:30Home office – nové pravidlá v roku 20218:30 Udalosť usporiadaná: Verlag Dashöfer, s.r.o. Typ Udalosti:ŠkolenieOblasť školenia:Personalistika

19apr8:30Inventarizácia komplexne – bez chýb a pokút8:30 Udalosť usporiadaná: Verlag Dashöfer, s.r.o. Typ Udalosti:ŠkolenieOblasť školenia:Účtovníctvo

19apr8:30Home office – nové pravidlá v roku 20218:30 Udalosť usporiadaná: Verlag Dashöfer, s.r.o. Typ Udalosti:ŠkolenieOblasť školenia:Personalistika

Zobraziť všetky školenia

Eshop Podnikam.sk

Prejsť do eshopu

Zoznam firiem B2B

Uvedené informácie majú len orientačný charakter. Pre aktuálne informácie, pozrite prosím oficiálnu stránku subjektu. Tento portál nezodpovedá za presnosť uvedených informácií.

Zobraziť všetky firmy
Copyright © iSicommerce s.r.o. Všetky práva vyhradené. Vyhradzujeme si právo udeľovať súhlas na rozmnožovanie, šírenie a na verejný prenos obsahu. Ochrana osobných údajov | Podmienky používania | Kontakt | GDPR - Nastavenie sukromia
X