Buďte správne informovaný! Získajte prémiový účet TU
Prihlásenie
Zakúpiť členstvo
Používate zastaralý prehliadač, stránka sa nemusí zobraziť správne, môže sa zobrazovať pomaly, alebo môžu nastať iné problémy pri prehliadaní stránky. Odporúčame Vám stiahnuť si nový prehliadač tu.
FOAF.sk - Aký má firma zisk? Kto ju vlastní? Kto má dlhy? Zistite TU

Porady ako zabijaci produktivity? 5 tipov, ako nepremrhať desiatky hodín

Tom morel 596628 unsplash.jpg
Foto: Unsplash
16. mája 2018 Tlačiť


Jednoduché rady, ktoré prinesú okamžité výsledky a menej nespokojných zamestnancov.

Firmy dnes používajú softvér na komunikáciu a spoluprácu od výmyslu sveta, či už v rámci jednej kancelárie, alebo naprieč kontinentmi. Osobné stretnutia však zatiaľ žiadna technológia nenahradila a zrejme ani nenahradí. Napriek tomu, porady mnoho ľudí stále vníma ako neproduktívne a zdĺhavé debaty, ba dokonca ako stratu času. Čo to znamená pre firmu? Stratu desiatok, možno stoviek človekohodín produktivity ročne, čo sú tisíce eur na osobu. Pozrite si pár jednoduchých tipov, vďaka ktorým budú porady prinášať viac výsledkov a menej frflania.

Zvolávajte ich len ak je to nutné

Porada by sa mala zvolať iba v prípade, že daný problém sa nedá vyriešiť jedným či dvomi (skupinovými) telefonátmi alebo emailom, prípadne sa ide preberať téma, ktorá má strategický význam pre firmu alebo pre úspešné dokončenie projektu. Stretnutie má význam iba vtedy, ak je potrebné konkrétne skupinové rozhodnutie, vyriešenie problému, či vysvetlenie nových vecí dôležitých pre chod firmy.

Rsgr.jpg
Foto: Unsplash

Pripravte sa

Porady často prebiehajú v spontánnom režime, kedy sa najskôr všetci stretnú, porozprávajú sa, zoznámia sa s témou a až následne začnú reálne pracovať. Častá chyba, bez ohľadu na veľkosť firmy. Nezvolávajte kolegov, pokiaľ nemáte jasne zadefinovanú agendu stretnutia a rozdelené úlohy pre účastníkov. Kto bude poradu viesť? Kto urobí zápis? Aké podklady si treba pripraviť? Aký má byť výstup a koľko času si vyčleniť? Dajte to kolegom vedieť aspoň s jednodňovým predstihom. Čím konkrétnejší budete, tým skôr sa dopracujete k riešeniu. Navyše, ľahko spoznáte, kto prišiel nepripravený.

Znižujte počty

Jednou z kľúčových úloh organizátora je určiť počet ľudí, ktorí sa majú porady zúčastniť. Čím menej, tým lepšie. Zároveň by sa jej mali zúčastňovať iba ľudia, ktorí majú potrebné schopnosti navrhovať riešenia a právomoci prijímať rozhodnutia.

Ssra.jpg
Foto: Unsplash

Vytvorte si procesy a pravidlá

Mať plán je jedna vec, druhá vec je zvládnuť jej priebeh. Kolegovia si neraz skáču do reči, reagujú všetci naraz alebo sa diskusia stočí k úplne odlišným témam, ako ste pôvodne plánovali. Procesy a pravidlá sú rovnako dôležité ako výber ľudí a príprava agendy. Každý účastník by mal presne vedieť kedy má slovo, koľko má približne času, ako sa do diskusie zapája a čo sa od neho očakáva. Medzi obľúbené pravidlá patrí zákaz nosiť na porady počítač a telefón.

Definujte ďalšie kroky

Porady by sa nemali zvolávať preto, aby ste si navzájom odovzdali informácie a odškrtli si povinnosť v kalendári. Ich cieľom je návrh riešenia alebo prijatie dôležitého rozhodnutia. To všetko nebude mať zmysel, pokiaľ sa na porade nedohodnete na ďalšom postupe a rozdelení úloh. Každý by mal po stretnutí presne vedieť, čo má robiť, a to vrátane termínu. Zhodnúť sa na tom, že potrebujete osloviť nového dodávateľa nestačí. Musí byť jasné, kto ho má osloviť, dokedy a na základe akých kritérií. Bez toho sa veľa vecí nedokončí, a namiesto posunu vpred sa rieši, kto je za to zodpovedný.

Napredovať v podnikaní s biznis úvermi od Tatra banky? Je to úveriteľné!

Odporúčané ebooky

K téme

FOAF.sk firmy - Hosp. výsledky, súvahy, výkazy, DLHY, vlastníci - Zistite TU

Témy

pracovné poradyproduktivitaTatra Banka

Najčítanejšie za 24 hodín

Z kategórie Inšpirácia

Poradca podnikateľa a živnostníka

Prémiový obsah pre členov klubu Podnikam.sk

Zobraziť ďalšie články

Seriály na Podnikam.sk

Školenia, semináre, kurzy

BOZP - Bezpečnosť a ochrana zdravia pri práci
BOZP vo výrobe
Cash flow
Clo
Clo a logistika
Controlling
Dane a účtovníctvo
Doprava
Dotácie
DPH - Daň z pridanej hodnoty
DzP - Dane z príjmu
Enviro
Environmentalistika
Eurofondy
Finančné riadenie
IAS/IFRS
Industry 4.0
ISO
Komunikačné zručnosti
Koronavírus
Legislatíva a zákony
Legislatíva, zákony
Logistika
Manažérske zručnosti
Manažment
Marketing
Marketing a predaj
Marketingové zručnosti
Medzinárodné účtovné štandardy - IAS/IFRS, US GAAP
Medzinárodné účtovné štandardy (IAS/IFRS, US GAAP)
Medzinárodné zdaňovanie
Mzdy a odvody
Nehnuteľnosti
Osobný rozvoj
Ostatné dane
Personalistika
Počítačové zručnosti
Pohľadávky
Pracovné právo
Právo
Právo, Pracovné právo
Predaj
Riadenie
Riadenie firmy
Riadenie ľudských zdrojov
Samospráva
Školstvo
Školy
Smernice
Stavebníctvo
Účtovníctvo
Účtovníctvo a dane
Účtovníctvo verejnej správy
Umelá inteligencia
Verejná správa
Verejné obstarávanie-obstarávateľ
Verejné obstarávanie-uchádzač
Výroba
žiadny
Živnosť

apríl

02máj8:30Pochopenie zmlúv 2 - seminár v anglickom jazyku (Understanding Contracts 2)8:30 Udalosť usporiadaná: Verlag Dashöfer, s.r.o. Typ Udalosti:ŠkolenieOblasť školenia:Právo

02máj8:30Pochopenie zmlúv 2 - seminár v anglickom jazyku (Understanding Contracts 2)8:30 Udalosť usporiadaná: Verlag Dashöfer, s.r.o. Typ Udalosti:ŠkolenieOblasť školenia:Právo

06máj8:30Aktuálne zmeny v zamestnávaní cudzincov z tretích krajín8:30 Udalosť usporiadaná: Verlag Dashöfer, s.r.o. Typ Udalosti:ŠkolenieOblasť školenia:Personalistika

Zobraziť všetky školenia

Eshop Podnikam.sk

Prejsť do eshopu

Zoznam firiem B2B

Zobraziť všetky firmy
Copyright © iSicommerce s.r.o. Všetky práva vyhradené. Vyhradzujeme si právo udeľovať súhlas na rozmnožovanie, šírenie a na verejný prenos obsahu. Ochrana osobných údajov | Podmienky používania | Kontakt | GDPR - Nastavenie sukromia
X