Slováci cez internet nakupujú najviac v utorok a v stredu
V porovnaní s ostatnými krajinami v regióne sú v online nákupoch aktívnejší iba Rakúšania a Srbi.
Najviac kupujeme cez internet oblečenie a topánky
Hlavným dôvodom nákupov online je pre viac ako tri štvrtiny Slovákov lepšia cena tovarov a služieb v porovnaní s kamennými obchodmi. Ako ďalšie dôvody uviedli tiež možnosť nakupovať z pohodlia domova, priame doručenie tovaru, širšiu ponuka či možnosť porovnávania.
„Podľa našich údajov, Slováci na internete nakupujú najčastejšie v utorok a v stredu, naopak výrazne menej počas soboty. Najviac nákupov u slovenských obchodníkov urobia večer medzi siedmou a deviatou hodinou, kedy sa každú minútu zrealizuje takmer sedem nákupov,“ povedal Branislav Jarábek, vedúci oddelenia elektronických kanálov a platieb Slovenskej sporiteľne.
Slováci na internete najčastejšie nakupujú oblečenie a topánky (64 %). Vyše polovica si takto zaobstaráva elektroniku, 43 % zariadenie do domácnosti a takmer 40 % ľudí aj lístky na športové či kultúrne podujatia. Až na chvoste je nákup jedla a dovoleniek. V jednotlivých krajinách strednej a východnej Európy sa však nákupy rôznia. Kým u nás, v Chorvátsku, v Srbsku a v Rumunsku sa na internete najviac nakupuje oblečenie a topánky, v Česku je to elektronika, v Rakúsku dovolenky a v Maďarsku lístky na športové a kultúrne podujatia.
Zdroj: Prieskum TNS Aisa pre Erste Group
Nakupovanie oblečenia a obuvi je najviac preferované u žien
Podobnú štruktúru nákupov na internete potvrdil aj prieskum Mediaresearch Slovakia pre Slovenskú asociáciu elektronického obchodu. Tento prieskum sa okrem toho venoval aj vekovej štruktúre nakupujúcich na internete.
Oblečenie a obuv nakupuje online až 57% opýtaných žien, zatiaľ čo mužov iba 34%. U ďalších produktov už mali obe pohlavia veľmi podobné spotrebiteľské návyky. „Zaujímavé je tiež porovnanie vekových skupín: oblečenie a obuv najčastejšie nakupujú ľudia medzi 25 a 34 rokmi (56%), naopak najmenej respondenti starší ako 45 rokov (36%).
Skupina 25-34 ročných nakupuje na internete knihy častejšie (38%) ako ľudia v ostatných vekových skupinách (31% resp. 33%),“ poukazuje na výsledky výskumu zástupca riaditeľa spoločnosti Mediaresearch Slovakia Marek Zámečník.
Zdroj: Prieskum TNS Aisa pre Erste Group a Prieskum Mediaresearch Slovakia pre Slovenskú asociáciu elektronického obchodu; Podnikam.SK