Buďte správne informovaný! Získajte prémiový účet TU
Prihlásenie
Zakúpiť členstvo
Používate zastaralý prehliadač, stránka sa nemusí zobraziť správne, môže sa zobrazovať pomaly, alebo môžu nastať iné problémy pri prehliadaní stránky. Odporúčame Vám stiahnuť si nový prehliadač tu.
FOAF.sk - Aký má firma zisk? Kto ju vlastní? Kto má dlhy? Zistite TU

Trendy v internetovom obchodovaní v roku 2014

Trendy v internetovom obchodovaní v roku 2014
Ilustračné foto: FreeDigitalPhotos.net
31. januára 2014 Zdroj Podnikam.SK, IT Tlačiť

Sumu vyššiu ako 200 EUR vlani zaplatilo na webe zhruba 61 % žien, ale až 76 % mužov.

Nakupovanie na webe smeruje späť k jednoduchosti

Internetové obchody začnú tohto roku viac využívať analýzu dát s cieľom vytvárať personalizované ponuky, rozšíria možnosti odbornej asistencie pri nákupoch a zavádzať budú aj používateľsky prívetivý multikanálový web. V analýze to tvrdia odborníci z internetového nákupného portálu HEJ.sk.
 

Analýza zákazníckych dát

Analyzovanie dát pozbieraných od zákazníkov bude tohto roku pokračovať vo svojom vzostupe. „Firmy zberajú dáta o svojich zákazníkoch už dlho, avšak nie vždy ich vedia dostatočne analyzovať a využiť na prospech svojmu aj nakupujúcich. Tento rok očakávame výrazný nárast snahy o využitie týchto informácií na personalizáciu ponúk a predikovanie nákupných trendov,“ tvrdí Andrea Čižmářová, marketingová riaditeľka HEJ.sk. Moderné e-shopy tak budú môcť svoju nákupnú stratégiu prispôsobovať budúcemu dopytu namiesto toho, aby sa snažili zákazníkom predať produkty, o ktoré v skutočnosti nemajú záujem, za čo najnižšiu cenu.
 
 

Multikanálový web a kvalitný obsah

Multikanálový web a kvalitný obsah pomôžu predávať bez ohľadu na zariadenie, z ktorého zákazník pristupuje. Podľa Čižmářovej sa nakupovanie zo smartfónu či tabletu v tomto roku rozšíri medzi väčšiu časť zákazníkov než vlani, čomu sa musí prispôsobiť ako vzhľad webu, tak jeho ovládanie. Trendom bude väčší dôraz na používateľskú prívetivosť, a to nielen čo sa týka dizajnu, ale taktiež napríklad popisov a fotografií produktov. Buď e-shopy ľudí zaujmú, udržia na svojich stránkach a uskutočnia predaj, alebo ich odradia a pošlú ku konkurencii.
 
 

Výdajné miesta a kamenné pobočky

Tento rok preukáže, či sa najrôznejšie výdajné miesta a husté siete pobočiek a „výdajní“ internetových obchodov dokážu uživiť, alebo nie. Už v minulosti pritom začali niektorí predajcovia vyberať poplatok za vyzdvihnutie na pobočke, čím si podľa Čižmářovej odradili dosť zákazníkov. „Prevádzka kamennej predajne nie je lacná, avšak obchodníci by mali hľadať iné spôsoby, ako na náklady zarobiť, napríklad ponukou služieb,“ povedala.
 

 
V prípade spoplatnenia osobného odberu totiž zákazníci radšej využijú ponuku dopravy zdarma, a vlastná pobočka potom stratí zmysel,“ dodala riaditeľka HEJ.sk. Vlastným výdajniam či kamenným pobočkám e-shopov navyše budú konkurovať aj nezávislé siete výdajných miest, ktoré poskytujú služby viacerým internetovým obchodom.
 
Podiel osobných odberov dosahuje u niektorých e-shopov s hustou sieťou prevádzok však až dve tretiny objemu objednávok. „Osobný odber tovaru v rámci Slovenska, ale aj Českej republiky predstavuje takmer 70 % všetkých našich objednávok,“ hovorí Šárka Jakoubková, PR manažérka internetového obchodu s elektronikou a s počítačmi Alza.sk. „Jeho podiel rastie priamo úmerne s rozširovaním siete odberných miest, ktorá momentálne pozostáva z deviatich predajní na celom Slovensku.“
 
Výber osobného odberu často súvisí aj s druhom nakupovaného tovaru. „Vyšší záujem o osobné prevzatie eviduje Alza.sk najmä pri elektronike, menší pri doplnkovom sortimente, akým sú hračky, parfumy či kuchynský riad,“ dopĺňa Š. Jakoubková. Spotrebitelia obľubujú osobný odber najmä kvôli časovej flexibilite,  nakoľko nemusia čakať na kuriéra, ako aj kvôli možnosti si tovar skontrolovať, vyžiadať si k nemu doplňujúce informácie, prípadne si na predajni pozrieť novinky a trendy v oblasti elektroniky.
 

Asistencia pri nákupe

Asistencia, ktorá je možná v kamenných obchodoch, predovšetkým v tých špecializovaných, kde sa môžete obrátiť na predavača, diskutovať s ním o výbere a nechať si poradiť, v e-shopoch často citeľne chýba, mienia odborníci z HEJ.sk. Na internete sa často musíte spoľahnúť na nekvalitné popisy a fotografie, poprípade na recenzie iných zákazníkov, o ktorých nič neviete – môžu tomu rozumieť ešte menej než vy, či môžu byť úplne falošní. Možnosť spojiť sa s e-shopom cez instant messaging či telefonicky a poradiť sa s erudovaným produktovým manažérom by mohla pritiahnuť tých nakupujúcich, ktorí nejdú iba po najnižšej cene, uvádza sa v analýze nákupného portálu.
 
Návrat ku koreňom bude ďalšou významnou témou roku 2014. Slovensko sa považuje v internetovom nakupovaní za vyspelú krajinu. Neustále sa u nás táto oblasť rozvíja a vyvíja, dokonca aj dnes, keď je trh výrazne saturovaný. Nie všetky zmeny sú však pre zákazníkov nevyhnutne pozitívne, preto bude tento rok čas zamyslieť sa nad ich zmysluplnosťou a prínosom pre nakupujúcich. To bezpochyby povedie k návratu k čo najjednoduchšiemu spôsobu nakupovania bez všemožných prekážok, nutnosti registrácie a poobne, uzatvára analýzu HEJ.sk.
 

Slováci míňajú v e-shopoch čoraz viac peňazí

Slovenskí spotrebitelia minuli vlani na internete v priemere viac peňazí ako rok predtým. Kým v roku 2012 zaplatilo v internetových obchodoch viac ako 800 EUR približne 15 % všetkých zákazníkov, v minulom roku ich bola už rovná štvrtina. Vyplýva to z  prieskumu, ktorý na vzorke takmer 2.000 respondentov nakupujúcich na internete urobila výskumná agentúra NMS Market Research a nezávislý nákupný radca Heureka.sk, ktorý porovnáva vyše 7.000 domácich e-shopov, ich tovary a ceny.
 
 
„Sumu vyššiu ako 200 EUR ročne minulo pred dvoma rokmi na internete 59 % všetkých online spotrebiteľov, pričom vlani túto sumu zaplatilo až 70 % respondentov nakupujúcich v internetových obchodoch,“ hovorí riaditeľ NMS Market Research Michal Osuský. „Z hľadiska pohlavia minuli vlani cez internet viac peňazí muži. Sumu vyššiu ako 200 EUR zaplatilo zhruba 61 % žien, ale až 76 % mužov,“ hovorí riaditeľ Heureka.sk Tomáš Braverman. Kým muži nakupovali cez internet najmä počítače a mobily, u žien prevládalo oblečenie a knihy.
 
 
Celkový nárast objemu nákupov cez internet súvisí podľa T. Bravermana najmä s rastúcou popularitou nakupovania, ako aj so zvyšujúcou sa kvalitou internetových obchodov.
 

K téme

FOAF.sk firmy - Hosp. výsledky, súvahy, výkazy, DLHY, vlastníci - Zistite TU

Najčítanejšie za 24 hodín

Z kategórie Marketing

Poradca podnikateľa a živnostníka

Prémiový obsah pre členov klubu Podnikam.sk

Zobraziť ďalšie články

Seriály na Podnikam.sk

Školenia, semináre, kurzy

BOZP - Bezpečnosť a ochrana zdravia pri práci
BOZP vo výrobe
Cash flow
Clo
Clo a logistika
Controlling
Dane a účtovníctvo
Doprava
Dotácie
DPH - Daň z pridanej hodnoty
DzP - Dane z príjmu
Enviro
Environmentalistika
Eurofondy
Finančné riadenie
IAS/IFRS
Industry 4.0
ISO
Komunikačné zručnosti
Koronavírus
Legislatíva a zákony
Legislatíva, zákony
Logistika
Manažérske zručnosti
Manažment
Marketing
Marketing a predaj
Marketingové zručnosti
Medzinárodné účtovné štandardy - IAS/IFRS, US GAAP
Medzinárodné účtovné štandardy (IAS/IFRS, US GAAP)
Medzinárodné zdaňovanie
Mzdy a odvody
Nehnuteľnosti
Osobný rozvoj
Ostatné dane
Personalistika
Počítačové zručnosti
Pohľadávky
Pracovné právo
Právo
Právo, Pracovné právo
Predaj
Riadenie
Riadenie firmy
Riadenie ľudských zdrojov
Samospráva
Školstvo
Školy
Smernice
Stavebníctvo
Účtovníctvo
Účtovníctvo a dane
Účtovníctvo verejnej správy
Umelá inteligencia
Verejná správa
Verejné obstarávanie-obstarávateľ
Verejné obstarávanie-uchádzač
Výroba
žiadny
Živnosť

apríl

17apr9:30Chat GPT a jeho využitie v marketingu9:30 Udalosť usporiadaná: Verlag Dashöfer, s.r.o. Typ Udalosti:ŠkolenieOblasť školenia:Marketing

17apr9:30Chat GPT a jeho využitie v marketingu9:30 Udalosť usporiadaná: Verlag Dashöfer, s.r.o. Typ Udalosti:ŠkolenieOblasť školenia:Marketing

17apr9:30Chat GPT a jeho využitie v marketingu9:30 Udalosť usporiadaná: Verlag Dashöfer, s.r.o. Typ Udalosti:ŠkolenieOblasť školenia:Marketing

Zobraziť všetky školenia

Eshop Podnikam.sk

Prejsť do eshopu

Zoznam firiem B2B

Zobraziť všetky firmy
Copyright © iSicommerce s.r.o. Všetky práva vyhradené. Vyhradzujeme si právo udeľovať súhlas na rozmnožovanie, šírenie a na verejný prenos obsahu. Ochrana osobných údajov | Podmienky používania | Kontakt | GDPR - Nastavenie sukromia
X