
- Podnikam.sk
- Články
- Manažment
- Sebarozvoj
- Viete, prečo je „teambuilding“ jedným z najdôležitejších nástrojov vo Vašej spoločnosti?
Viete, prečo je „teambuilding“ jedným z najdôležitejších nástrojov vo Vašej spoločnosti?

Aj napriek všeobecne nie je celkom lichotivej povesti korporátnych „teambuildingov“, sa odborníci jednoznačne zhodujú na tom, že by ste tento nástroj mali zaradiť do Vašej firemnej politiky. Jedným dychom tiež dodávajú, že predstavuje jednu z najlepších investícií do Vašich zamestnancov, akú môžete urobiť.
Budovanie akýchkoľvek vzťahov je súčasťou celého nášho života, ten profesionálny nevynímajúc. Z tohto dôvodu je preto veľmi dôležité, aby ste ako efektívni lídri pravidelne budovali kontakty s podriadenými pracovníkmi a zároveň pomohli budovať vzťahy medzi samotnými zamestnancami. Každý z nás prirodzene túži byť súčasťou určitej komunity a teambuilding túto túžbu významným spôsobom podporuje. Pomáha budovať princípy dôvery, urovnávať prípadné vzniknuté konflikty na pracovisku, účinne podporuje medziľudskú komunikáciu a v neposlednom rade umocňuje spoluprácu v rámci celého pracovného tímu.
Efektívne zvládnutý teambuilding so sebou prináša množstvo pozitív pre Vašu spoločnosť, pričom jedným z najdôležitejších sú zamestnanci s vyšším pracovným nasadením. To v konečnom dôsledku pomáha spoločnosti pri dosahovaní stanovených cieľov a výsledkov. Aby Vám táto voľno časová aktivita však aj naozaj priniesla vytúžený efekt, v žiadnom ohľade by nemala pripomínať pracovnú poradu či prostredie Vašej kancelárie. Teambuilding je zážitkový tréningový model, počas ktorého sa na báze priateľstva a cielených aktivít, ktoré sú však podávané len akousi hravou formou, vzájomnej spolupráce a následnej spätnej analýzy, postupne buduje funkčný, synergický a efektívne fungujúci pracovný tím.
Hlavným cieľom teambuildingu či v preklade budovania tímu, je vyvolanie pocitu spolupatričnosti a príslušnosti k určitej skupine, ako aj podpora spolupráce v samotnom tíme. Práve tá je totiž jedným z kľúčových faktorov dosahovania stanovených cieľov a výsledkov spoločnosti. Dobre pripravený teambuilding by mal zahŕňať rôzne pohybové a tvorivé aktivity, ktoré v konečnom dôsledku umožnia účastníkom stretnutia bližšie sa spoznať, ozrejmia im dôležité pojmy a význam tímových rolí, vygenerujú spomedzi seba prirodzených vodcov, napomôžu už spomínanému veľmi dôležitému rozvoju tímovej spolupráce a vybudujú tak vzájomné dôveru. Z pohľadu lídra spoločnosti tak teambuilding predstavuje cielené, dobre premyslené a štruktúrované budovanie pracovného tímu a zvýšenie jeho tvorivého a výkonového potenciálu.
Vyštudovala Právnickú fakultu Univerzity Komenského v Bratislave. V praxi sa venuje copywritingu, prekladateľskej činnosti a korporátnemu právu.