Výdavky na reklamu a propagáciu – ktoré sú daňovo uznateľné?

Každý podnikateľ má záujem predať čo najviac svojich výrobkov či služieb. Aby sa však potenciálni kupujúci o jeho ponuke dozvedeli, je nevyhnutné vzbudiť pozornosť. Nástrojom na vyvolanie záujmu kupujúcich o výrobky, tovary či služby je reklama. V článku sa zameriame na problematiku výdavkov spojených s reklamou a ich daňovú uznateľnosť.
Čo je reklama
Reklama predstavuje predvedenie, prezentáciu alebo iné oznámenie súvisiace s obchodnou, podnikateľskou, či inou zárobkovou činnosťou s cieľom uplatniť nasledovné produkty na trhu:
- tovar, služby,
- nehnuteľnosti,
- obchodné meno,
- ochrannú známku,
- označenie pôvodu výrobkov a iné práva a záväzky súvisiace s podnikaním.
Výdavky na reklamu
(na základe zákona č. 595/2003 Z. z. o dani z príjmov v z. n. p.)
Pozrime sa, aké znaky musia spĺňať daňovo uznateľné výdavky na reklamu
Daňovo uznateľné musia spĺňať nasledovné podmienky:
- musia byť skutočne vynaložené v súvislosti s podnikateľskou činnosťou za účelom dosiahnutia, zabezpečenia a udržania zdaniteľných príjmov alebo za účelom ich zvýšenia,
- musia byť preukázateľné, že skutočne vznikli,
- musia byť zaúčtované v účtovníctve alebo zaevidované v evidencii podľa § 6 ods. 11 zákona o dani z príjmov,
- nesmú byť v rozpore so zákonom o reklame (zákon č. 147/2001 Z. z.).
V prémiovej časti obsahu nájdete
- Daňovo neuznateľné výdavky
- Forma uskutočnenia reklamy
- Ako je to v prípade sponzorského príspevku a daru?
- Sponzorský príspevok
- Dar
Exkluzívny obsah pre členov klubu
Tu sa nachádza obsah prístupný iba členom Klubu Podnikam.sk. Ziskajte pristup k celému článku a všetky výhody členstva klubu.