Buďte správne informovaný! Získajte prémiový účet TU
Prihlásenie
Zakúpiť členstvo
Používate zastaralý prehliadač, stránka sa nemusí zobraziť správne, môže sa zobrazovať pomaly, alebo môžu nastať iné problémy pri prehliadaní stránky. Odporúčame Vám stiahnuť si nový prehliadač tu.
FOAF.sk - Aký má firma zisk? Kto ju vlastní? Kto má dlhy? Zistite TU

Zrušenie prevádzkarne má svoje pravidlá. Tieto povinnosti musíte splniť.

Obchod, zatvorené, closed
27. apríla 2017 Zdroj Podnikam.sk Tlačiť

Podnikanie si občas vyžiada organizačné zmeny a takouto zmenou je aj zatvorenie prevádzkarne, teda „kamennej predajne“. Zatvorenie prevádzky má však svoj zákonný postup, nie je možné jednoducho len zamknúť vyprázdnený priestor.

V prémiovej časti článku nájdete vysvetlenie k týmto témam:

  • povinnosti pred zatvorením prevádzky,
  • ďalšie povinnosti po zrušení prevádzkarne – živnostenský úrad, daňový úrad,
  • oznámenie o zrušení prevádzkarne – tlačivo

Povinnosti pred samotným zatvorením

Proces zatvorenia prevádzkarne sa začína najneskôr niekoľko dní pred jej samotným zatvorením. Podnikateľ má totiž povinnosti ešte kým prevádzka funguje. Najmenej sedem dní pred uzavretím prevádzky musí informáciu o tomto kroku dostať konkrétny obecný úrad.

V duchu ochrany spotrebiteľa sa práve spotrebitelia musia o ukončení prevádzkarne dozvedieť najneskôr sedem dní pred jej zatvorením. Podnikateľ je teda povinný avizovať zatvorenie v predstihu. Spotrebitelia musia dostať informáciu o dátume zatvorenia a taktiež o možnostiach ako riešiť prípadné reklamácie.

Ďalšie náležitosti po uzavretí

Ďalšie náležitosti už podnikateľ môže riešiť po uzavretí prevádzkarne. Samozrejme je dôležité vysporiadať vzťahy so zamestnancami. Možnosťou je dohoda o ich presune na iné pracovisko, prípadne ukončenie pracovného pomeru.

Viacero úradov musí dostať informáciu o tom, že prevádzkareň je zatvorená. Živnostenský úrad musí informáciu o zrušení prevádzkarne dostať najneskôr pätnásť dní po zatvorení. Lehota na oznámenie daňovému úradu je 30 dní.

S daňovým úradom bude musieť podnikateľ riešiť aj prípadné ukončenie používania elektronickej registračnej pokladnice. Podnikateľ, ktorý ukončí prevádzku elektronickej registračnej pokladnice, je povinný ako prvé požiadať servisnú organizáciu o jej ukončenie, v rámci ktorého servisná organizácia ukončenie prevádzky elektronickej registračnej pokladnice zaznamená aj do knihy elektronickej registračnej pokladnice s uvedením dátumu.

Podnikateľ má povinnosť oznámiť ukončenie prevádzky elektronickej registračnej pokladnice daňovému úradu najneskôr do troch pracovných dní nasledujúcich po ukončení jej prevádzky.

Tretia povinnosť je spojená s údajmi z pamäte pokladnice, ktoré podnikateľovi odovzdá na dátovom nosiči servisná organizácia. Podnikateľ ich musí prevziať a uchovať do uplynutia lehoty na zánik práva vyrubiť daň alebo rozdiel dane.

Zrušenie prevádzkarne, ktorá pracovala s potravinami, je potrebné oznámiť aj Regionálnemu úradu verejného zdravotníctva. Zrušenie schválenej prevádzkarne je potrebné riešiť aj so Štátnou veterinárnou a potravinovou správou Slovenskej republiky. Taktiež netreba zabúdať na oznamy dodávateľom energií, či ďalších služieb ako napríklad poisťovne.

Vzor oznámenia o zrušení prevádzky nájdete tu.

Odporúčané ebooky

K téme

FOAF.sk firmy - Hosp. výsledky, súvahy, výkazy, DLHY, vlastníci - Zistite TU

Témy

Prémiový obsah

Najčítanejšie za 24 hodín

Z kategórie Prevádzka

Poradca podnikateľa a živnostníka

Prémiový obsah pre členov klubu Podnikam.sk

Zobraziť ďalšie články

Seriály na Podnikam.sk

Školenia, semináre, kurzy

BOZP - Bezpečnosť a ochrana zdravia pri práci
BOZP vo výrobe
Cash flow
Clo
Clo a logistika
Controlling
Dane a účtovníctvo
Doprava
Dotácie
DPH - Daň z pridanej hodnoty
DzP - Dane z príjmu
Enviro
Environmentalistika
Eurofondy
Finančné riadenie
IAS/IFRS
Koronavírus
Legislatíva a zákony
Legislatíva, zákony
Logistika
Manažérske zručnosti
Manažment
Marketing
Marketing a predaj
Medzinárodné účtovné štandardy - IAS/IFRS, US GAAP
Medzinárodné účtovné štandardy (IAS/IFRS, US GAAP)
Medzinárodné zdaňovanie
Mzdy a odvody
Nehnuteľnosti
Osobný rozvoj
Ostatné dane
Personalistika
Pohľadávky
Pracovné právo
Právo
Právo a manažment
Právo, Pracovné právo
Predaj
Riadenie
Riadenie firmy
Riadenie ľudských zdrojov
Samospráva
Školstvo
Školy
Smernice
Stavebníctvo
Účtovníctvo
Účtovníctvo a dane
Účtovníctvo verejnej správy
Umelá inteligencia
Verejná správa
Verejné obstarávanie-obstarávateľ
Verejné obstarávanie-uchádzač
Výroba
žiadny
Živnosť

november

21nov8:30Zákonník práce v roku 2024 – zmeny v praxi8:30 Udalosť usporiadaná: Verlag Dashöfer, s.r.o. Typ Udalosti:ŠkolenieOblasť školenia:Personalistika,Pracovné právo

21nov8:30Ako využiť potenciál vašej značky na maximum - pomocou brand archetypov8:30 Udalosť usporiadaná: Verlag Dashöfer, s.r.o. Typ Udalosti:ŠkolenieOblasť školenia:Riadenie

21nov8:30Zákonník práce v roku 2024 – zmeny v praxi8:30 Udalosť usporiadaná: Verlag Dashöfer, s.r.o. Typ Udalosti:ŠkolenieOblasť školenia:Personalistika,Pracovné právo

Zobraziť všetky školenia

Eshop Podnikam.sk

Prejsť do eshopu

Zoznam firiem B2B

Zobraziť všetky firmy
Copyright © iSicommerce s.r.o. Všetky práva vyhradené. Vyhradzujeme si právo udeľovať súhlas na rozmnožovanie, šírenie a na verejný prenos obsahu. Ochrana osobných údajov | Podmienky používania | Kontakt | GDPR - Nastavenie sukromia
X