Buďte správne informovaný! Získajte prémiový účet TU
Prihlásenie
Zakúpiť členstvo
Používate zastaralý prehliadač, stránka sa nemusí zobraziť správne, môže sa zobrazovať pomaly, alebo môžu nastať iné problémy pri prehliadaní stránky. Odporúčame Vám stiahnuť si nový prehliadač tu.
FOAF.sk - Aký má firma zisk? Kto ju vlastní? Kto má dlhy? Zistite TU

Koncept otvorenej kancelárie mnohým ľuďom nevyhovuje. V čom sú jeho nedostatky?

Kancelária, zamestnanci
ilustračné: thinkstockphotos.com
29. januára 2021 Img_3433.jpg Zdroj www.inc.com Tlačiť

Rozsiahla štúdia na vzorke 40 tisíc pracovníkov z viac ako 300 spoločností na území Spojených štátov amerických (USA) odhalila, že otvorené kancelárie v mnohom neplnia predpokladaný účel.

Geoffrey James napísal pre webový portál www.inc.com, ako sa raz k nemu dostal príbeh „kancelárie budúcnosti“, ktorý obsahoval nasledujúce body:

  1. Vzdialená práca sa stane novou normou. Z výskumu spoločnosti Fuze vyplynulo, že až 83 % zamestnancov je presvedčených o tom, že nemusia pracovať v kancelárii, aby boli produktívni. 38 % z oslovených tiež uviedlo, že by mali radšej svoju prácu, keby ju mohli vykonávať z iného miesta, ako z kancelárie.
  2. Fyzický priestor sa zúži. Pravdou je, že mnohé spoločnosti v súčasnosti pristupujú k vytváraniu modelu spoločných pracovných priestorov, kde sa môžu stretávať rôzne korporátne tímy. Ich cieľom je najmä podnietiť komunikáciu medzi týmito ľuďmi a vytváranie veľkých myšlienok.
  3. Tradičné pracovné stoly zaniknú. Pracovné priestory tak, ako ich poznáme v súčasnosti, sa postupne stanú len spomienkami a ľudia si začnú pracovné prostredie prispôsobovať vlastným potrebám.
  4. Pracovné hodiny sa stanú nadbytočnými. Pracovný deň už netrvá od 09.00 do 17.00, ale 24/7. Prieskum spoločnosti Fidelity ukázal, že najmä tzv. miléniová generácia bude platiť túto daň za flexibilnejšie pracovné prostredie.
Počítač
ilustračné: pexels.com

Uvedené body tak podľa Jamesa ponúkajú mierne chaotické svedectvo o tom, čo si mnohé spoločnosti myslia o koncepte otvorených kancelárií. Body 1 a 4 hovoria o tom, že ľudia nechcú pracovať v kancelárii a body 2 a 3 definujú typické pracoviská súčasnej doby. Je pritom zaujímavé, že množstvo ľudí bude radšej pracovať doma alebo tolerovať nahnevané prejavy iných jedincov v kaviarni, ako pracovať v otvorenej kancelárii. Čo stojí za týmto vznikajúcim trendom?

Spomínaná štúdia na 40 tisíc pracovníkoch v USA priniesla rozsiahlejšie poznatky o tejto problematike. Výskum bol publikovaný v časopise Journal of Environmetal Psychology. Uzatvorené súkromné kancelárie podľa neho jasne prekonali koncept modernej otvorenej kancelárie. Víťazmi sa stali najmä na poli akustiky a súkromia, navrch však mali aj v ďalších oblastiach. Výhody jednoduchšieho kontaktu medzi pracovníkmi tak vykompenzovali najmä veľký hluk a nedostatok súkromia.

Otvorené kancelárie zabíjajú produktivitu

V článku Wall Street Journal sa k problematike píše, že všetky vyššie uvedené faktory vyrušujú ľudí pri práci a odvádzajú ich pozornosť iným smerom. Hluk a pohyb v otvorených kanceláriách výrazne znižuje ich koncentráciu, ruší analytické myslenie i kreativitu, čím v konečnom dôsledku znižuje ich produktivitu. Mnohí pracovníci si tento fakt uvedomujú a vedia, že ich výsledky nebudú dobré, ak budú pracovať v takomto prostredí. Aj preto v súčasnosti vyvíjajú tlak na mnohých zamesntávateľov, aby im poskytli priestor pracovať v komornejšom prostredí. Je tak na oboch zainteresovaných stranách, aby našli kompromis a spokojnosť na oboch frontoch.

Img_3433.jpg

Vyštudovala Právnickú fakultu Univerzity Komenského v Bratislave. V praxi sa venuje copywritingu, prekladateľskej činnosti a korporátnemu právu.

Odporúčané ebooky

K téme

FOAF.sk firmy - Hosp. výsledky, súvahy, výkazy, DLHY, vlastníci - Zistite TU

Témy

otvorená kanceláriaproduktivitaskillsštúdie

Najčítanejšie za 24 hodín

Z kategórie Inšpirácia

Poradca podnikateľa a živnostníka

Prémiový obsah pre členov klubu Podnikam.sk

Zobraziť ďalšie články

Seriály na Podnikam.sk

Školenia, semináre, kurzy

BOZP - Bezpečnosť a ochrana zdravia pri práci
BOZP vo výrobe
Cash flow
Clo
Clo a logistika
Controlling
Dane a účtovníctvo
Doprava
Dotácie
DPH - Daň z pridanej hodnoty
DzP - Dane z príjmu
Enviro
Environmentalistika
Eurofondy
Finančné riadenie
IAS/IFRS
Koronavírus
Legislatíva a zákony
Legislatíva, zákony
Logistika
Manažérske zručnosti
Manažment
Marketing
Marketing a predaj
Medzinárodné účtovné štandardy - IAS/IFRS, US GAAP
Medzinárodné účtovné štandardy (IAS/IFRS, US GAAP)
Medzinárodné zdaňovanie
Mzdy a odvody
Nehnuteľnosti
Osobný rozvoj
Ostatné dane
Personalistika
Pohľadávky
Pracovné právo
Právo
Právo a manažment
Právo, Pracovné právo
Predaj
Riadenie
Riadenie firmy
Riadenie ľudských zdrojov
Samospráva
Školstvo
Školy
Smernice
Stavebníctvo
Účtovníctvo
Účtovníctvo a dane
Účtovníctvo verejnej správy
Umelá inteligencia
Verejná správa
Verejné obstarávanie-obstarávateľ
Verejné obstarávanie-uchádzač
Výroba
žiadny
Živnosť

november

22nov8:30Produktový manažment8:30 Udalosť usporiadaná: Verlag Dashöfer, s.r.o. Typ Udalosti:ŠkolenieOblasť školenia:Marketing

22nov8:30Produktový manažment8:30 Udalosť usporiadaná: Verlag Dashöfer, s.r.o. Typ Udalosti:ŠkolenieOblasť školenia:Marketing

25nov8:30Diskriminácia a konflikty na pracovisku (mobbing, bossing, staffing) – právny a psychologický pohľad8:30 Udalosť usporiadaná: Verlag Dashöfer, s.r.o. Typ Udalosti:ŠkolenieOblasť školenia:Pracovné právo

Zobraziť všetky školenia

Eshop Podnikam.sk

Prejsť do eshopu

Zoznam firiem B2B

Zobraziť všetky firmy
Copyright © iSicommerce s.r.o. Všetky práva vyhradené. Vyhradzujeme si právo udeľovať súhlas na rozmnožovanie, šírenie a na verejný prenos obsahu. Ochrana osobných údajov | Podmienky používania | Kontakt | GDPR - Nastavenie sukromia
X