Spoločnosť Universal Media Corporation (UMC) z Nového Mesta nad Váhom, druhý najväčší slovenský výrobca LCD a LED televízorov, vyrobila vlani 1,4 mil. televízorov. Oproti roku 2011 tak produkciu zvýšila o 200 tis. kusov.
Začiatkom roka firma získala niekoľko významných odberateľov vo Veľkej Británii a vo Francúzsku.
Tento rok UMC zvýši produkciu
Svoje televízory tak bude UMC dodávať aj reťazcom Argos a Carrefour. V tomto roku plánuje UMC vyrobiť približne 1,6 mil. televízorov. Väčšina z televízorov vyrobených v UMC je určená na export. „Západoeurópsky zákazník pomaly prestáva sledovať drahé značky a zameriava sa na funkčnosť. Servis a kvalitu dnes musíme všetci poskytovať rovnakú,“ vyhlásil viceprezident UMC Aslan Khabliev. „Veľmi dobre sa nám predávajú LCD televízory s uhlopriečkou od 32 do 42 palcov a vynikajúce ohlasy máme na našu TV značku Blaupunkt,“ dodal. UMC sa v tomto roku plánuje aj viac zamerať na dovoz hotovej elektroniky vlastných obchodných značiek do Európy.
Spoločnosť Universal Media Corporation je v Slovenskej republike aktívna od roku 2004. V Novom Meste nad Váhom prevádzkuje svoj vlastný výrobný podnik, postavený na zelenej lúke v roku 2005, na ploche 31 tis. metrov štvorcových. V súčasnosti zamestnáva približne 600 ľudí. Televízory predáva napríklad pod značkami Blaupunkt, UMC či Eternity, vyrába aj pre veľké obchodné reťazce, ako napríklad Tesco. Medzi hlavné odberateľské trhy patria Veľká Británia, Nemecko, Portugalsko a Španielsko.