Čo je najdôležitejšou strategickou prioritou podnikov?
Až 89 % generálnych riaditeľov vo svete verí v rast svojej spoločnosti v horizonte troch rokov Takmer polovica z nich tiež očakáva, že celoročné príjmy firmy by v tomto období mohli narásť v rozmedzí od 2 % do 5 %.
Vyplýva to z prieskumu CEO Outlook 2016, ktorý uskutočnila spoločnosť KPMG medzi generálnymi riaditeľmi svetových firiem. Rast by mal pochádzať najmä z nasadenia nových produktov, čo si myslí 28 % riaditeľov, 26 % riaditeľov predpokladá rast z prílevu nových zákazníkov a štvrtina šéfov si myslí, že rast bude pochádzať z nových trhov.
Na druhej strane, 88 % generálnych riaditeľov vo svete si podľa prieskumu uvedomuje možné negatívne dopady, ktorým ich spoločnosti budú čeliť, ak globálny hospodársky rast nedosiahne očakávanú výšku. Najdôležitejšou strategickou prioritou podnikov je podľa riaditeľov podpora inovácií a zameranie sa na potreby zákazníkov. „Napriek tomu, že inovácie sú na vrchole rebríčka priorít a 77 % riaditeľov si myslí, že inovácie majú byť súčasťou podnikateľskej stratégie, iba necelá štvrtina respondentov má inovácie na prvom mieste svojej osobnej agendy,“ konštatuje spoločnosť.
Obavám, či sa podnik dokáže prispôsobiť tempu rozvoja nových technológií, čelí 77 % šéfov firiem. „Zdrojom rizík je pre oslovených tiež kyberpriestor. Až 72 % respondentov prieskumu CEO Outlook 2016 totiž vyjadrilo pochybnosti o tom, že by ich spoločnosť bola úplne pripravená na udalosti, ktoré sa v kyberpriestore môžu vyskytnúť,“ vysvetlila KPMG.
V nasledujúcich troch rokoch plánuje zvýšiť počet zamestnancov až 96 % riaditeľov firiem. To predstavuje nárast o 18 % oproti minuloročnému prieskumu KPMG. Avšak približne polovica oslovených šéfov upozornila na určitú mieru nedostatku schopných ľudí v kľúčových oblastiach podnikania. „Rýchlo sa meniace podmienky na trhu si vyžadujú schopnosť firiem flexibilne reagovať. Takmer všetci respondenti prieskumu KPMG preto robia kroky smerujúce k rozvoju súčasných aj budúcich talentov,“ dodala spoločnosť.
Prieskum realizovala spoločnosť KPMG na vzorke 1 268 generálnych riaditeľov na trhoch v Austrálii, Číne, Francúzsku, Nemecku, Indii, Taliansku, Japonsku, Španielsku, Veľkej Británii a v USA. Firmy pôsobia v odvetviach ako automobilový priemysel, bankovníctvo, infraštruktúra, poisťovníctvo, investičný manažment, zdravotníctvo, priemyselná výroba, technológie, telekomunikácie, maloobchod/spotrebiteľské trhy a energetika.