- Podnikam.sk
- Články
- Ekonomika
- Prieskumy
- Zamestnávate miléniových zamestnancov? Pozrite si, čo všetko od vás títo ľudia očakávajú
Zamestnávate miléniových zamestnancov? Pozrite si, čo všetko od vás títo ľudia očakávajú
Nájsť dobrých a spoľahlivých zamestnancov nie je ľahká úloha pre žiadneho zamestnávateľa. Každý, kto to už raz skúsil, tak veľmi dobre vie, koľko úsilia, času a peňazí stojí takýto proces. Čo však predstavuje ešte väčšiu výzvu, je následná udržateľnosť týchto pracovníkov. Každý zamestnávateľ má svoje vlastné predstavy o fungovaní svojho podnikania vo vnútri spoločnosť aj navonok , čo však reprezentuje len jednu stranu mince. Druhú stranu mince tvoria predstavy a potreby jeho zamestnancov. Aby sa biznis rozvíjal a rástol, je dôležité nájsť rovnováhu medzi oboma stranami mince.
Keďže milénioví zamestnanci (angl. aj ako tzv. Millennials) v súčasnosti tvoria značnú časť celkovej pracovnej sily na trhu, sociálna sieť Linkedin realizovala prieskum zameraný na zistenie informácií o tom, čo táto generácia mladých ľudí očakáva od svojich zamestnávateľov. V rámci tohto prieskumu tak oslovili viac ako 5 000 zamestnancov z tejto vekovej kategórie, ktorí zmenili svoju prácu a boli pritom zvedaví najmä na dôvody tohto ich rozhodnutia.
Milénioví zamestnanci sú mladí ľudia narodení v období rokov 1982 až 2000 a je to najväčšia generácia nasledujúca po tzv. Baby Boomers. Podľa odhadov konzultačnej a poradenskej spoločnosti Price Waterhouse Coopers, do roku 2020 by mala táto generácia tvoriť až polovicu celkovej pracovnej na trhu, čo im poskytne veľký vplyv na ekonomiku. Že majú títo mladí ľudia iné očakávania v porovnaní s predchádzajúcimi Baby Boomers, naznačuje aj informácia od spoločnosti Deloitte. Tá prezrádza, že zatiaľ čo Baby Boomers sa vyznačujú tým, že radi dlhé roky ostávajú v jednom zamestnaní, v prípade Millennials chcú až dve tretiny z nich do roku 2020 zmenu svojho zamestnania.
Keďže strata jedného miléniového zamestnanca môže spoločnosť vyjsť až na 15 000 až 25 000 amerických dolárov (USD), je potrebné, aby si aj zamestnávatelia postupne začali uvedomovať, čím týchto mladých ľudí upútajú natoľko, aby u nich zotrvali.
Online prezentácia
Milénioví zamestnanci si veľmi dobre uvedomujú, že dobrá práca im môže otvoriť cestu k sľubnej kariére. Preto, kým sa u niektorého zo zamestnávateľov uchádzajú o post, zisťujú si o nich rôzne informácie online. Dobrá online prezentácia spoločnosti so silnou korpotárnou kultúrou je preto jednou z vecí, ktorá ich môže osloviť a dostatočne zaujať ich pozornosť.
Odmena
Keď príde na reč zmena zamestnania, ruka v ruke s tým ide aj otázka zvýšenia príjmu. Tá podľa realizovaných prieskumov stúpla v prípade miléniových zamestnancov až o 80 %. Čo to v prepočte znamená? Len toľko, že pri viac ako štvrtine týchto ľudí, ktorí menia prácu, ich príjem po zmene práce vzrástol o 30 %. Odmena teda zohráva relatívne vysokú rolu u týchto zamestnancov a môže byť dobrý motivátorom.
Zmena náborovej kultúry
Realizovaný prieskum sociálnej siete Linkedin tiež odhalil, že títo mladí ľudia očakávajú osobnejší prístup v priebehu celého náborového procesu. Mnohí si najprv prezerajú webové stránky firmy a ich prezentáciu na sociálnych médiách a snažia sa prostredníctvom týchto informácií zistiť a odhaliť, či má daná spoločnosť zdravé pracovné prostredie a vhodnú korporátnu kultúru.
V závere možno ešte dodať, že táto generácia zamestnancov patrí medzi mladých dravcov, pričom väčšina z nich si chce vybudovať kariéru, vedia presne, čo chcú a čo ponúkajú a chcú byť za to aj relevantne odmeňovaní. Milénioví kandidáti si preto potenciálnych zamestnávateľov preverujú rovnako dôsledne, ako si potenciálni zamestnávatelia preverujú ich samých.
Vyštudovala Právnickú fakultu Univerzity Komenského v Bratislave. V praxi sa venuje copywritingu, prekladateľskej činnosti a korporátnemu právu.