Buďte správne informovaný! Získajte prémiový účet TU
Prihlásenie
E-shop
Používate zastaralý prehliadač, stránka sa nemusí zobraziť správne, môže sa zobrazovať pomaly, alebo môžu nastať iné problémy pri prehliadaní stránky. Odporúčame Vám stiahnuť si nový prehliadač tu.

Zamestnávate miléniových zamestnancov? Pozrite si, čo všetko od vás títo ľudia očakávajú

Mladá bizniswoman, vzrušená, šťastná
thinkstockphotos.com
15. septembra 2016 Zdroj INC.com Tlačiť

Nájsť dobrých a spoľahlivých zamestnancov nie je ľahká úloha pre žiadneho zamestnávateľa. Každý, kto to už raz skúsil, tak veľmi dobre vie, koľko úsilia, času a peňazí stojí takýto proces. Čo však predstavuje ešte väčšiu výzvu, je následná udržateľnosť týchto pracovníkov. Každý zamestnávateľ má svoje vlastné predstavy o fungovaní svojho podnikania vo vnútri spoločnosť aj navonok , čo však reprezentuje len jednu stranu mince. Druhú stranu mince tvoria predstavy a potreby jeho zamestnancov. Aby sa biznis rozvíjal a rástol, je dôležité nájsť rovnováhu medzi oboma stranami mince.

Keďže milénioví zamestnanci (angl. aj ako tzv. Millennials) v súčasnosti tvoria značnú časť celkovej pracovnej sily na trhu, sociálna sieť Linkedin realizovala prieskum zameraný na zistenie informácií o tom, čo táto generácia mladých ľudí očakáva od svojich zamestnávateľov. V rámci tohto prieskumu tak oslovili viac ako 5 000 zamestnancov z tejto vekovej kategórie, ktorí zmenili svoju prácu a boli pritom zvedaví najmä na dôvody tohto ich rozhodnutia.

Milénioví zamestnanci sú mladí ľudia narodení v období rokov 1982 až 2000 a je to najväčšia generácia nasledujúca po tzv. Baby Boomers. Podľa odhadov konzultačnej a poradenskej spoločnosti Price Waterhouse Coopers, do roku 2020 by mala táto generácia tvoriť až polovicu celkovej pracovnej na trhu, čo im poskytne veľký vplyv na ekonomiku. Že majú títo mladí ľudia iné očakávania v porovnaní s predchádzajúcimi Baby Boomers, naznačuje aj informácia od spoločnosti Deloitte. Tá prezrádza, že zatiaľ čo Baby Boomers sa vyznačujú tým, že radi dlhé roky ostávajú v jednom zamestnaní, v prípade Millennials chcú až dve tretiny z nich do roku 2020 zmenu svojho zamestnania.

Keďže strata jedného miléniového zamestnanca môže spoločnosť vyjsť až na 15 000 až 25 000 amerických dolárov (USD), je potrebné, aby si aj zamestnávatelia postupne začali uvedomovať, čím týchto mladých ľudí upútajú natoľko, aby u nich zotrvali.

Online prezentácia

Milénioví zamestnanci si veľmi dobre uvedomujú, že dobrá práca im môže otvoriť cestu k sľubnej kariére. Preto, kým sa u niektorého zo zamestnávateľov uchádzajú o post, zisťujú si o nich rôzne informácie online. Dobrá online prezentácia spoločnosti so silnou korpotárnou kultúrou je preto jednou z vecí, ktorá ich môže osloviť a dostatočne zaujať ich pozornosť.

Odmena

Keď príde na reč zmena zamestnania, ruka v ruke s tým ide aj otázka zvýšenia príjmu. Tá podľa realizovaných prieskumov stúpla v prípade miléniových zamestnancov až o 80 %. Čo to v prepočte znamená? Len toľko, že pri viac ako štvrtine týchto ľudí, ktorí menia prácu, ich príjem po zmene práce vzrástol o 30 %. Odmena teda zohráva relatívne vysokú rolu u týchto zamestnancov a môže byť dobrý motivátorom.

Zmena náborovej kultúry

Realizovaný prieskum sociálnej siete Linkedin tiež odhalil, že títo mladí ľudia očakávajú osobnejší prístup v priebehu celého náborového procesu. Mnohí si najprv prezerajú webové stránky firmy a ich prezentáciu na sociálnych médiách a snažia sa prostredníctvom týchto informácií zistiť a odhaliť, či má daná spoločnosť zdravé pracovné prostredie a vhodnú korporátnu kultúru.

V závere možno ešte dodať, že táto generácia zamestnancov patrí medzi mladých dravcov, pričom väčšina z nich si chce vybudovať kariéru, vedia presne, čo chcú a čo ponúkajú a chcú byť za to aj relevantne odmeňovaní. Milénioví kandidáti si preto potenciálnych zamestnávateľov preverujú rovnako dôsledne, ako si potenciálni zamestnávatelia preverujú ich samých.

Odporúčané články

Témy

baby boomersDeloitteLinkedInmillenialsnové trendyočakávaniaprieskumzamestnancizamestnávatelia

Najčítanejšie za 24 hodín

Z kategórie Prieskumy

Poradca podnikateľa a živnostníka

Prémiový obsah pre členov klubu Podnikam.sk

Zobraziť ďalšie články

Seriály na Podnikam.sk

Školenia, semináre, kurzy

BOZP - Bezpečnosť a ochrana zdravia pri práci
BOZP vo výrobe
Cash flow
Clo
Clo a logistika
Controlling
Dane a účtovníctvo
Doprava
Dotácie
DPH - Daň z pridanej hodnoty
DzP - Dane z príjmu
Enviro
Environmentalistika
Finančné riadenie
IAS/IFRS
Legislatíva a zákony
Legislatíva, zákony
Logistika
Manažérske zručnosti
Manažment
Marketing
Marketing a predaj
Medzinárodné účtovné štandardy (IAS/IFRS, US GAAP)
Medzinárodné zdaňovanie
Mzdy a odvody
Nehnuteľnosti
Osobný rozvoj
Ostatné dane
Personalistika
Pohľadávky
Pracovné právo
Právo
Riadenie
Riadenie firmy
Riadenie ľudských zdrojov
Samospráva
Školstvo
Školy
Stavebníctvo
Účtovníctvo
Účtovníctvo a dane
Verejná správa
Verejné obstarávanie-obstarávateľ
Verejné obstarávanie-uchádzač
Výroba
žiadny
Živnosť

december

10dec7:30Ako si zabezpečiť dodávateľské a odberateľské riziká7:30 Udalosť usporiadaná: Verlag Dashöfer, s.r.o. Typ Udalosti:ŠkolenieOblasť školenia:Legislatíva, zákony,Právo,Riadenie

11dec7:30Analýza účtovných výkazov a ročná závierka za rok 20187:30 Udalosť usporiadaná: Verlag Dashöfer, s.r.o. Typ Udalosti:ŠkolenieOblasť školenia:Riadenie,Riadenie firmy,Účtovníctvo

12dec7:30Základná dokumentácia k GDPR – praktický workshop7:30 Udalosť usporiadaná: Verlag Dashöfer, s.r.o. Typ Udalosti:ŠkolenieOblasť školenia:Legislatíva a zákony

Zobraziť všetky školenia

Eshop Podnikam.sk

Prejsť do eshopu

Zoznam firiem B2B

Zobraziť všetky firmy
Copyright © iSicommerce s.r.o. Všetky práva vyhradené. Vyhradzujeme si právo udeľovať súhlas na rozmnožovanie, šírenie a na verejný prenos obsahu. Ochrana osobných údajov | Podmienky používania | Kontakt
OK

Web obsahuje cookies. Prevádzkovateľ webu nezbiera žiadne osobné údaje, ak nie ste registrovaný. Web obsahuje prvky tretích strán. Viac k: Ochrana osobných údajov a cookies

X