- Podnikam.sk
- Články
- Manažment
- Sebarozvoj
- 3 spôsoby, ako možno nájsť rovnováhu medzi pracovným a súkromným životom
3 spôsoby, ako možno nájsť rovnováhu medzi pracovným a súkromným životom
Každá práca je náročná. Počas dňa je potrebné plniť množstvo rôznych úloh, pričom niekedy sa očakáva, že budeme k dispozícii pomaly 24 hodín 7 dní v týždni. Každý z nás hľadá v niečom uplatnenie a snaží sa niečo v živote dokázať. Na druhej strane, každý z nás má aj svoj súkromný život a s tým spojené radosti a starosti. A tak, ako je to so všetkým, aj medzi týmito dvomi svetmi musí existovať určitá rovnováha a harmónia, inak sa niečo pokazí a prestane správnym spôsobom fungovať.
Každý človek potrebuje aj oddychovať a čerpať nové myšlienky a energiu. Mnohí experti v tejto súvislosti uvádzajú, že rovnováhu medzi profesionálnym a súkromným životom však nemusíme dosiahnuť len tým, že tieto dva svety od seba striktne oddelíme, ba práve naopak. Často ju nájdeme práve tým, že oba svety nejakým spôsobom vzájomne prepojíme. Existuje viacero spôsobov, ako to možno dosiahnuť. Každý človek je iný a tak si každý z nás musí hľadať svoju cestu k takejto harmónii. Nasledujúce tipy vám môžu pomôcť pri hľadaní toho vášho.
Uvedomte si úlohu práce vo vašom živote
Naša práca tvorí významnú časť našich životov. Napĺňa nás pocitom zodpovednosti, pomáha nám financovať naše životné potreby, spoznávať svet, nové miesta aj ľudí. Ak nájdeme prácu, ktorá nám z väčšej časti prináša radosť a niečím nás napĺňa, máme už takmer z polovice vyhrané. Je to dobrý spôsob seba realizácie a dobrý krok k nastaveniu toho správneho balansu medzi obomi životnými rovinami.
Nemajte strach odpojiť sa
Možno konštatovať, že v súčasnosti žijeme v dobe technológií. Aj dostupnosť prostredníctvom týchto nástrojov však má určité hranice, ktoré je potrebné rešpektovať. Nebojte sa preto na chvíľu sa odpojiť od všetkých vašich technologických pomocníkov a jednoducho len oddychovať. Nájdite si čas len pre seba alebo svoju rodinu. S uvedeným zároveň neodmysliteľne súvisí schopnosť pracujúcich a zaneprázdnených ľudí čerpať si dovolenku či iný čas voľna. Pre dosiahnutie harmónie v našom fungovaní je to však rovnako dôležité.
Vytvorte si pravidelné návyky
Podobne, ako v práci, aj doma si môžete vytvoriť niečo ako svoj pracovný kalendár. Skúste si vypestovať určité pravidelné návyky, ktoré vám pomôžu udržiavať sa v tempe. Medzi takéto patrí napríklad pravidelný a dostatočný spánok, odpojenie sa od e-mailovej pošty, pravidelný pohyb, zdravé stravovanie, alebo aj čas strávený pri vašich obľúbených aktivitách, s priateľmi, známymi či rodinou.
Uvedené rady možno znejú tak trošku ako klišé a určite ste o nich už o niekedy počuli. Ak sa ich však budete držať, možno sami časom pochopíte, aké sú dôležité a prínosné. Udržať rovnováhu medzi pracovným a súkromným životom skutočne nie je jednoduché a vyžaduje si oveľa viac úsilia, ako by sa možno mohlo na prvý pohľad javiť.
Vyštudovala Právnickú fakultu Univerzity Komenského v Bratislave. V praxi sa venuje copywritingu, prekladateľskej činnosti a korporátnemu právu.