Buďte správne informovaný! Získajte prémiový účet TU
Prihlásenie
Zakúpiť členstvo
Používate zastaralý prehliadač, stránka sa nemusí zobraziť správne, môže sa zobrazovať pomaly, alebo môžu nastať iné problémy pri prehliadaní stránky. Odporúčame Vám stiahnuť si nový prehliadač tu.
FOAF.sk - Aký má firma zisk? Kto ju vlastní? Kto má dlhy? Zistite TU

Počítate, koľko „lajkov“ ste dostali na Facebooku? Je skutočne zaujímavé, čo to môže znamenať

Europe Facebook Lawsuit
SITA/AP
27. septembra 2016 Img_3433.jpg Zdroj Daily Mail Tlačiť

Výskumníci z Cornellovej univerzity (ang. Cornell University) v New Yorku nedávno skúmali dopad počtu „lajkov“ na Facebooku na vlastné ocenenie človeka. Mnohí ľudia totiž cítia určitý druh ocenenia práve vtedy, keď otvoria Facebook a zbadajú, že ich posledný status alebo nový profilový obrázok dostal viac lajkov, ako pôvodne predpokladali. Uvedená štúdia však ukázala, že ak to takto necítite, je to pre vás oveľa lepšie. Prečo je to tak?

Zverejnené výsledky odhalili, že skupina ľudí, ktorá necítila žiadne zvláštne ocenenie v prípade, keď dostali virtuálnu spätnú väzbu, zahŕňala tých, ktorí majú skutočný zmysel života. Výskumníci realizovali dve samostatné štúdie, ktorých spoločným cieľom bolo zistiť účinky zmyslu života v online prostredí. Znie to asi trochu bizarne, ale autori týchto štúdií sa tým snažili zistiť, ako ovplyvňuje ľudí takýto druh pozornosti a ako na ňu reagujú tí, ktorí majú zmysel života a ako tí, ktorí ho nemajú. „Zistili sme, že zmysel života umožňuje ľuďom ovládať virtuálnu spätnú väzbu s väčšou nepoddajnosťou a tvrdošijnosťou,“ uviedol v reakcii na publikované údaje autor štúdie a asistent profesora pre ľudské zdroje Anthony Burrow. Ľudia so skutočným zmyslom života neboli takí poddajní a prispôsobiví pri reakciách na väčšie množstvo lajkov, ktoré dostali. Títo ľudia sa pozitívnej spätnej väzbe síce potešili, ale necítili pritom nijaké špeciálne ocenenie ich osoby.

Ľudia so silným zmyslom života uvedenú skutočnosť aj sami potvrdili so slovami, že v živote majú množstvo iných vecí, ktoré ich napĺňajú a veľa dobrých dôvodov pre život, dodávajú ďalej jedným dychom autori štúdií. Prvý prieskum tak prezradil, ako reaktívni sú ľudia na pozitívnu spätnú väzbu na sociálnych médiách. Je milé dostávať komplimenty, nie je to však tá správna vec, na ktorej treba budovať vlastné hodnotenie, uvádza v tejto súvislosti ďalej Burrow. V opačnom prípade sa v deň, kedy dostanú títo ľudia menej lajkov, necítite dobre. Podľa Burrowa sa tak týmto ľuďom môže ľahko stať, že sa stanú určitým spôsobom závislí na tom, čo si iní ľudia o nich myslia a čo o nich hovoria. Postupom časom to môže byť podľa jeho slov až nezdravé.

Iná štúdia, ktorú publikoval časopis Experimental Social Psychology zase zistila, že ľudia so zmyslom života sú schopní potlačiť impulzívne odpovede do prežitej odmeny. Je to tak vraj preto, že títo ľudia sú schopní predstaviť si samých seba v budúcnosti a konať takýmto spôsobom, čo im pomáha v dosahovaní stanovených cieľov. Takéto fungovanie potom uprednostňujú pred krátkodobým uspokojením (napríklad v podobe vyššieho počtu získaných lajkov).

V prvej štúdii Cornellovej univerzity skúmali výskumníci takmer 250 užívateľov Facebooku z celých Spojených štátov amerických a v druhom prieskume približne 100 študentov Cornellovej univerzity. Títo mali zverejniť selfie na sociálnej platforme. Následne im povedali, že fotka dostala veľa, málo, alebo priemerný počet lajkov. Tí, ktorí mali vlastný zmysel života, v zásade nijak extra nezareagovali na uvedený vysoký počet lajkov, uviedol Burrow. Spoluautorka štúdie ešte Nicolette Rainone ešte pripomenula, že ľudia bez zmyslu života môžu niekedy konať proti svojím vlastným záujmom, aj to v vtedy, keď sa udeje niečo pozitívne. Mať životný cieľ a zmysel vytvára u ľudí emocionálnu stabilitu a je základom pre dosahovanie ich úspechov a dobrých výkonov, dodáva na záver.

Img_3433.jpg

Vyštudovala Právnickú fakultu Univerzity Komenského v Bratislave. V praxi sa venuje copywritingu, prekladateľskej činnosti a korporátnemu právu.

K téme

FOAF.sk firmy - Hosp. výsledky, súvahy, výkazy, DLHY, vlastníci - Zistite TU

Témy

Facebooklajkyštúdiazmysel života

Najčítanejšie za 24 hodín

Z kategórie Zaujímavosti

Poradca podnikateľa a živnostníka

Prémiový obsah pre členov klubu Podnikam.sk

Zobraziť ďalšie články

Seriály na Podnikam.sk

Školenia, semináre, kurzy

BOZP - Bezpečnosť a ochrana zdravia pri práci
BOZP vo výrobe
Cash flow
Clo
Clo a logistika
Controlling
Dane a účtovníctvo
Doprava
Dotácie
DPH - Daň z pridanej hodnoty
DzP - Dane z príjmu
Enviro
Environmentalistika
Eurofondy
Finančné riadenie
IAS/IFRS
Koronavírus
Legislatíva a zákony
Legislatíva, zákony
Logistika
Manažérske zručnosti
Manažment
Marketing
Marketing a predaj
Medzinárodné účtovné štandardy - IAS/IFRS, US GAAP
Medzinárodné účtovné štandardy (IAS/IFRS, US GAAP)
Medzinárodné zdaňovanie
Mzdy a odvody
Nehnuteľnosti
Osobný rozvoj
Ostatné dane
Personalistika
Pohľadávky
Pracovné právo
Právo
Právo a manažment
Právo, Pracovné právo
Predaj
Riadenie
Riadenie firmy
Riadenie ľudských zdrojov
Samospráva
Školstvo
Školy
Smernice
Stavebníctvo
Účtovníctvo
Účtovníctvo a dane
Účtovníctvo verejnej správy
Umelá inteligencia
Verejná správa
Verejné obstarávanie-obstarávateľ
Verejné obstarávanie-uchádzač
Výroba
žiadny
Živnosť

november

21nov8:30Zákonník práce v roku 2024 – zmeny v praxi8:30 Udalosť usporiadaná: Verlag Dashöfer, s.r.o. Typ Udalosti:ŠkolenieOblasť školenia:Personalistika,Pracovné právo

21nov8:30Ako využiť potenciál vašej značky na maximum - pomocou brand archetypov8:30 Udalosť usporiadaná: Verlag Dashöfer, s.r.o. Typ Udalosti:ŠkolenieOblasť školenia:Riadenie

21nov8:30Zákonník práce v roku 2024 – zmeny v praxi8:30 Udalosť usporiadaná: Verlag Dashöfer, s.r.o. Typ Udalosti:ŠkolenieOblasť školenia:Personalistika,Pracovné právo

Zobraziť všetky školenia

Eshop Podnikam.sk

Prejsť do eshopu

Zoznam firiem B2B

Zobraziť všetky firmy
Copyright © iSicommerce s.r.o. Všetky práva vyhradené. Vyhradzujeme si právo udeľovať súhlas na rozmnožovanie, šírenie a na verejný prenos obsahu. Ochrana osobných údajov | Podmienky používania | Kontakt | GDPR - Nastavenie sukromia
X