- Podnikam.sk
- Články
- Ekonomika
- Volkswagen opäť poriadne prekvapil. Uberá sa úplne novým smerom a postraší pritom zrejme aj Uber
Volkswagen opäť poriadne prekvapil. Uberá sa úplne novým smerom a postraší pritom zrejme aj Uber
Volkswagen Group predstavila na nedávnej londýnskej akcii s názvom TechCrunch Disrupt 2016 zaujímavú novinku, ktorá zrejme poteší všetkých mestských ľudí.
Nemecká automobilka však tentokrát neprichádza so žiadnym novým modelom jej obľúbeného ľudového vozidla. Na spomínanej akcii totiž predstavila svoju novozaloženú značku Moia. Je to samostatná spoločnosť, ktorá bude pôsobiť pod krídlami tohto wolfsburského automobilového giganta.
Po prvý krát v histórii sa tak stalo, že Volkswagen sa nerozširuje spojením s inou spoločnosťou. Ani tu sa však prekvapenia ešte nekončia. Trinásta značka automobilky, ktorá nesia názov Moia, sa nebude venovať výrobe vozidiel. Už samotné jej predstavenie na britskej start-upovej prehliadke naznačuje, že plány novej dcéry automobilového borca sa budú uberať iným smerom.
Slovo uberať je v tomto prípade výstižným pre charakter jej budúcej činnosti. Cieľom Moie totiž bude vývoj a rozširovanie služieb, ktoré sa výrazne podobajú súčasným aplikáciám typu Uber. Tento posun Volkswagenu tak možno označiť za jeden z najgresívnejší v celej histórii automobilky.
Generálny riaditeľ novej spoločnosti Ole Harms v tejto súvislosti uviedol, že Moia sa bude zameriavať na riešenie problémov spojených s mestami. Špeciálne sa bude orientovať na problematiku mobility v mestách. Riešenie situácie s presunom v mestách pritom označil za „krv prúdiacu v žilách“. „Moia by mala slúžiť ako také srdce miest“, dodal.
Služba by mala byť niečím medzi Uberom, taxíkmi a shuttlebusmi. Systém budú tvoriť vlastné menšie shuttlebusy s elektrickým pohonom. Aj tu je vidieť, že automobilka sleduje prichádzajúce trendy, ktoré reflektujú aktuálne celosvetové snahy o šetrenie životného prostredia. Užívatelia si budú môcť privolať tieto vozidlá pomocou mobilnej aplikácie na určené miesto pozdĺž stanovených trás v ich blízkosti.
Ambiciózny plán oboch organizácií počíta s tým, že v niektorých európskych mestách by službu mohli spustiť už niekedy koncom budúceho roka. Sídlom novej značky je Berlín, preto možno s veľkou pravdepodobnosťou očakávať, že prvým šťastlivcom by mohlo byť práve toto nemecké mesto.
Vyštudovala Právnickú fakultu Univerzity Komenského v Bratislave. V praxi sa venuje copywritingu, prekladateľskej činnosti a korporátnemu právu.