Buďte správne informovaný! Získajte prémiový účet TU
Prihlásenie
E-shop
Používate zastaralý prehliadač, stránka sa nemusí zobraziť správne, môže sa zobrazovať pomaly, alebo môžu nastať iné problémy pri prehliadaní stránky. Odporúčame Vám stiahnuť si nový prehliadač tu.

Na Slovensku je viac než 11 tisíc e-shopov. Ako fakturujú svoje objednávky?

Idoklad online fakturacia na notebook.jpg
Foto: iDoklad
22. júna 2018 Tlačiť

BRATISLAVA 22. júna 2018 (P/PR) – Na celkový počet 11 100 sa už vyšplhal počet e-shopov na Slovensku. Iba vlani ich podľa Heureka.sk pribudlo asi 1 800. Založiť e-shop je totiž čím ďalej, tým jednoduchšie. Je rovnako jednoduché ho prevádzkovať?

Vyberiete si grafickú šablónu, prispôsobíte dizajn, nastavíte obchodné podmienky a naplníte e-shop tovarom. Predávať môžete do 24 hodín od tej chvíle, čo vám s kamarátmi po treťom pive v krčme napadlo, že peňaženky z ovčej vlny ešte nikto nepredáva.

Iba za minulý rok minuli Slováci v e-shopoch takmer 937 miliónov eur. Je však jasné, že ukrojiť si kúsok z celkového obratu slovenského e-commerce nemôže každý. Preraziť na trhu sa podarí len malej časti podnikateľov. Aký je ich recept na úspech?

Okrem kvalitného a výnimočného produktu, ktorý výdatne podporuje účinný marketing, musí úspešný e-shop mať taktiež efektívnu a fungujúcu správu a vybavovanie objednávok.

Firma, ktorá vytvorí e-shop podľa šablóny, sa postará o všetko pred spustením e-shopu. Potom už si ale prevádzkovatelia musia poradiť sami. Niektoré riešenia síce ponúkajú aj fakturačné moduly, ale tie často riešia iba základné procesy.

Idoklad online fakturacia responzivna.jpg
Foto: iDoklad

Hŕby papierov a excelovských tabuliek nahradila automatizácia

Úspešný e-shop = množstvo objednávok. Ako to s ich vybavovaním a fakturáciou e-shopy zvládajú? Lídri na trhu a najväčšie e-shopy majú vlastné robustné systémy a kancelárie plné zamestnancov. Menšie a stredné e-shopy musia nevyhnutne nachádzať riešenia v externých online systémoch.

Online fakturačné systémy môžu totiž využívať kdekoľvek a kedykoľvek, ľahko ich spravovať a analyzovať dáta. Veľmi jednoduchá je aj spolupráca s účtovníkmi. Majitelia e-shopov tak majú omnoho viac času na rozvoj e-shopu a tie sa stávajú úspešnejšími.

Napríklad firma Solitea Slovensko sa na spoluprácu s e-shopmi priamo zameriava. Sprístupňuje takzvané API (Application Programming Interface) svojej aplikácie pre online fakturáciu iDoklad všetkým používateľom.

API je programátorské rozhranie, ktoré umožňuje e-shop s iDokladom jednoducho prepojiť. Ako to funguje v praxi?

  • Zákazník si objedná tovar v internetovom obchode,
  • iDoklad zákazníkovi automaticky vytvorí faktúru,
  • e-shop cez iDoklad faktúru zákazníkovi odošle e-mailom,
  • po úhrade objednávky iDoklad automaticky spáruje faktúru s úhradou.

Odpadajú hodiny a hodiny strávené nad fakturovaním, platbami a e-mailami. Fakturácia online má ale ešte mnoho ďalších výhod:

  • jednoduchšie vybavovanie reklamácií,
  • jednoduché vystavovanie dobropisov,
  • komplexné odosielanie podkladov účtovníkom.
Tisk
Foto: iDoklad

Vďaka tomu sa všetka administratíva uľahčuje a urýchľuje. A čím rýchlejšie prebieha vybavovanie objednávok, reklamácií a samotná fakturácia, tým sú zákazníci spokojnejší a e-shop obľúbenejší. Svoje o tom vie aj majiteľka e-shopu s kozmetikou Unimer.cz Eva Hrubá.

„Najviac mi vyhovuje automatická tvorba faktúr, jednoduché vytvorenie dobropisu, praktické prehľady tržieb, platieb a neuhradených položiek.”

Prevádzkovatelia e-shopov, ktorí používajú iDoklad, sa vďaka získanému času môžu sústrediť na rozvíjanie ponuky produktov, marketing a zvyšovanie svojich predajov a podielu na trhu.

Odporúčané ebooky

Odporúčané články

Témy

e-shopfakturáciafaktúryiDoklad

Najčítanejšie za 24 hodín

Z kategórie Inšpirácia

Poradca podnikateľa a živnostníka

Prémiový obsah pre členov klubu Podnikam.sk

Zobraziť ďalšie články

Seriály na Podnikam.sk

Školenia, semináre, kurzy

BOZP - Bezpečnosť a ochrana zdravia pri práci
BOZP vo výrobe
Cash flow
Clo
Clo a logistika
Controlling
Dane a účtovníctvo
Doprava
Dotácie
DPH - Daň z pridanej hodnoty
DzP - Dane z príjmu
Enviro
Environmentalistika
Finančné riadenie
IAS/IFRS
Legislatíva a zákony
Legislatíva, zákony
Logistika
Manažérske zručnosti
Manažment
Marketing
Marketing a predaj
Medzinárodné účtovné štandardy (IAS/IFRS, US GAAP)
Medzinárodné zdaňovanie
Mzdy a odvody
Nehnuteľnosti
Osobný rozvoj
Ostatné dane
Personalistika
Pohľadávky
Pracovné právo
Právo
Riadenie
Riadenie firmy
Riadenie ľudských zdrojov
Samospráva
Školstvo
Školy
Stavebníctvo
Účtovníctvo
Účtovníctvo a dane
Verejná správa
Verejné obstarávanie-obstarávateľ
Verejné obstarávanie-uchádzač
Výroba
žiadny
Živnosť

november

21novalldayČo so sebou prináša plná elektronizácia verejného obstarávania(Celý deň: streda) Udalosť usporiadaná: Wolters Kluwer s. r. o. Typ Udalosti:ŠkolenieOblasť školenia:Právo

22novalldayPrvé skúsenosti s prípravou dokumentácie k GDPR(Celý deň: štvrtok) Udalosť usporiadaná: Wolters Kluwer s. r. o. Typ Udalosti:ŠkolenieOblasť školenia:Právo

22nov7:30Vybrané problémy DPH v praktických príkladoch - dvojdňový seminár7:30 Udalosť usporiadaná: Verlag Dashöfer, s.r.o. Typ Udalosti:ŠkolenieOblasť školenia:DPH,Ostatné dane

Zobraziť všetky školenia

Eshop Podnikam.sk

Prejsť do eshopu

Zoznam firiem B2B

Zobraziť všetky firmy
Copyright © iSITA s.r.o. Všetky práva vyhradené. iSITA si vyhradzuje právo udeľovať súhlas na rozmnožovanie, šírenie a na verejný prenos tohto článku, jeho častí a zverejnených fotografií. Ochrana osobných údajov | Podmienky používania | Kontakt
OK

Web obsahuje cookies. Prevádzkovateľ webu nezbiera žiadne osobné údaje, ak nie ste registrovaný. Web obsahuje prvky tretích strán. Viac k: Ochrana osobných údajov a cookies

X