Buďte správne informovaný! Získajte prémiový účet TU
Prihlásenie
Zakúpiť členstvo
Používate zastaralý prehliadač, stránka sa nemusí zobraziť správne, môže sa zobrazovať pomaly, alebo môžu nastať iné problémy pri prehliadaní stránky. Odporúčame Vám stiahnuť si nový prehliadač tu.
FOAF.sk - Aký má firma zisk? Kto ju vlastní? Kto má dlhy? Zistite TU

Obchod je obrovský boj

SITA/AP
5. mája 2011 Autor Marián SchmidtZdroj Autor: Ivo Toman zakladateľ medzinárodnej spoločnosti TAXUS International, úrivok z knihy Stroj na peníze - Ruské kolo. Tlačiť

Získavanie nových kontaktov, a to i od ľudí, ktorí odmietli služby, je podľa mňa najviac podceňované. A naozaj, málokto to robí. Väčšina ľudí si myslí, že ak ich niekto odmieta, tak odmieta všetko. Lenže ľudia odmietajú práve to, čo im je ponúknuté, a nie osobu alebo iné možnosti. Zmenou toho čo ponúkaš, môžeš neúspech premeniť na úspech. Namiesto toho, aby u teba ďalej utrácali, ponúkni im, nech ti dajú kontakt na niekoho, pre koho by boli tvoje služby vhodné. Žiadosť o odporúčanie má byť jednoduchá. Požiadaj o mená napríklad troch osôb alebo firiem, ktorým by obchodné kontakty s vami mohli priniesť úžitok.

Obchod je obrovský boj, boj o peniaze zákazníkov. Je to druhá najväčšia činnosť, kde sa peniazmi plytvá. Najviac sa plytvá v správe a potom v marketingu (reklama, Public Relations, zľavy, sprievodné náklady a pod.). Máš na to? Klasická reklama slúži na vytváranie pozitívnych dojmov. Teraz si predstav, že to ty dokážeš počas piatich minút napríklad v kancelárii alebo v reštaurácii, kde presvedčíš a získaš ľudí do tvojho Ruského kolesa. A potom to budeš cielene robiť nejaký čas. Nakoniec dosiahneš, že ľudia, ktorých si kedysi presvedčil, ti budú vytvárať obrat. Týchto 20% ľudí, ktorí ostanú, ti zaistia 80% obratu.

Nájsť nového zákazníka je päťkrát ťažšie, ako si udržať stáleho

Kto sa dokáže postarať o stálych zákazníkov a súčasne hľadať nových, je na správnej ceste. Mnoho ľudí hľadá len nových klientov. Kto sa ale súčasne postará o tých stálych, má vyšší obrat. Pokiaľ budeš súčasne hľadať ďalších a tiež sa o nich dokážeš postarať, budeš mať z nich ďalších 20%, čo sa bude ďalej voziť na tvojom kolese. Súčasne ide o peniaze, ktoré sa na kolese budú točiť a o to dobrému predajcovi predovšetkým ide.

 

Zamysli sa nad nasledujúcou otázkou. O koho je lepšie sa starať? O osemdesiatpercentný odpad, alebo o menšinu, ktorá prináša väčšiu časť obratu?

Mnoho ľudí okamžite odpovie, že o tú menšinu s väčším prínosom. Zdá sa to logické. Existuje ale aj iné riešenie. Zaujímať sa musíš o obe skupiny, pokiaľ chceš dlhodobo zarábať. Ale o každú skupinu inak. Ak by si zanevrel na tých, čo nakúpili len raz, pravdepodobne ich všetkých stratíš. Väčšina z nich už u teba naozaj nenakúpi viac, ako u iných dodávateľov. Sú ale medzi nimi aj takí, ktorí sa môžu presunúť medzi tých 20% stálych, a teda významných zákazníkov. Aj v tých 20% je opäť skrytý ,,odpad“. A naopak, v tých 80% odpísaných zákazníkov, sú klienti, ktoré tvoj konkurent môže sklamať a oni sa potom musia obrátiť na niekoho iného. Ak by si sa im neponúkol, našli by pravdepodobne niekoho tretieho.

 

Takže o tú ľahostajnú časť klientov sa musíš zaujímať, aby si na teba spomenuli, keď u nich vznikne potreba nakúpiť.

 

 

K téme

FOAF.sk firmy - Hosp. výsledky, súvahy, výkazy, DLHY, vlastníci - Zistite TU

Najčítanejšie za 24 hodín

Z kategórie Marketing

Poradca podnikateľa a živnostníka

Prémiový obsah pre členov klubu Podnikam.sk

Zobraziť ďalšie články

Seriály na Podnikam.sk

Školenia, semináre, kurzy

BOZP - Bezpečnosť a ochrana zdravia pri práci
BOZP vo výrobe
Cash flow
Clo
Clo a logistika
Controlling
Dane a účtovníctvo
Doprava
Dotácie
DPH - Daň z pridanej hodnoty
DzP - Dane z príjmu
Enviro
Environmentalistika
Eurofondy
Finančné riadenie
IAS/IFRS
Industry 4.0
ISO
Komunikačné zručnosti
Koronavírus
Legislatíva a zákony
Legislatíva, zákony
Logistika
Manažérske zručnosti
Manažment
Marketing
Marketing a predaj
Marketingové zručnosti
Medzinárodné účtovné štandardy - IAS/IFRS, US GAAP
Medzinárodné účtovné štandardy (IAS/IFRS, US GAAP)
Medzinárodné zdaňovanie
Mzdy a odvody
Nehnuteľnosti
Osobný rozvoj
Ostatné dane
Personalistika
Počítačové zručnosti
Pohľadávky
Pracovné právo
Právo
Právo, Pracovné právo
Predaj
Riadenie
Riadenie firmy
Riadenie ľudských zdrojov
Samospráva
Školstvo
Školy
Smernice
Stavebníctvo
Účtovníctvo
Účtovníctvo a dane
Účtovníctvo verejnej správy
Umelá inteligencia
Verejná správa
Verejné obstarávanie-obstarávateľ
Verejné obstarávanie-uchádzač
Výroba
žiadny
Živnosť

apríl

02máj8:30Pochopenie zmlúv 2 - seminár v anglickom jazyku (Understanding Contracts 2)8:30 Udalosť usporiadaná: Verlag Dashöfer, s.r.o. Typ Udalosti:ŠkolenieOblasť školenia:Právo

02máj8:30Pochopenie zmlúv 2 - seminár v anglickom jazyku (Understanding Contracts 2)8:30 Udalosť usporiadaná: Verlag Dashöfer, s.r.o. Typ Udalosti:ŠkolenieOblasť školenia:Právo

06máj8:30Aktuálne zmeny v zamestnávaní cudzincov z tretích krajín8:30 Udalosť usporiadaná: Verlag Dashöfer, s.r.o. Typ Udalosti:ŠkolenieOblasť školenia:Personalistika

Zobraziť všetky školenia

Eshop Podnikam.sk

Prejsť do eshopu

Zoznam firiem B2B

Zobraziť všetky firmy
Copyright © iSicommerce s.r.o. Všetky práva vyhradené. Vyhradzujeme si právo udeľovať súhlas na rozmnožovanie, šírenie a na verejný prenos obsahu. Ochrana osobných údajov | Podmienky používania | Kontakt | GDPR - Nastavenie sukromia
X