Buďte správne informovaný! Získajte prémiový účet TU
Prihlásenie
Zakúpiť členstvo
Používate zastaralý prehliadač, stránka sa nemusí zobraziť správne, môže sa zobrazovať pomaly, alebo môžu nastať iné problémy pri prehliadaní stránky. Odporúčame Vám stiahnuť si nový prehliadač tu.

Vyberáme softvér na vedenie jednoduchého účtovníctva

Účtovný program Pohoda od Stormware
www.stormware.sk
21. novembra 2011 Autor Podnikam.SK, SITA Tlačiť

Vediete účtovníctvo počas roka priebežne, tak ako vám túto povinnosť ukladá zákon o účtovníctve ? Alebo odkladáte túto úlohu na obdobie vianočných a novoročných sviatkov ? Ak ste tohtoročné príjmy a výdavky účtovať ešte nezačali, je najvyšší čas začať. Máme pre vás informácie o tom, aký softvér vám pritom pomôže, kde ho zoženiete a  koľko zaň zaplatíte.

 

Softvér na vedenie jednoduchého účtovníctva ponúka na slovenskom trhu početné množstvo spoločností. Najrozšírenejšie zastúpenie medzi dodávateľmi účtovných programov majú spoločnosti:

  • KROS a.s., Žilina;
  • CÍGLER SOFTWARE, a.s., Bratislava;
  • MRP – Company spol. s r. o., Brezno a
  • STORMWARE s.r.o. Bratislava.

 

Spoločnosť KROS a.s., Žilina ponúka na vedenie jednoduchého účtovníctva program s názvom ALFA; dodávateľ CÍGLER SOFTWARE, a.s., Bratislava program s názvom MONEY S3, spoločnosť MRP – Company spol. s r. o. softvér s rovnomenným názvom MRP a dodávateľ STORMWARE s.r.o. Bratislava predáva program POHODA.

Skôr ako začnete vyberať vhodný účtovnícky program, zodpovedajte si otázky

Skôr, ako začnete podrobnejšie skúmať ponuku jednotlivých firiem, analyzujte svoje požiadavky. Odpovede na nižšie uvedené otázky vám pomôžu bližšie špecifikovať, čo potrebujete. 

  • Hľadáte softvér na vedenie jednoduchého účtovníctva pre jednu, dve alebo viac účtovných jednotiek?
  • Sú tieto účtovné jednotky platiteľmi dane z pridanej hodnoty?
  • Evidujú účtovné jednotky tržby prostredníctvom elektronickej registračnej pokladnice?
  • Potrebujete viesť sklad? Ak áno, v akom orientačnom počte skladových kariet?
  • Požadujete, aby bol sklad prepojený s elektronickou registračnou pokladnicou?
  • Požadujete, aby softvér spracovával mzdy?
  • Očakávate, aby softvér viedol evidenciu hmotného a nehmotného dlhodobého majetku, vypočítal a zaúčtoval daňové odpisy?
  • Požadujete sieťové prepojenie počítačov, na ktorých je vedené jednoduché účtovníctvo?

 

Zodpovedali ste si na vyššie uvedené otázky? Poznáte funkcie, ktoré by mal spĺňať ideálny softvér pre vás ? Prezrite si, aká je ponuka softvéru na vedenie jednoduchého účtovníctva u nami vybraných dodávateľov.

 

1. Program POHODA

Program POHODA od dodávateľa STORMWARE s.r.o. Bratislava umožňuje vedenie jednoduchého účtovníctva platiteľom, ako aj neplatiteľom DPH. Obsahuje všetky zákonom stanovené evidencie a knihy. POHODA je k dispozícii vo viacerých variantoch. Jednotlivé varianty sa odlišujú navzájom prídavnými modulmi ako napr. Adresár, Fakturácia, Mzdy, Majetok, Skladové hospodárstvo a podobne. Jednoduché účtovníctvo je súčasťou variantov MINI, LITE, STANDARD a KOMPLET. Presné informácie o tom, aké funkcie konkrétny variant obsahuje, uvádza nasledujúca tabuľka.

 

Všetky varianty účtovného softvéru POHODA, s výnimou variantu Mini, umožňujú taktiež vedenie jednoduchého účtovníctva pre neobmedzený počet účtovných jednotiek.

 

Koľko zaplatíte za POHODU?

Informácie o cenách za konkrétny variant softvéru poskytuje nižšie uvedená tabuľka č.2. Zakúpením základnej licencie pre 1 počítač získavate právo inštalácie produktu iba na jeden počítač. Pre prevádzku na viacerých počítačoch je potrebné zakúpiť sieťové alebo nesieťové prídavné licencie. Súčasný počet zakúpených licencií je možné rozšíriť dokúpením ďalších prídavných licencií kedykoľvek v priebehu používania systému POHODA. Riešením pre nasadenie v počítačovej sieti sú sieťové verzie. Sieťová licencia NET3 oprávňuje používať program na 2 až 3 počítačoch, sieťová licencia NET5 oprávňuje používať program na 4 až 5 počítačoch. Prídavná sieťová licencia, označovaná ako CAL, oprávňuje užívateľa k prevádzke na ďalších počítačoch v sieti nad rámec NET5. Túto licenciu je potrebné zakúpiť pre šiesty a každý ďalší počítač v sieti.

Nesieťová prídavná licencia označovaná ako MLP, je určená pre inštaláciu jednej kópie zodpovedajúceho radu a variantu systému POHODA na ďalší počítač v rámci jedného miestne oddeleného pracoviska tej istej organizácie. Táto licencia umožňuje vytváranie ďalších záznamov, doklady a údaje sa však vytvárajú vždy iba na jednom mieste a údaje nie je možné zhrávať. Pre ich aktualizáciu na ďalších počítačoch je potrebné meniť databázový súbor.

 

 

2. Program ALFA

Program ALFA od dodávateľa KROS a.s., Žilina je určený pre vedenie kompletnej ekonomickej agendy jednoduchého účtovníctva firmy. Súčasťou programu sú okrem účtovníctva ďalšie moduly: Sklad prepojený s ERP, Fakturácia, Kniha jázd, Devízové pokladnice, ako aj evidencie: Kalendár úloh, Manažérske funkcie, Homebanking, Evidencia majetku a pošty, Daňové priznanie fyzickej osoby a iné. Program ALFA je dostupný  v nasledujúcich moduloch: ŠTANDARD, PROFESIONÁL, MULTIVERZIA, MAXI.

 

Zostava ALFA Štandard je určená neplatiteľom DPH. Umožňuje viesť kompletnú účtovnú agendu dvom účtovným jednotkám. Zaúčtovať môžete maximálne 50 skladových kariet. Zostavu je možné rozšíriť o ďalšie moduly.

 

Zostava ALFA Profesionál umožňuje viesť kompletnú účtovnú agendu dvom 2 účtovným jednotkám. Môže ísť o platiteľov DPH alebo neplatiteľov DPH. V sklade zaúčtujete najviac 50 skladových kariet. Zostavu je možné rozšíriť o ďalšie moduly.

 

V zostave ALFA Multiverzia môžete spracovať kompletnú účtovnú agendu pre neobmedzený počet firiem platiteľov, ako aj neplatiteľov DPH. Pre každú účtovanú firmu je možné viesť sklad s evidenciou do 50 skladových kariet. Tento variant umožňuje prácu v sieti, pričom s databázou tej istej firmy môže v rovnakom čase pracovať len jeden používateľ. Zostavu je možné rozšíriť o ďalšie moduly.

 

Zostava ALFA Maxi obsahuje všetky moduly programu bez akýchkoľvek obmedzení. Je vhodná pre vedenie kompletnej účtovnej agendy s neobmedzeným skladom a pre neobmedzený počet firiem, platiteľov a neplatiteľov DPH. Zostava umožňuje prácu v sieti, pričom s databázou tej istej firmy môže v rovnakom čase pracovať len jeden používateľ.

 

Koľko zaplatíte za program ALFA?Informácie o funkciách a cenách za konkrétny variant softvéru poskytuje nižšie uvedená tabuľka.

 

V prípade, ak si vyberiete menej náročný cenovo výhodnejší variant a po čase zistíte, že váš softvér potrebuje rozšíriť o ďalšie moduly na vyššiu zostavu, doplatíte len rozdiel cien medzi novou a pôvodnou cenou.

 

3. Program Money S3

Spoločnosť CÍGLER SOFTWARE, a.s., Bratislava ponúka na vedenie jednoduchého účtovníctva varianty softvéru Money S3 Lite, Mini, Business, Office, Professional. Každý variant je schopný prevádzky na toľkých počítačoch, pre koľko je zakúpená licencia. Licencie sú chránené tzv. kľúčmi, ktoré zabezpečujú, že Money S3 je možné prevádzkovať iba na tom počítači (počítačovej sieti), ktorý má nainštalovaný zodpovedajúci kľúč. Jedna licencia je vždy súčasťou základného kompletu, ďalšie licencie je možné zakúpiť pre ľubovoľný počet PC v sieti. Je možnosť zakúpiť i licencie pre samostatné PC, ktoré nie je súčasťou siete.

 

Money S3 Lite je cenovo zvýhodnená kompletná verzia systému s možnosťou vedenia len jednej agendy a s obmedzením maximálneho počtu položiek. Určená je pre firmy alebo malé spoločnosti s menším počtom dokladov. Obsahuje všetky moduly „plnej verzie“ Money S3. Na ľubovolnú plnú verziu je možné kedykoľvek neskôr prejsť za rozdiel cien. Skladá sa z častí: Jednoduché účtovníctvo, Fakturácia, Sklady a objednávky formou B účtovania zásob, Mzdy a personalistika s obmedzením na 40 miezd ročne, Evidencia majektu, Kniha jázd,  Tlačové výstupy, Homebanking, Import a export, ako aj Bezpečnosť dát.

Money S3 Lite neobsahuje Sklady a objednávky formou A účtovania zásob, Mzdy a personalistiku nad 25 zamestnancov. Limity sú stanovené pre počet záznamov v peňažnom denníku: 3 000, počet skladových pohybov: 2 000, počet adries v evidencii: 1 000, počet spracovaných výplat: 40 (cca 3 zamestnanci), limity pre adresy sú pre celú agendu, ostatné pre jeden účtovný rok, možnosť viesť iba jednu agendu a jeden sklad.Money S3 Lite je ho možné kedykoľvek rozšíriť na vyšší komplet Money S3 za rozdiel cien.

 

Money S3 Mini je určený podnikateľom, ktorí vedú iba jednoduché účtovníctvo bez skladov a mzdovej agendy. Obsahuje Jednoduché účtovníctvo, Fakturáciu, Evidenciu majetku, Knihu jázd, Tlačové výstupy, Homebanking, Import a export, ako aj Bezpečnosť dát. Tento variant nemá žiadne obmedzenia týkajúce sa množstva dokladov.

 

Money S3 Business je určený firmám, ktoré vedú jednoduché účtovníctvo, so skladmi, objednávkami a mzdami do 25 zamestnancov. Obsahuje Jednoduché účtovníctvo, Fakturáciu, Sklady a objednávky, Mzdy a personalistiku do 25 zamestnancov, Evidenciu majektu, Knihu jázd,  Tlačové výstupy, Homebanking, Import a export, ako aj Bezpečnosť dát.

 

Money S3 Office je komplet určený spoločnostiam, ktoré vedú podvojné účtovníctvo s fakturáciou a mzdovou agendou. Súčasťou module je však aj Jednoduché účtovníctvo, Fakturácia, Evidenciu majetku, Mzdy a personalistika do 25 zamestnanncov, Kniha jázd, Tlačové výstupy, Homebanking, Import a export, ako aj Bezpečnosť dát. Neobsahuje však modul Sklady a objednávky. Tento variant nemá žiadne obmedzenia týkajúce sa množstva dokladov

 

Money S3 Professional je riešenie pre spoločnosť účtujúcu v podvojnom účtovníctve s počtom zamestnancov do 25 a používajúcu skladové hospodárstvo. Modul Jednoduché účtovníctvo je zdarma v cene.

 

Koľko zaplatíte za program Money S3?Informácie o funkciách a cenách za konkrétny variant softvéru poskytuje nižšie uvedená tabuľka.

 

4. Program MRP

Spoločnosť MRP – Company spol. s r. o., Brezno ponúka na vedenie jednoduchého účtovníctva účtovný systém s rovnomenným názvom MRP v 3 aplikáciach, a to:

  • v MS DOS aplikácii,
  • vo Windows aplikácii alebo
  • účtovný systém s architektúrou Klient/Server.

 

Univerzány účtovný sytém v MS DOS aplikácii si získal si obľubu najmä u konzervatívnejších užívateľov, ktorí požadujú čo najväčšiu jednoduchosť ovládania bez nutnosti používať polohovacie zariadenie (myš, a pod.) Ide o modulárny systém vhodný tak pre platiteľov DPH, ako aj pre neplatiteľov DPH. 

Vizuálny účtovný sytém je spracovaný vo Windows aplikácii. Obsahuje nasledovné moduly: Peňažný denník, Prijaté a vydané faktúry, Pokladničná kniha, Bankové výpisy, Príkazy na úhradu, Objednávky, Zakázky, Daň z príjmy fyzických osôb, Adresár dodávateľov a odberateľov, Majetok, Sklad, Knihu jázd, Manažérske grafické analýzy. Ide o modulárny systém vhodný tak pre platiteľov DPH, ako aj pre neplatiteľov DPH.

 

Softér MRP jedoduché účtovníctvo je k dispozícii v 3 verziách, a to:

  • v základnej verzii,
  • v multiverzii a
  • v sieťovej verzii.

 

Základná verzia umožňuje evidovať agendy jeden rok alebo viesť účtovníctvo jednej firmy na jednom počítači. Multiverzia umožňuje evidovať agendy niekoľko rokov dozadu (zjednodušenie ročných uzávierok) alebo viesť účtovníctvo viacerých firiem – teoreticky „9999“ firiem na jednom počítači. Sieťová verzia umožňuje prístup viacerých užívateľov sieťovo prepojených počítačov do programu

 

Ceny za účtovný systém s architektúrou Klient/Server sú k dispozícii na internetovej stránke spoločnosti.

 

Softvér zadarmo?

Všetky spoločnosti ponúkajú tiež bezplatný softvér na vedenie jednoduchého účtovníctva. Ten si môžete stiahnuť z internetovej stránky každej z nich. Ak vám sťahovanie programov z internetu robí problém, môžete požiadať o zaslanie demoverzie na CD poštou.

 

Tieto bezplatné varianty umožňujú plnohodnotné účtovanie dovtedy, kým neprekročíte povolený počet záznamov. Môžete si vyskúšať každý z týchto programov a rozhodnúť sa pre software, s ktorým sa vám pracuje najlepšie. Bezplatný variant vám príde vhod najmä, ak ste začínajúci podnikateľ a nechcete hneď investovať peniaze do kúpy plnej verzie programu. Pri rozbehu podnikania môžete pracovať s bezplatným variantom. Na plnú verziu prejdete až potom, akonáhle budete mať vo svojom podnikaní väčšiu istotu. Prechod z bezplatnej verzie na plnú verziu môžete uskutočniť kedykoľvek.

 

O aké obmedzenia u toho ktorého softvéru ide?

Spoločnosť STORMWARE s.r.o. Bratislava ponúka zadarmo štartovaciu verziu POHODA s nasledovnými obmedzeniami:

  • max. 200 záznamov v peňažnom denníku jednoduchého účtovníctva po bezplatnej registrácii;
  • max. 100 záznamov v ostatných agendách;
  • 10 záznamov v agendách majetku a miezd;
  • max. 20 použití funkcií pre hromadnú prácu s údajmi.

 

S vyššie uvedenými limitmi je POHODA Start voľne použiteľná po vykonaní registrácie. Po registrácii má tento bezplatný variant časové obmedzenie do 31. 12. 2012. Po uplynutí tohto obdobia bude možné nainštalovať novú verziu a pokračovať v bezplatnom používaní ďalší rok. Počiatočný časový limit sú 3 mesiace od prvej inštalácie bezplatnej verzie na počítač. Po prekročení limitu (i časového) budú tlačové zostavy označené ako NEPLATNÉ. Po zakúpení akejkoľvek plnej verzie je možné získané údaje previesť a pokračovať ďalej bez obmedzenia. Po dosiahnutí dvojnásobného množstva údajov, ktoré je označené ako limit, nebude možné založenú účtovnú jednotku otvoriť.

 

Spoločnosť KROS ponúka bezplatný variant programu ALFA s názvom Štart. Štart umožňuje zaúčtovať v každom účtovnom roku najviac 250 dokladov do peňažného denníka so súčtom príjmov maximálne 3 500 € , v sklade najviac 120 skladových pohybov. Pri zachovaní daných limitov je možné zostavu využívať neobmedzene dlho. Pri prechode na vyššiu zostavu zostanú údaje zachované.Ak presiahnete obmedzenia zostavy ALFA Štart, môžete pokračovať zakúpením verzie Štart+ v cene 46,80 € s DPH, 39 € bez DPH. V zostave je možné spracovať účtovníctvo len za 1 účtovný rok. Zostava Štart+ vám umožní zaúčtovať v účtovnom roku najviac 1 250 dokladov do peňažného denníka so súčtom príjmov maximálne 16 500 € a v sklade najviac 600 skladových pohybov. V zostave nie je možné robiť exporty a importy údajov medzi jednotlivými firmami. Pri prechode na vyššiu zostavu zostanú údaje zachované.

 

Spoločnosť CÍGLER SOFTWARE, a.s., Bratislava ponúka bezplatnú verziu Money S3 Štart, ktorá vám umožní plnohodnotné využitie softvéru s neobmedzeným množstvom dát po ľubovoľne dlhú dobu. Pokiaľ sa však do 30 dní zdarma nezaregistrujete alebo prekročíte nasledujúce limity, budú tlačové zostavy označené nápisom „Neplatné“. Limity sú:

 

  • 500 záznamov v peňažnom denníku;
  • 500 skladových pohybov;
  • 200 adries;
  • 500 položiek objednávok/ponúk;
  • 15 miezd;
  • 20 cestovných náhrad ;
  • 2 prenosy dát z centrály na pobočku a späť.

 

Stiahnutie bezplatnej demoverzie na vedenie jednoduchého účtovníctva ponúka aj spoločnosť MRP – Company spol. s r. o., Brezno. K dispozícii je demoverzia v MS DOS aplikácii, vo Windows aplikácii, ako aj demoverzia s architektúrou Klient/Server. Demoverzia v aplikáciach MS DOS a Windows nie je časovo obmedzená, v demoverzii Klient/Server rátajte s časovým limitom používania. Demoverzia umožňuje zhruba 20 zápisov v každom module.

 

Na záver….

Vybrali ste si? Poznáte už svojho účtovného „favorita“? Predtým, ako sa pre niektorého dodávateľa rozhodnete, vyskúšajte si demoverziu. Odporúčame vám, pri kúpe softvéru berte do úvahy aj ďalšie kritériá, a to rozsah a úroveň služieb poskytovaných po predaji produktu. Máme na mysli parametre ako:

 

  • forma, spôsob a ceny upgradu, teda aktualizácií programu;
  • forma, spôsob HOTLINE, teda poradenstva k programu;
  • forma, spôsob školení v súvislosti s programom;
  • príručky, návody a dokumentáciu k programu;
  • forma, spôsob, miesto a ceny servisných zásahov týkajúcich sa programu.

 

Rozhodnite sa správne. Držíme vám palce.

 

dj

Odporúčané ebooky

K téme

Najčítanejšie za 24 hodín

Z kategórie Jednoduché účtovníctvo

Poradca podnikateľa a živnostníka

Prémiový obsah pre členov klubu Podnikam.sk

Zobraziť ďalšie články

Seriály na Podnikam.sk

Školenia, semináre, kurzy

BOZP - Bezpečnosť a ochrana zdravia pri práci
BOZP vo výrobe
Cash flow
Clo
Clo a logistika
Controlling
Dane a účtovníctvo
Doprava
Dotácie
DPH - Daň z pridanej hodnoty
DzP - Dane z príjmu
Enviro
Environmentalistika
Finančné riadenie
IAS/IFRS
Koronavírus
Legislatíva a zákony
Legislatíva, zákony
Logistika
Manažérske zručnosti
Manažment
Marketing
Marketing a predaj
Medzinárodné účtovné štandardy (IAS/IFRS, US GAAP)
Medzinárodné zdaňovanie
Mzdy a odvody
Nehnuteľnosti
Osobný rozvoj
Ostatné dane
Personalistika
Pohľadávky
Pracovné právo
Právo
Právo, Pracovné právo
Predaj
Riadenie
Riadenie firmy
Riadenie ľudských zdrojov
Samospráva
Školstvo
Školy
Smernice
Stavebníctvo
Účtovníctvo
Účtovníctvo a dane
Verejná správa
Verejné obstarávanie-obstarávateľ
Verejné obstarávanie-uchádzač
Výroba
žiadny
Živnosť

január

25jan8:30Ročné zúčtovanie za rok 2020 a aktuálny stav mzdovej agendy8:30 Udalosť usporiadaná: Verlag Dashöfer, s.r.o. Typ Udalosti:ŠkolenieOblasť školenia:Personalistika

25jan8:30Ročné zúčtovanie za rok 2020 a aktuálny stav mzdovej agendy8:30 Udalosť usporiadaná: Verlag Dashöfer, s.r.o. Typ Udalosti:ŠkolenieOblasť školenia:Personalistika

25jan8:30Ročné zúčtovanie za rok 2020 a aktuálny stav mzdovej agendy8:30 Udalosť usporiadaná: Verlag Dashöfer, s.r.o. Typ Udalosti:ŠkolenieOblasť školenia:Mzdy a odvody,Personalistika

Zobraziť všetky školenia

Eshop Podnikam.sk

Prejsť do eshopu

Zoznam firiem B2B

Zobraziť všetky firmy
Copyright © iSicommerce s.r.o. Všetky práva vyhradené. Vyhradzujeme si právo udeľovať súhlas na rozmnožovanie, šírenie a na verejný prenos obsahu. Ochrana osobných údajov | Podmienky používania | Kontakt | GDPR - Nastavenie sukromia
X