Buďte správne informovaný! Získajte prémiový účet TU
Prihlásenie
Zakúpiť členstvo
Používate zastaralý prehliadač, stránka sa nemusí zobraziť správne, môže sa zobrazovať pomaly, alebo môžu nastať iné problémy pri prehliadaní stránky. Odporúčame Vám stiahnuť si nový prehliadač tu.

7 kľúčových vlastností začínajúceho podnikateľa

Thinkstock
14. októbra 2015 Tlačiť

Prvých piatich rokov sa nedožije polovica začínajúcich firiem. Za mnohými zlyhaniami môže byť aj nesprávna výbava vlastností začínajúceho podnikateľa.

Robiť, čo vás baví, niekedy nestačí

Postaviť podnikanie z toho, čo vás baví radia svorne Steve Jobs aj Richard Branson a azda by sa pod to odporúčanie podpísal každý úspešný podnikateľ. Pravdou je, že zbohatnúť na niečom, čo je proti srsti a rozvíjať podnikanie v biznise, ktorý nie je skutočne vašim hobby, je vopred stratený boj.

S hlavou plnou lásky k práci sa však mnoho podnikateľov vrhá do neistých vôd. Milovať svoje podnikanie nestačí. Je potrebné ho robiť každý deň s vášňou, vstať z postele s víziou v srdci, ale neostať len naivným romantikom zamilovaným do podnikania. Je potrebné strážiť rizikovosť, investície, príjmy a koniec koncov aj reálnu možnosť, ako je z hobby možné zarobiť dostatok peňazí. Pretože niekedy láska na podnikanie nestačí.

Buďte na očiach

Rada, ktorú Richard Branson uviedol skutočne do praxe. Aj dnes, keď jeho mega sieť Virgin prosperuje, nezabudne robiť reklamu všade, kde sa dá. Niekedy stačí, aby pri uvedení novej leteckej linky zdvihol škótsku sukňu a ukázal spodnú bielizeň. Neplatená reklama v médiách je tá najlepšia. Byť na očiach za každú cenu je jedným zo základných smerovníkov, že si klienti nájdu k vám cestu.

Pestujte si znalosti

Odhodlanie, práca, vyhrnuté rukávy sú v začiatkoch skutočne potrebnými nástrojmi. No bez znalostí, spoznávania trhu a neustáleho vzdelávania sa, ľahko každý podnikateľ rozšíri rady tých neúspešných. Popri vášni často zabudnú na skutočné ohlasy zákazníkov. Už Bill Gates pochopil, že najnespokojnejší zákazník je najlepšou príležitosťou, ako sa niečo naučiť.

Nemíňajte peniaze

Nerobia to miliardári a nemôže si to dovoliť vonkoncom začínajúci podnikateľ.  Rada Warrena Buffetta pre každého podnikateľa: „Nikdy neutrácaj peniaze,“ vošla do dejín. Nedostatok financií je častou príčinou bankrotu firiem. S únikom peňazí však súvisí aj ďalší pilier úspechu a ním je sledovanie platobnej disciplíny klientov.

Dlhé čakacie doby a nesplatené faktúry zmarili veľa snov o skvelom biznise. Preto je možno aj Ingvar Kamprad, zakladateľ firmy IKEA povestný svojimi pôžičkami pre deti. Žiadne rozdávanie sa nekoná. Pretože to nie je len o tom, že by nemal na rozdávanie, ide o skvelú lekciu do života, v ktorom treba automaticky strážiť bilanciu prímov, pôžičiek a nákladov.

Ohodnoťte sa

Pokiaľ neviete svoju cenu, nemôžete uspieť na trhu. Stanovenie najnižších cien a účasť na zľavových portálov zlomilo krk začiatočníkom aj stabilnejším hráčom. Dumpingové ceny nie sú už dnes ani nástrojom na získanie reklamy.

Zákazníci rozmaznaní cenami nie sú ani lojálni ani stabilní. Preto Steve Jobs už od začiatku svojho podnikania kládol dôraz na kvalitu aj pri vyššej sene. Mnoho start-upov sa sústredilo na výnimočnú kvalitu a vyplnenie diery na trhu omnoho intenzívnejšie ako na znižovanie ceny. Uspeli. Zároveň platí, že kto nepozná svoju cenu, ten nemôže byť ani zaplatený.

Starajte sa o zákazníkov

Zákaznícka starostlivosť a pocit výnimočnosti je pre začiatky podnikania to najdôležitejšie. Dobré meno a referencie stoja za malú pozornosť a záujem o zákazníka, no v konečnom dôsledku prinášajú vernosť a novú klientelu.

Učte sa na vlastných chybách

Sagar Babberich, generálny riaditeľ modernej spoločnosti Snyxius sa vyjadril, že neexistuje recept na úspešné podnikanie. Jeho mobilné aplikácie si stiahli státisíce ľudí a hovorí, že každý človek je iný. Každý kontinent sa líši, každá skupina užívateľov chce niečo iné. Jediný plán, podľa ktorého sa musí každý podnikateľ riadiť, je zásada učiť sa na vlastných chybách, ktoré prídu. Mierou risku však vie aj začínajúci podnikateľ odhadnúť, aby neboli chyby fatálnymi. Ako dodáva, ak by sa tie najúspešnejšie firmy neučili zo svojich omylov, ani Apple, Ferrari, či Paramount, by nikdy neboli úspešnými.

Bonus: Príklady osobností, ktoré neúspech nezlomil

  • Michaela Jordana vyhodili na strednej škole z basketbalového krúžku. Jeho kariéra však nie je len príbehom športovca, ale aj značky z číslom 23.
  • Thomas Alva Edison zaznamenal viac ako desať tisíc chybných pokusov, kým vynašiel žiarovku.
  • Walt Disney bol v mladosti označený za človeka bez kreativity a talentu.
  • Joanne Rowlingovú odmietlo s Harrym Pottterom jedenásť vydavateľstiev. Nakoniec sa stala jednou z najlepšie prosperujúcich autoriek.
  • Steva Jobsa vyhodili ho zo spoločnosti Apple, ktorú sám zakladal. Aby sa neskôr stal opäť jej lídrom.
  • Donald Trump  niekoľokrát zbankrotoval, kým sa dostal na výslnie biznisu.

K téme

Témy

Chcem začať podnikaťkľúčové vlastnosti podnikateľaPodnikamštart podnikania

Najčítanejšie za 24 hodín

Z kategórie Motivácia

Poradca podnikateľa a živnostníka

Prémiový obsah pre členov klubu Podnikam.sk

Zobraziť ďalšie články

Seriály na Podnikam.sk

Školenia, semináre, kurzy

BOZP - Bezpečnosť a ochrana zdravia pri práci
BOZP vo výrobe
Cash flow
Clo
Clo a logistika
Controlling
Dane a účtovníctvo
Doprava
Dotácie
DPH - Daň z pridanej hodnoty
DzP - Dane z príjmu
Enviro
Environmentalistika
Finančné riadenie
IAS/IFRS
Koronavírus
Legislatíva a zákony
Legislatíva, zákony
Logistika
Manažérske zručnosti
Manažment
Marketing
Marketing a predaj
Medzinárodné účtovné štandardy (IAS/IFRS, US GAAP)
Medzinárodné zdaňovanie
Mzdy a odvody
Nehnuteľnosti
Osobný rozvoj
Ostatné dane
Personalistika
Pohľadávky
Pracovné právo
Právo
Právo, Pracovné právo
Riadenie
Riadenie firmy
Riadenie ľudských zdrojov
Samospráva
Školstvo
Školy
Smernice
Stavebníctvo
Účtovníctvo
Účtovníctvo a dane
Verejná správa
Verejné obstarávanie-obstarávateľ
Verejné obstarávanie-uchádzač
Výroba
žiadny
Živnosť

november

02dec8:30Vysielanie zamestnancov do zahraničia8:30 Udalosť usporiadaná: Verlag Dashöfer, s.r.o. Typ Udalosti:ŠkolenieOblasť školenia:Personalistika

02dec8:30Vysielanie zamestnancov do zahraničia8:30 Udalosť usporiadaná: Verlag Dashöfer, s.r.o. Typ Udalosti:ŠkolenieOblasť školenia:Personalistika

02dec8:30Vysielanie zamestnancov do zahraničia8:30 Udalosť usporiadaná: Verlag Dashöfer, s.r.o. Typ Udalosti:ŠkolenieOblasť školenia:Personalistika

Zobraziť všetky školenia

Eshop Podnikam.sk

Prejsť do eshopu

Zoznam firiem B2B

Zobraziť všetky firmy
Copyright © iSicommerce s.r.o. Všetky práva vyhradené. Vyhradzujeme si právo udeľovať súhlas na rozmnožovanie, šírenie a na verejný prenos obsahu. Ochrana osobných údajov | Podmienky používania | Kontakt | GDPR - Nastavenie sukromia
X