- Podnikam.sk
- Články
- Účtovníctvo
- Registračné pokladne
- Virtuálna registračná pokladnica začne fungovať o dva týždne
Virtuálna registračná pokladnica začne fungovať o dva týždne
O registráciu do virtuálnej registračnej pokladnice doteraz podľa finančnej správy požiadalo zhruba 6 tisíc daňovníkov.
Prihlasovacie údaje prídu poštou
O registráciu do virtuálnej registračnej pokladnice doteraz požiadalo zhruba 6 tisíc daňovníkov. Naplno začne táto nová aplikácia finančnej správy fungovať už o dva týždne. Prihlasovacie údaje začala finančná správa zaregistrovaným užívateľom postupne posielať poštou.
Finančná správa v súvislosti s virtuálnou registračnou pokladnicou pritom podnikateľom odporúča, aby pri vypisovaní žiadosti o pridelenie kódu virtuálnej registračnej pokladnice využili elektronický formulár na portáli finančnej správy. Tieto žiadosti budú rýchlejšie zaregistrované a vybavené.
„Po overení údajov uvedených v žiadosti pracovník daňového úradu podnikateľa zaregistruje a pridelí mu kód virtuálnej registračnej pokladnice. Následne mu budú v bezpečnostnej obálke poštou doručené prihlasovacie údaje na prístup do aplikácie a kód virtuálnej registračnej pokladnice,“ informuje finančná správa.
Tá je oprávnená zo zákona posielať bezpečnostné údaje len poštou a to do vlastných rúk adresátovi na adresu, ktorú eviduje vo svojom informačnom systéme. Až po prevzatí prihlasovacích údajov je možné sa do aplikácie prihlásiť a začať s ňou pracovať. Podnikatelia už nemusia chodiť na daňový úrad.
Žiadosť dvojmo
Ak podnikateľ vypisuje žiadosť ručne, je podľa finančnej správy potrebné, aby tak urobil dvojmo. Žiadosť musí obsahovať PIN kód potrebný pre prvé prihlásenie a zároveň slúži ako podklad o podaní žiadosti. Pri spracovaní žiadosti musí uviesť všetky požadované údaje, ktoré je potrebné vypísať v závislosti od predajného miesta, na ktorom bude virtuálnu registračnú pokladnicu používať.
V žiadosti môže uviesť iba jedno z predajných miest. V prípade, ak podnikateľ bude chcieť používať virtuálnu registračnú pokladnicu na viacerých predajných miestach, musí vyplniť dve žiadosti. „V prípade nesprávnych údajov daňový úrad vyzve žiadateľa na opravu, čo predĺži proces pridelenia kódu virtuálnej registračnej pokladnice,“ upozorňuje finančná správa.
Virtuálna registračná pokladnica umožní podnikateľom vytvárať a následne tlačiť pokladničné bloky, spravovať tovary a službu a evidovať vytvorené pokladničné doklady. Základným predpokladom pre jej používanie je internetové pripojenie užívateľa. Virtuálnu registračnú pokladnicu bude možné používať na klasickom počítači či notebooku alebo prostredníctvom smartphonu cez mobilnú aplikáciu.