Správny postup pri oprave chýb na tlačive Registračný list FO
Sociálna poisťovňa upozorňuje zamestnávateľov na správny postup pri oprave chýb na tlačive Registračný list fyzickej osoby (RL FO).
Odhlášku nie je možné opraviť elektronicky
Povinnosťou zamestnávateľa je prihlásiť a odhlásiť zamestnanca do registra poistencov a sporiteľov starobného dôchodkového sporenia, a to elektronicky, prostredníctvom systému elektronických služieb Sociálnej poisťovne. V prípade uvedenia nesprávnych údajov je pre zamestnávateľa potrebné poznať správny postup pri oprave chybne vyplneného Registračného listu FO (vzor) – prihláška alebo RL FO – odhláška zamestnanca.
Ak zamestnávateľ zistí, že na Registračnom liste FO – prihláška uviedol napríklad nesprávny typ zamestnanca alebo nesprávny dátum vzniku poistenia zamestnanca, pričom tento zamestnanec u neho ešte pracuje (teda neodhlásil ho medzičasom z poistenia a ešte neposlal odhlášku), zašle elektronicky tlačivo RL FO – zrušenie prihlásenia a následne zašle RL FO – prihláška so správnymi údajmi.
Ak však uvedie nesprávne údaje na RL FO – odhláška zamestnanca, je potrebné, aby kontaktoval priamo príslušnú pobočku Sociálnej poisťovne, pretože pri RL FO – odhláške nie je možná oprava chýb online, teda elektronicky. Rovnako je potrebné priamo kontaktovať pobočku v prípade, ak na chybné údaje (či už v RL FO – prihláška, RL FO – odhláška alebo RL FO – prerušenie) príde až po tom, čo už zamestnanca odhlásil.
V takom prípade zamestnávateľ písomne požiada pobočku o opravu údajov týkajúcich sa zániku poistného vzťahu zamestnanca (storno odhlášky). Ak je nesprávny údaj uvedený v RL FO – prihláška, po otvorení poistného vzťahu pobočkou zašle elektronicky RL FO – zrušenie prihlásenia a následne zašle RL FO – prihláška ako aj RL FO – odhláška so správnymi údajmi.