Facebook vyhral v Číne spor o ochrannú známku
Spoločnosť Facebook uspela v Číne v spore, ktorý sa týkal používania jej ochrannej známky. Zákazníci v Číne si tak nebudú môcť kúpiť nápoje značky „face book“. Americká spoločnosť Facebook zvíťazila v spore o ochranu duševného vlastníctva proti domácej firme, čo je zriedkavé. Tento prípad je v kontraste s kauzou spoločnosti Apple, ktorá minulý mesiac neuspela v spore s inou čínskou firmou. Tá teda môže na svojich produktoch z kože v Číne používať značku „iPhone“.
Súd v Pekingu uviedol, že snaha spoločnosti Zhongshan Pearl River Drinks o označenie nápojov značkou „face book“ je zjavným kopírovaním a porušuje princípy spravodlivej hospodárskej súťaže. Facebook situáciu odmietol komentovať, k dispozícii nie je ani stanovisko spoločnosti Pearl River Drinks.
Ochrana duševného vlastníctva v Číne je všeobecne považovaná za celkom laxnú, situácia sa však podľa právnikov postupne zlepšuje. Tento výsledok môže pre spoločnosť Facebook znamenať iskierku nádeje. Sociálna sieť nie je v krajine prístupná a podnikanie spoločnosti spočíva v prevažnej miere v poskytovaní reklamného priestoru pre čínske firmy v zahraničí.